Türk ISP'lerde tam MTU dönemi

Katılım
28 Haziran 2026
Mesajlar
2
Beğeniler
2
Merhaba,

Uzun zaman sonra Turknet GigaFiber 1G aboneliğim kapsamında kullandığın Zyxel cihaza MTU olarak 1500 byte verince çalıştığını fark ettim. En son denediğimde başarısız olduğunu hatırlıyorum

Dünyada gelişen standartlar sayesinde PPPoE oturumların artık tam MTU kullanması mümkün oluyor. Sizin de modem/router ISP-hat tipi detayları olacak şekilde deneyiminizi görmek için bu konuda toplanabiliriz.
 
Peki bunun faydası ve eksileri nelerdir? Sanırım iyi bir şey.
 
Peki bunun faydası ve eksileri nelerdir? Sanırım iyi bir şey.
Evet, evimizdeki cihazların genelde düşük seviye olduğunu düşünürsek paketler parçalanmadan geçecek. Günlük hayatta hissedilmesi pek olmayabilir zira TCP MSS sayesinde ciddi web servisleri bu durumları gözeterek önlemini alıyor. Uygulama bazlı etkilerini görmek lazım. Bu yüzden herkesin deneyimi farklı olacaktır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…