Bu tablonun düzeltilmesi lazım ama Clear CMOS yapamam dersen RAM'lere dokunamayacağız. M-Die ya da A-Die olup olmadığının tayin edilmesi lazım, %50 şans var. Bunun için tek metod tRFC denemek, Boot etmezse M-Die oluyor mesela. @Alcheinz Ben size PBO ayarı aktarayım ilk, onu VT3 programı ile test etmeniz lazım. Metodu paylaşacağım.

@SalimBdk 'tan destek talep et, konu özelinde senin gibi ona da ayar çekildi. Performanstan memnundu en son. Beraber ilerlemeniz çok daha iyi olur. Anakart ve işlemciler aynı.
Hocam mesela bu yapacağımız işlemlere ayıracağım süreye değer mi çünkü şu sıralar biraz meşgulüm gözle görülür bir performans artışı yaşar mıyım? Ayrıca CLRTC pinlerini gördüm kapalıyken tornavida ile değdirip kısa devre yaptırmak galiba. Büyük ihtimalle yaparım.
 
Hocam mesela bu yapacağımız işlemlere ayıracağım süreye değer mi çünkü şu sıralar biraz meşgulüm gözle görülür bir performans artışı yaşar mıyım? Ayrıca CLRTC pinlerini gördüm kapalıyken tornavida ile değdirip kısa devre yaptırmak galiba. Büyük ihtimalle yaparım.

Ayırdığın vakte değiyor, sizdeki işlemci X3D değil çünkü. Dediğim gibi @SalimBdk 'tan en doğru bilgiyi alırsın. Anakart ve işlemciniz birebir aynı. Hedefler de aynı. Kendisiyle 20 sayfa uğraştım. Size sadece ilk etapta PBO ileteceğim, diğer ayarlar için ondan da destek alın. Ben de aynı şekilde iletirim.
 
Ayırdığın vakte değiyor, sizdeki işlemci X3D değil çünkü. Dediğim gibi @SalimBdk 'tan en doğru bilgiyi alırsın. Anakart ve işlemciniz birebir aynı. Hedefler de aynı. Kendisiyle 20 sayfa uğraştım. Size sadece ilk etapta PBO ileteceğim, diğer ayarlar için ondan da destek alın. Ben de aynı şekilde iletirim.
Tamamdır arkadaş bu konuya dönüş yaparsa sevinirim, donanımlarımızın aynı olması iyi denk geldi. Biz şimdi RAM ayarını es mi geçiyoruz yani? Direkt PBO mu deneyeceğiz?
 
Tamamdır arkadaş bu konuya dönüş yaparsa sevinirim, donanımlarımızın aynı olması iyi denk geldi. Biz şimdi RAM ayarını es mi geçiyoruz yani? Direkt PBO mu deneyeceğiz?

Şimdi RAM ayarı normalde ilk yapılmalı ama Boot etmezse CMOS sıfırlaman gerekecek. Yaparım dersen ilk onu halledelim. PBO çok daha kolay çünkü. İkisini kombinelersen en iyi sonucu alırsın FPS oyunlarında.

Tamamdır arkadaş bu konuya dönüş yaparsa sevinirim, donanımlarımızın aynı olması iyi denk geldi. Biz şimdi RAM ayarını es mi geçiyoruz yani? Direkt PBO mu deneyeceğiz?

Bir de ilk etapta BIOS bu sürüme güncellemeni tavsiye ederim. @Alcheinz


1782407995682.webp
 
Şimdi RAM ayarı normalde ilk yapılmalı ama Boot etmezse CMOS sıfırlaman gerekecek. Yaparım dersen ilk onu halledelim. PBO çok daha kolay çünkü. İkisini kombinelersen en iyi sonucu alırsın FPS oyunlarında.
CMOS sıfırlarım, RAM'lerin eğitilmesinden kaynaklı yavaş açılması, expo gibi ayarları falan tekrar yaparız değil mi? Çünkü uzun zaman önce yapmıştım unuttum onları hep. Sağlıklı olan şekilde devam etmek isterim dolayısıyla RAM'lere bakabiliriz ilk. Bu arada çok zorlandığımda daha hızlı olabilmesi amacıyla görüntülü arayabileceğim bir yer var mı ya da forumda böyle bir iletişim talebinde bulunmak yasak mı bilmiyorum ama.
 
Arkadaşlar, öncelikle merhaba. İşlemcime PBO ile undervolt/overclock (hangisi oluyor, bilmiyorum tam) yapmak istiyorum fakat bu konuda çok bilgiye sahip değilim. Anladığım kadarıyla silikon kalitesi denen bir şans söz konusu. Öncelikle bu konu hakkında birkaç sorum olacak. Birincisi, ben bu işlemi yaparken herhangi bir şekilde işletim sistemine veya bilgisayar donanımıma zarar verir miyim?

İkinci olarak da bana bu konuda yardımcı olurken adım adım, tane tane anlatırsanız çok sevinirim. Çünkü bunu yapmak istememin sebebi, 2K çözünürlükte PUBG oynarken grafik ayarlarını minimuma da alsam, maksimuma da alsam FPS değerlerimde değişiklik olmuyor. Bunu araştırdığımda, bunun işlemcimin ekran kartına yetişememesinden kaynaklandığını anladım.

Oldukça güçlü bir soğutucum (Peerless Assassin 120 6x6) ve ekran kartım var (RTX 5070).

Fotoğraflardaki ayarlar henüz hiç dokunmadığım hali.

Eki Görüntüle 260363

Eki Görüntüle 260364

Eki Görüntüle 260366

Eki Görüntüle 260367

Eki Görüntüle 260369

Eki Görüntüle 260370

Eki Görüntüle 260371
O sistem ile OC yapmana çok da gerek yok, 7000 serisinin termal tasarımından dolayı da Peerless Assassin'i hızlıca yükleme ihtimalin var. 7500F özelinde de OC potansiyeli vaovv bir CPU değil. Çok bilmiyorum dediğin için de RAM OC işine girmeni de önermem.

Her sistem derinlemesine uç değerlerde ayarlı RAM'e ihtiyaç duymuyor, gerekli değil.

En fazla zaten +200 sınırım diyerekten PBO açmak isteyebilirsin, o da bilgi isteyen bir şey değil. PBO aç, negatif CO ver, stabilite testi yap, bitti. 45 saniyelik iş.
 
Tamamdır arkadaş bu konuya dönüş yaparsa sevinirim, donanımlarımızın aynı olması iyi denk geldi. Biz şimdi RAM ayarını es mi geçiyoruz yani? Direkt PBO mu deneyeceğiz?

PBO size de aynılarını önereceğim. Bu şekilde ayarlayıp bana BIOS'tan fotoğraf atın. F10 özet ekranını da gönderirsin, kontrol sağlarız. Hatalı işlem olmaması adına. Mevcut ayarlarını bu işlem öncesi sıfırla. Zaten BIOS güncelleyeceksin, ayarlar Default döner. @Alcheinz

CMOS sıfırlarım, RAM'lerin eğitilmesinden kaynaklı yavaş açılması, expo gibi ayarları falan tekrar yaparız değil mi? Çünkü uzun zaman önce yapmıştım unuttum onları hep. Sağlıklı olan şekilde devam etmek isterim dolayısıyla RAM'lere bakabiliriz ilk. Bu arada çok zorlandığımda daha hızlı olabilmesi amacıyla görüntülü arayabileceğim bir yer var mı ya da forumda böyle bir iletişim talebinde bulunmak yasak mı bilmiyorum ama.

@Alcheinz Bu konudaki gibi uğraşmak gerekir. Konunun ilk yarısı MSI karta ait, onu es geçebilirsin. Son yarısı ASUS'a ait. İlk etapta PBO da halledebilirsin, çok zor değil. @SalimBdk tekte halletti çünkü. İlgili konu:

 
Hocam o zaman RAM'leri es geçelim ya sizide uğraştırmış oluyorum kusura bakmayın. Direkt PBO yapıp alabileceğimiz performansı alalım. Sadece PBO içinde BIOS güncelleyeyim mi?
 
Hocam o zaman RAM'leri es geçelim ya sizide uğraştırmış oluyorum kusura bakmayın. Direkt PBO yapıp alabileceğimiz performansı alalım.

Ben uğraşmayı seviyorum, sorun yok. Benim operatörlüğümde başarıya ulaşırsın. Arkadaş şu anda çevrimdışı, RAM'lere o gelince bakarsınız beraber. Ben de yardımcı olurum. PBO için birkaç ayar önereceğim, onları BIOS'tan istediğim şekilde değiştirip fotoğraf atın, kontrol sağlayalım. BIOS güncelleyin bir de dediğim sürüme, o şekilde çok daha iyi olur. @Alcheinz Sıcaklıklar rahatsız ederse bakarız bir hal çaresine, o da dert değil. Fan eğrisi ayarlaman faydana olur. Silikona göre çok değişiyor R5 7500F, şansını dene.
 
Ben uğraşmayı seviyorum, sorun yok. Benim operatörlüğümde başarıya ulaşırsın. Arkadaş şu anda çevrimdışı, RAM'lere o gelince bakarsınız beraber. Ben de yardımcı olurum. PBO için birkaç ayar önereceğim, onları BIOS'tan istediğim şekilde değiştirip fotoğraf atın, kontrol sağlayalım. BIOS güncelleyin bir de dediğim sürüme, o şekilde çok daha iyi olur. @Alcheinz Sıcaklıklar rahatsız ederse bakarız bir hal çaresine, o da dert değil. Fan eğrisi ayarlaman faydana olur. Silikona göre çok değişiyor R5 7500F, şansını dene.
Tamamdır şimdi BIOS güncelleme işini hallediyorum sonra atacağınız ayarları yapar ss atarım.