Katılım
22 Aralık 2023
Mesajlar
3.679
Makaleler
4
Çözümler
21
Beğeniler
6.115
Bazı sebeplerden ötürü araba almaktan vazgeçtim. İdarelik motor almayı düşünüyorum. Günlük 4+4+2 km şeklinde kullanım olacak. Ruhsatta 50 CC ancak fabrika çıkışlı 125 CC'lik bir şey almayı planlıyorum sıfır olarak. Hem B sınıfı ehliyetimle süreceğim hem vergisi olmayacak. Otobüse aylık 1.000 TL gidiyor ortalama.

Şehrimde kışlar bayağı sert ancak caddeler açık oluyor ve yollar düz. Bana motor, kask, eldiven ve ceket ile toplam 100K'ye falan mâl olacak. Sizce otobüs çilesinden kurtulup aylık ulaşım giderini düşürmek için alınır mı? Yoksa kışın aldığım güne lanet eder miyim?
 
Kışın bir tık sıkıntılı, yol düz olsa da fark etmiyor, nasıl düştüğünü anlayamıyorsun bir anda kayıyor motor ama onun dışında otobüsten kesinlikle daha ekonomik olur, kendimden örnek vereyim, ben Akçakoca'da yaşıyorum, Düzce ile Akçakoca arası 35-40km civarında, biraz da virajlı ve in çıklı bir yol, dolmuşla gitmen gerek. Ondan sonra da üniversiteye veya başka bir yere gideceksen de belediye otobüsüyle gidiyorsun, 2 vasıta şekilde. Dolmuş 170TL'ydi en son, belediye otobüsleri de 20TL falandı, git gel 380TL yapıyor. Haftanın 5 günü 1900TL para. Örneğin bendeki motor Bajaj Pulsar NS200 ile, depoyu dolduruyorum 4 gün boyunca git gel yapabiliyorum, hatta 5. günde git yaparim, gel yaparken yakıt alırım ama risk almıyorum, giderken yakıt alıyorum 600TL civarına doluyor, şuanki yakıt fiyatlarıyla. Yani fark bu işte, toplu taşımaya göre.


Çok ekonomik ama dediğim gibi kışın dezavantaj, yerler kaygan olabilir vs. ciddi tecrübe gerek, onu geç soğuk oluyor bayağı, o 40km'lik yolun sonunda parmaklarımın ucu çok ağrıyordu soğuktan.
 
@Kaays, motor ile tecrübem sıfır. Bisiklet sayılıyorsa yaz/kış çok fazla bisiklet tecrübem var. Kış için eldiven ve motorcu ceketi kurtarır mı? Kışın sabahları -15'i görebiliyor buralar.
 
Kış ayında problem olur, o topa girmezsen dâhâ iyi.
Ucuza araba lazımsa 131 iş yapar, çürüksüz olanını ve su almayanını bulursan düşünülebilir.
Dayanıklı araba ama sağlam değil, bir marşa Türkiye turu atarsın.
Sonra Punto, Broadway derken hangisi işine gelirse.