Kvothe

Başarılı
Katılım
22 Ocak 2025
Mesajlar
425
Beğeniler
279
Yer
Redmont Kalesi
IMG_20260627_231032_TIMEBURST10.webp


1000185237.webp


@DarthGorsoy hocamınkilere benzemese de elimden geldiğince böyle bir şey çektim. Biraz ay ışığından, biraz telefon kamerasından, biraz da amatörlüğümüzden dolayı böyle bir şey çıktı ortaya. Üstteki orijinal hali alttaki Snapseed ile işlenmiş hali. Yanımda PC olmadığı için stack yapamadım.
 

Dosya Ekleri

  • 1000185237.webp
    1000185237.webp
    4 MB · Görüntüleme: 10
Eline sağlık. Şu sıralar yıldız cekmek için en kötü zamanlar. Temmuzun 8-9'u gibi anca kararır gökyüzü. Başka bir zaman Samanyolu'nun Cygnus bölgesi gökyüzüne yükseldiğinde oraya doğru pozlarsın. Temmuzda tepelerde oluyor, tek çekimlik bir 15 sn pozlama bile hafiften gosterir oraları.
 
Eline sağlık. Şu sıralar yıldız cekmek için en kötü zamanlar. Temmuzun 8-9'u gibi anca kararır gökyüzü. Başka bir zaman Samanyolu'nun Cygnus bölgesi gökyüzüne yükseldiğinde oraya doğru pozlarsın. Temmuzda tepelerde oluyor, tek çekimlik bir 15 sn pozlama bile hafiften gosterir oraları.
Teşekkürler hocam, ay tepede zaten. Canım sıkılınca çekeyim dedim. Yakın zamanda yeni telefon geçecek inşallah elime; o zaman daha iyi çıkar belki.
 
Teşekkürler hocam, ay tepede zaten. Canım sıkılınca çekeyim dedim. Yakın zamanda yeni telefon geçecek inşallah elime; o zaman daha iyi çıkar belki.

Onunla da denersin bir şeyler. Bulunduğun yerde ışık kirliliği nispeten iyiyse telefon ile Samanyolu çekmek güzel bir başlangıç olur. Samanyolu'nun merkez bölgesi erken yatsa da Kartal ve Kuğu Bölgesi gece yarısında hep tepelerde oluyor Temmuz gibi. Stellarium uygulamasını indirip o saate Samanyolu nerede bir bakıp Cygnus bölgesine dogru telefonu yükselip çekmek güzel olur. İlk defa Samanyolu'nu yakalamak dehşet güzel bir mutluluk veriyor.

Bu arada, nereyi çektiğini öğrenmek istersen bu siteye fotoğrafın editlenmemiş halini yükleyip plate solve etmesini bekleyebilirsin. Sana haritalama yapacaktır.

 
Onunla da denersin bir şeyler. Bulunduğun yerde ışık kirliliği nispeten iyiyse telefon ile Samanyolu çekmek güzel bir başlangıç olur. Samanyolu'nun merkez bölgesi erken yatsa da Kartal ve Kuğu Bölgesi gece yarısında hep tepelerde oluyor Temmuz gibi. Stellarium uygulamasını indirip o saate Samanyolu nerede bir bakıp Cygnus bölgesine dogru telefonu yükselip çekmek güzel olur. İlk defa Samanyolu'nu yakalamak dehşet güzel bir mutluluk veriyor.

Bu arada, nereyi çektiğini öğrenmek istersen bu siteye fotoğrafın editlenmemiş halini yükleyip plate solve etmesini bekleyebilirsin. Sana haritalama yapacaktır.

Işık kirliliği Bortle 4 ve Bortle 5 arası galiba. Stellarium var zaten, hocam onunla denerim inşallah temmuzda.
 
Işık kirliliği Bortle 4 ve Bortle 5 arası galiba. Stellarium var zaten, hocam onunla denerim inşallah temmuzda.

Bortle 4 ila 5 kabul edilebilir derece. Bak mesela şöyle örnekler var elimde Redmi ile çektiğim:


 
Elinize sağlık hocam, yukarıda belirttiğim sorunların en büyüğünün benim amatörlüğüm olduğunu öğrendik. 9s ile çektiğiniz fotoğraf çok güzel çıkmış. S21 FE iş görür mü sizce?
 
Elinize sağlık hocam, yukarıda belirttiğim sorunların en büyüğünün benim amatörlüğüm olduğunu öğrendik. 9s ile çektiğiniz fotoğraf çok güzel çıkmış. S21 FE iş görür mü sizce?

Görür elbette. Eğer stack yapacak bir PC yoksa elinde Eagle Image Stacker isimli bir uygulama var, onu deneyebilirsin ben daha önce epey kullandım. Samanyolu görsellerinde işine yarar fakat bir de tripod olmasi lazım elinde, S23 FE'de sesli komut var ben öyle çekiyordum, ya da en basiti 2 saniyelik önden zamanlayıcı ile çekeceksin, titreme geçince telefon cekime başlamış olacak ve kareyi çekmiş olacak. S21 FE'nin kaymasız kaç saniye pozladığını hesaplayıp ona göre çekim yaparsın, örneğin denemelik hızlı hızlı 30 kare çekersin, onları stack edip Snapseed üzerinden işlersin. Background temizleme yapamazsın ama detay seviyesi artar en azindan, gren azalir en onemlisi de.

Ama hepsinden önce Samanyolu'nun Cygnus/Kuğu bolgesini kadraja alıp cekmeyi dene tek karede. Neden ozellikle o bölgeyi diyorum diye sorarsan: Zenith yani tam tepe bölgesine doğru yükseldiği için ışık kirliliğinin ve atmosfer etkisinin en az olduğu bölgedir, kadrajini guzelce ayarlayıp ateşleme yaparsan ekranda beliriverir :cool:.