Merhaba arkadaşlar,
Hâlihazırda Telekom altyapısında TurkNet VDSL kullanmaktayım ancak pek memnun değilim. Gerek oynadığım oyunda (Elite Dangerous) yaşadığım bağlantı sorunları, gerekse 188 ile başlayan IP atamaları nedeniyle (Amazon servislerini kullanan uygulamalar ve oyunlarda — benim oynadığım oyun da Amazon servislerini kullanmakta — 180 ve üstü ile başlayan IP blokları sorunlara sebebiyet verebiliyor) oluşan ping problemleri vb. sebeplerden dolayı Türk Telekom'a geçmeyi düşünüyorum.
Sebebi ise atadıkları IP adreslerinin daha stabil olması. Çevremde kullanan birkaç kişi var; 88 ile başlayan IP aldıklarını ve gerek oyunlarda gerek Discord'da daha düşük ping aldıklarını söylüyorlar.
Şimdi sorum şu: Ben altyapı sorgulaması yaptığımda, adresimde boş port olmamasından dolayı altyapı görünmüyor. Ön başvuru talebi oluşturduğumda ise “Fiber ile Tanışma Paketi” adı altında bir paket sunuyorlar ve açıklamasında fiber bağlantı hizmeti olduğu belirtiliyor. Ancak maksimum verilen hız 100 Mbps.
(Bu arada mahallede kimseye kullandırmadıkları ama yeni yapılan binalara çektikleri fiber altyapı var ve ana bağlantı menholü 20 metre önümde.)
Bu paketi seçip talebi tamamladıktan sonra başvurumu kontrol ettiğimde, başlangıçta fiber olarak görünen internet başvurusu daha sonra “hiper” ve “xDSL” olarak görünmekte.
Neden başta “fiber ile tanışma” deyip sonrasında bunu XDSL'e çeviriyorlar? Bu gerçekten fiber internet mi, yoksa Telekom'un farklı bir uygulaması mı?
Bilgi verebilecek var mı? Ayrıca hafta içi Telekom müdürlüğüne gidip durumu anlatacağım. Acaba ne gibi bir sonuç alırım ve bu durumda ne gibi bir aksiyon almam gerekir? Deneyimi olanlar yazabilirse sevinirim.