Sahibinden Üzerinden satılan RAM için nasıl önlem alınabilir?

Dagster3532

Deneyimli
Katılım
22 Temmuz 2025
Mesajlar
1.025
Çözümler
5
Beğeniler
418
RAM sattım ancak alıcı kötü niyetli gibi gözüküyordu. Bilerek bozup veya bozuk olanla değişecek gibi tipi vardı. Nasıl önlem alırım? Geldiği gibi ilk siyah ekran veya mavi ekran var mı dedi, ben de olmadığı için yok dedim. Adam da bu olursa iade almak zorunda mıyım? Kutusunu, faturasını, her şeyini teslim ettim. Utanmadan IBAN üzerinden parayı atarken bile açıklama yazdı. Ben de kendisine oyun oynarkenki videoların olduğunu ve fiziksel fotoğraflarının olduğunu söyledim. Fiziksel olarak zarar verip veya değiştirip iade almaya çalışabilir mi?
 
Param Güvende ile aldıysa IBAN yoluyla nasıl gönderdi?
 
Param Güvende ile aldıysa IBAN yoluyla nasıl gönderdi?

Konuda Param Güvende veya kargo yazan kısmı işaretler misiniz?

IBAN uzerinden aciklama yazmasi dunyanin en normal seyi, sonucta ürün satiyorsun.

O güvenliğini sağlıyor da ben nasıl sağlayacağım hocam? Adam gidip değiştirse veya çalışmayacak şekilde ayar falan yapsa sonra iste IBAN'dan atmıştım ben bundan aldım deyip bozuk RAM iadesi de yapabilir.
 
Eğer dediğin gibi bir sorunu yoksa hiç bir şey olmaz. IBAN üzerinden yapılan alışverişlerde ürün satıl aldığına dair açıklama yazması gayet normal ve doğru olanı bu. Eğer sizde IBAN ile ürün alacak olursanız sizinde böyle yapmanız daha sağlıklı olur. Sahibinden üzerinden param güvende givi araçlar kullanatak sarmadığınız için bir sorun yaşamazsınız.
 
Konuda Param Güvende veya kargo yazan kısmı işaretler misiniz?
Konu biraz o duruma kaçıyor. Zaten çoktan teslim edip parayı teslim almışsınız bir problem yok ortada. İade etme şansıda yok. Alabileceğiniz bir önlemde yok? PG ile olsaydı durumu Sahibinden ile görüşüp not olarak bildirirdiniz.
 

Hocam peki ya dediğimi yapıp bu çalışmıyor diyerek iade etmeye çalışır ise? Biliyorsunuz AM5 biraz karışık. AM4 gibi değil. Mesela MHz ve CL değeri farklı takınca bir şey olmuyordu fakat bu arkadaş 16 GB RAM vardı bir 16 daha almış oldum onu da takayım dese ve açılmazsa yine beni bu çalışmıyor diye suçlayabilir. Korkum bu.
 
Adam gidip değiştirse veya çalışmayacak şekilde ayar falan yapsa sonra iste IBAN'dan atmıştım ben bundan aldım deyip bozuk RAM iadesi de yapabilir.
Öyle birşey yapacak olsa param güvende ilanı alırdı, alıcıyı koruyan bir sistem zaten. Çok paranoyak davranıyorsunuz bence, ibandan ödeme alarak kendinizi garantileyen sizsiniz zaten. Riskli konumda olan alıcı.
 
İade almayabilirsin. Korkmana gerek yok, üstteki arkadaşın dediği gibi iade etmek için alsaydı PG teklif ederdi.
 

Neden son kısımda ki gibi düşünüyorsunuz ki? O daha avantajlı durumda değil mi? Sisteminde arıza çıkaran bir şey olsa keyfine göre bozuk ürünle değişip iade etmekte isteyebilir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…