mychar276

Becerikli
Katılım
20 Eylül 2025
Mesajlar
122
Beğeniler
61
Arkadaşlar selam.

Öncelikle rica ediyorum, cevap verecek arkadaşlar okuyup öyle cevap verin. Başlığı görüp yardırmayın çünkü durum karmaşık.

Bu sürece yaklaşık 3 yıl önce 170 kilo ve yaklaşık %56-60 civarı bir yağ oranıyla başladım. Şu an 115-120 dolaylarında kilo ve yaklaşık %29 yağ oranına kadar düştüm (Hastanede profesyonel cihazla ölçüm aldım). Bu yolu tamamen kendi araştırmalarım doğrultusunda, mümkün olduğunca bilimsel temellere dayandırarak planladım.

Antrenman programımı da aynı şekilde kendim oluşturdum. Haftada 5 gün PPL + Rest + PL şeklinde çalışıyorum. Yani haftada 5 gün yüksek sertlikte ve yoğunlukta antrenman yapıyorum. Programım tüm kas gruplarını haftada 2 kez çalıştıracak şekilde optimize edilmiş durumda.

Her kas grubu için haftalık toplamda yaklaşık 12 çalışma seti uyguluyorum. Bu setlerin antrenman başına 2 tanesi RIR 0.5-0 aralığında, RPE 9.5 seviyesinde, tam tükenişe çok yakın setler oluyor. Progressive overload takibini düzenli yapıyorum.

Her antrenmandan sonra yaklaşık 40 dakika 120-140 nabız aralığında incline cardio yapıyorum. Buna ek olarak, antrenman günleri dahil her gün 105-140 dakika arası düşük nabız yürüyüş ekliyorum.

Mekanik gerilim, deep stretch, eccentric, concentric ve isometric kasılmaların kontrollü uygulandığı, kas yapımına uygun bir split düzenim var. Bunu hiç aksatmadan takip ediyorum. Hatta bu iş bende öyle bir takıntı haline geldi ki Kurban Bayramı’nda 3-4 günlüğüne memlekete gittiğimde bile yerel spor salonu bulup programıma aynı şekilde devam ettim.

Ama arkadaşlar, benim iştahım hiç bitmiyor.

Sürekli savaş halindeyim. Bir oturuşta, abartıyorsam şerefsizim, 5 tane zurna yiyebiliyorum. Böyle okuyunca şaka ya da abartı gibi geliyor olabilir ama gerçekten durum bu. Dizginleri bir bıraksam neler olacağını hayal bile edemezsiniz. 3 ekstra büyük pizzayı tek başıma bitirebilecek durumdayım.

Bu iştah sorunu ile ilgili okumadığım literatür neredeyse kalmadı. Şimdi biri gelip "YETERİNCE PROTEİN YEMİYORSUN ONDAN 5 YUMURTA YE BAKALIM İŞTAH KALACAK MI?" diyecekse baştan söyleyeyim, konu o değil.

Ne 5’i? Beni sal, 20 yumurta yerim. Yine bitmiyor.

Lifli beslenme desen, lifin kralını alıyorum. Yine bitmiyor. Doymuyorum.

3 yıldır bu iştah azalmadı. Gerçekten çok büyük bir savaş veriyorum.

Bu konudan gerçekten anlayan, kendini spor hocası zanneden rookieler değil, fizyoloji, beslenme, obezite geçmişi, iştah regülasyonu, hormonal adaptasyonlar, leptin, ghrelin, ödül sistemi, diyet yorgunluğu gibi konularda bilgi sahibi olan kişilerden fikir almak istiyorum.

Benim zaten uyguladığım klasik öneriler dışında ne yapılabilir?

Protein yüksek, lif yüksek, su tüketimi var, düzenli direnç antrenmanı var, cardio var, yürüyüş var, progressive overload var, uyku ve toparlanmaya da dikkat etmeye çalışıyorum. Buna rağmen iştah tarafında ciddi bir problem devam ediyor.

Benzer bir süreçten geçen, bu seviyede iştah problemi yaşamış ve gerçekten çözüm bulmuş olan varsa tecrübelerini okumak isterim. Özellikle bilimsel temeli olan, ezbere olmayan önerilere açığım.
 
Günlük beslenme programını paylaşmamışsın, beslenme programını paylaş. Onun dışında kan değerlerinde bir problem olabilir. Tahlil vermeni şiddetle öneriyorum.

Duruma göre son çare zayıflama iğnesi kullanabilirsin. Onlar bildiğim kadarıyla direkt iştah kesmeye yönelik.
 
Günlük beslenme programını paylaşmamışsın, beslenme programını paylaş. Onun dışında kan değerlerinde bir problem olabilir. Tahlil vermeni şiddetle öneriyorum.

Onlar bildiğim kadarıyla direkt iştah kesmeye yönelik.
Tahlil verdim kolesterol dışında hiçbir sorun yok o da aktif yağ yakımındaki insanlarda beklenen seviyede.

Cihazda ölçülen bazal metabolizmam 2200kalori. Günlük harcama ları da eklediğimizde ihtiyacım yaklaşık 3500 kalori civarında. Cihaz 3950 kalori hesapladı ama ben 3300-3500 arası hesapladım.

Günlük lean mass kg başına 1.2 - 1.5 gr protein alacak şekilde besleniyorum. Haftanın 4-5 günü hayvansal protein 2-3 günü de bitkisel protein, 2 hatada da bir de somon ve her 2 günde bir kalsiyum ve sindirim sistemi için yoğurt gibi ek gıdalar ihtmal etmiyorum. Az sikeli bol renkli salata da yiyorum.

Doymuyorum abi, yetmiyor. Olmuyor yani.


"Duruma göre son çare zayıflama iğnesi kullanabilirsin."
Ben bu kadar emek vermişim, bunu hakaret kabul ederim. O iğneler boğazını tutamayan obezite hastaları için. Ben tutuyorum şükür. Ama zor tutuyorum :)
 
120 kiloluk bir bedenle sağlam idman atıyorsun. Neden fazla acıkıyorum demek 4x4 pickuplar neden fazla yakıyor demekle aynı şey. Ek olarak kilo grafiği sürekli aşağı doğru gitmemeli. Arada bir doğrusal olmalı vücudun dinlenmesi için. Yemek yerken çiğneme durumun nasıl? Çok çiğner misin yoksa büyük lokmalar halinde yutar mısın? Bu bile etki eder açlık hissine. Tabii ki her şeyden önce doktora gidilmeli kontrol için.

Duruma göre son çare zayıflama iğnesi kullanabilirsin.

En son çare bile olmamalı bu.
 
120 kiloluk bir bedenle sağlam idman atıyorsun. Neden fazla acıkıyorum demek 4x4 pickuplar neden fazla yakıyor demekle aynı şey. Ek olarak kilo grafiği sürekli aşağı doğru gitmemeli. Arada bir doğrusal olmalı vücudun dinlenmesi için. Yemek yerken çiğneme durumun nasıl? Çok çiğner misin yoksa büyük lokmalar halinde yutar mısın? Bu bile etki eder açlık hissine. Tabii ki her şeyden önce doktora gidilmeli kontrol için.



En son çare bile olmamalı bu.
Hocam gpl1 ilaçlar geçici çözümdür ve yan etkileri vardır. Ben ağrıkesici bile içmeyen biriyim yani ilaç kullanmadan kaçıyorum zaten genel olarak.

Bu normal insanlarda neden olmuyor bende oluyor anlamıyorum ya. Benim suçum ne ya. Bizim salona gelen çocuklar var diyo ki abi 1 elma yiyorum geçiyor açlığım. Çok kıskanıyorum.
 
Hocam gpl1 ilaçlar geçici çözümdür ve yan etkileri vardır. Ben ağrıkesici bile içmeyen biriyim yani ilaç kullanmadan kaçıyorum zaten genel olarak.

Çok yeni şu an bu ilaçlar. Ben uzun vadeli yan etkilerini merak ediyorum, bakalım ne patlak verecek vücutta.

Bu normal insanlarda neden olmuyor bende oluyor anlamıyorum ya. Benim suçum ne ya. Bizim salona gelen çocuklar var diyor ki abi 1 elma yiyorum geçiyor açlığım. Çok kıskanıyorum.

Genetik kaderdir maalesef. Ancak yukarıda dediğim gibi kilo verme süreci önemli. Bazı kişilerin vücudu kendini kısar bazılarınınki ise daha çok açar sürekli veya sert kilo verme sürecinde.
 
Bu konuda çok bilgili değilim, 3 ayda 96kg 66.5kg geriledim. Çok sıkı diyet ve spor yaptım. Acıkma durumu bende takviye kullanarak gitti, ara sıra çok acıkır isem salatalık yiyerek kese biliyorum. Kahve bu konuda çok yardımcı oluyor. Takviyeleri bırakıyorum umarım yardımcı olur.
 

Dosya Ekleri

  • IMG_8833.webp
    IMG_8833.webp
    687,2 KB · Görüntüleme: 9
Bu konuda çok bilgili değilim, 3 ayda 96kg 66.5kg geriledim. Çok sıkı diyet ve spor yaptım. Acıkma durumu bende takviye kullanarak gitti, ara sıra çok acıkır isem salatalık yiyerek kese biliyorum. Kahve bu konuda çok yardımcı oluyor. Takviyeleri bırakıyorum umarım yardımcı olur.
Bende aynını yapıyorum da çok pis bir bünyem var. Gece açlıktan uyanıyorum. Su içip 1 salatalık atıp yatıyorum 2 saat sonra yine 🙃
 
Tiroit bozuk falan olmasın hocam? Bir dahiliye ve diyetisyene danışın, ihtimalleri değerlendirirsiniz, ileri geri konuşmayalım.
Belki alt takımdan bağırsaklara baktırmak da cevap bulmanıza yardımcı olur.

Adam onca uğraşmış kilo vercem diye, ayıp hocam, iğneyle mezara sokacaksınız. @senuzulme
 
Tiroit bozuk falan olmasın hocam? Bir dahiliye ve diyetisyene danışın, ihtimalleri değerlendirirsiniz, ileri geri konuşmayalım.
Belki alt takımdan bağırsaklara baktırmak da cevap bulmanıza yardımcı olur.

Adam onca uğraşmış kilo vercem diye, ayıp hocam, iğneyle mezara sokacaksınız. @senuzulme
Bu önemli, doğru diyorsunuz.