Sıfır parazitli ses mümkün mü?

SHERLOCKED

Başarılı
Katılım
20 Aralık 2024
Mesajlar
3.412
Çözümler
3
Beğeniler
2.249
Selam. Dark SP-213 hoparlörü önce bilgisayara bağladım, parazit yapıyordu. Type-C to USB dönüştürücü alıp monitörden güç aldım ama hala yapıyordu. Şu an telefon adaptörü alıp ona taktım ve en az bu yapsa da hala sonuna kadar açtığımda kulağımı yaklaştırınca bir parazit sesi duyabiliyorum. Bu sesi sıfırlamak mümkün değil mi? Yeni adaptör almayı düşünüyorum ama 800 TL'lik hoparlöre şimdiden 300 TL falan masraf yaptım
 
Hocam ufak bir şey soracağım. Bilgisayar kullanırken falan da kullandığınız mikrofondan cızırtı sesleri gibi bozulmalar fark ettiniz mi hiç?
Ben benzer ses sorunları yaşadığımda topraklamanın sesi etkilediğini söylemişlerdi priz değişince bu sorun çözülmüştü, sorma sebebim sorunun cidden hoparlörden olup olmadığını anlamak.
 
Teorik olarak sıfır parazit mümkün değil. Ama doğru yöntemlerle insan kulağının duyamıyacağı seviyelere indirmek mümkün.
 
Hayır hocam. Mikrofonum temiz.

Teorik olarak sıfır parazit mümkün değil. Ama doğru yöntemlerle insan kulağının duyamıyacağı seviyelere indirmek mümkün.
Öneriniz var mı? Bu gidişle yeni adaptör alacağım.
 
Öneriniz var mı? Bu gidişle yeni adaptör alacağım
Hoparlördeki parazit/dip ses sorunu için yeni adaptör falan alıp paranızı boşa harcamayın. Cihazın fiyat segmenti gereği sesi sona kökleyip kulağı dayayınca o sesin gelmesi normal. Windows/PC sesini %90-100 arasına getir. Hoparlörün kendi üzerindeki fiziksel ses tekerleğini ise %40-50 civarında bırak. Hoparlörü sona vurmadığın için arkadaki dip ses bastırılacak. PC ve monitör USB'leri elektriksel gürültü yapar. Telefon adaptöründe kal. Mümkünse adaptörü PC'nin takılı olduğu çoklu prize değil, ayrı bir duvar prizine tak. 3.5mm AUX kablosunu masanın arkasındaki kalın elektrik/monitör kablolarından uzak tut ki havadan parazit emmesin. Ayrıca jakı kasanın ön paneline takıyosan, arkadaki doğrudan anakarta bağlı olan yeşil yuvaya almayı dene.
 
Zaten köklemeyince sorun olmuyor. Gereksiz takıntı yaptım sanırım biraz. %70 civarına gelince bayağı azalıyor. Ayrı prizim yok maalesef. 3.5mm kablosunu ayırmayı deneyeceğim. Teşekkürler.
 
Yeni adaptör de sorunu çözmeyecek bence. Sorun amfi veya hoparlörün içindeki devrelerin kalitesinden dolayı böyle. İçini açıp ayrıca bak bakalım şişmiş, yanmış parça vs. var mı kontrol et.

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…