R7 9800X3D'nin 360 mm sıvı soğutucu ile 59 derece olması normal mi?

UnkownTecho

Uzman
Katılım
8 Kasım 2024
Mesajlar
772
Çözümler
2
Beğeniler
211
Arkadaşlar, kasam kasa standının üstünde, aşağıda duruyor, masamda değil. Malum, yaz aylarındayız; İstanbul'da yaşıyorum, sıcaklık internette gezinirken 59 derece oluyor bazen, daha sonra 53-55 derece oluyor. Ben bile bu sıcak havalarda terliyorum. Normal midir bu durum? BIOS ayarları falan yaptım, işlemci soğuk çalışması için vs.

Sıvı soğutucum; MSI MAG CoreLiquid i360 mm.
 
CPU-Z programında performans olarak normal değerlerde ise bir problem yok.
 
Normal, 3D çip zaten fiziksel mimarisi gereği de ısınmaya daha yatkın, ısı tahliyesi diğer çiplere göre mecburen daha zayıf. AIO'nun da boyutundan ziyade desteklediği TDP önemli.
 
Normal, 3D çip zaten fiziksel mimarisi gereği de ısınmaya daha yatkın, ısı tahliyesi diğer çiplere göre mecburen daha zayıf. AIO'nun da boyutundan ziyade desteklediği TDP önemli.
7800 de vardı bu sorun 9800 de çok daha az. Tek kule tipi soğutucumla bile 43-45 derece boşta.
 
7800 de vardı bu sorun 9800 de çok daha az. Tek kule tipi soğutucumla bile 43-45 derece boşta.
Dediğim şeyin 7000'i 9000'i yok. 3D Cache'den gelen ekstra silikon katmanı termal salınımı engelliyor. Buna da termal direnç diyorlar. Bu yüzden 3D bellekli çiplerin frekansları düşük gelir. Boştaki sıcaklık mevsime bağlı, eğer çip yükte termal darboğaza haddinden fazla girmiyorsa orada bir müdaheleye gerek yoktur.
 
Hocam frekanslar ve Voltajların her birine baktım hiç bir sorun yok çok şükür hatta bir tık daha ayarlar yaptım en azından performans düşmesin diye BİOS ayarları yeniden yaptım şimdi 47 dereceye düştü ama 55 derece bile olursa yaz ayındayız bide İstanbul yanıyor resmen her geçen gün sıcaklık fena arttığı için kasa içi normaldir ben bile terliyorum.
 
7800 de vardı bu sorun 9800 de çok daha az. Tek kule tipi soğutucumla bile 43-45 derece boşta.

Hatta 9800'de bu durum yok denebilir çünkü 5800 ve 7800'de üstte olan bellek bölümünü 9800’de alta aldılar ve battaniye etkisi ortadan kalktı.

Watt sıcaklık kıyaslaması yapmanı öneririm, nette gezinirken hangi watta 59 dereceyi veriyor, muhtemelen 50 watt civarı olabilir ki bu sıcak havalar için olağan sayılır.

Öte yandan fan profilini biraz daha agresif ayarlayıp yapmadıysan undervolt deneyebilirsin.
 
7800 de kronik ısınma sorunu var neden? Çünkü anlattığın konudan dolayı çok çekti. 9000 serisinde bunu düzelttiler artık ani ısı artışları nadir oluyor. Oda cayır cayır yanıyorsa o da etkiler benim odada klima var. Tek kule tipi ile 360 AIO arasında epey fark var.
 
Ayrıca 9800 diğer, 5800 ve 7800'den farklı olarak overclocklanabilir bir X3D işlemcisi.

Bu arada BIOS ayarlarından sıcaklıkları 47 dereceye düşürebilmen çok iyi olmuş önceki sıcaklıkta da çalışsa bir sorun olmazdı ama bende yaz aylarında soğutmaya biraz daha yükleniyorum.
 
Merak etme hocam problem olmaz. Şahsen boşta çalışma sıcaklığını önemsemiyorum. 7700X çipim isterse 60 derecede çalışsın yüke bindiği zaman 95 Celcius 5100 MHz dolaylarında geziyorsa benim için tamamdır mesela.

Hatta 9800'de bu durum yok denebilir çünkü bellek bölümünü 5800 ve 7800'de üstten alta aldılar ve battaniye etkisi ortadan kalktı.
Termal darboğaz limitini 6 derece arttırdılar bu da ekstra frekans olarak döndü güzel çip bir şey demiyorum ama işlemci paketinin genelinde hala dikey termal rezistans problemi var bu sefer de altta kalan kısımda W/mm yoğunluğu arttı. Geliştirildi ama yok denemez fizik kuralları hala aynı, terimleri biraz abartılı kullanıyorsunuz.

Ani ısı artışı olmayan bir AMD değil direkt çip görmedim, her çip Spike yapar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…