Dazti

Becerikli
Katılım
18 Eylül 2025
Mesajlar
206
Beğeniler
67
Merhabalar,

Maalesef 8 GB belleğim var ve üstüne Windows 11 kullanıyorum. Firefox'ta sadece YouTube açık ve ona rağmen 3.1 GB RAM'e kadar kullanımı yükseldi. Aşağıda alabildiğim ekran görüntüsü bu:

1782239887398.webp


Aynı bilgisayarda Linux da kurdum ama genelde Windows'tayım. Bu RAM kullanımı normal sanırım 😥
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Normal olduğunu sanmıyorum. Hiç firefox kullanmadım ama Chrome ve Edge olduğu gibi ayarlara girip arkaplanda çalışmasını kapatıp tekrardan firefoxa girebilir misin? 8K video açtım bende o kadar kullanım olmuyor.
1782241170974.webp
 
Neden takılıyorsunuz şu RAM kullanımı mevzusuna anlamıyorum. Bırakın da cihaz RAM’i rahat rahat kullansın. RAM kullanımını etkileyen bir sürü faktör var. Mesela güncelleme gelmiştir de tarayıcı arkaplanda işlem yapıyordur, nereden biliyorsun? Biraz rahatlamanızı tavsiye ediyorum. RAM var ki kullanıyor. Yetersiz olsa ona göre davranırdı bilgisayar.
 
Neden takılıyorsunuz şu RAM kullanımı mevzusuna anlamıyorum. Bırakın da cihaz RAM’i rahat rahat kullansın. RAM kullanımını etkileyen bir sürü faktör var. Mesela güncelleme gelmiştir de tarayıcı arkaplanda işlem yapıyordur, nereden biliyorsun? Biraz rahatlamanızı tavsiye ediyorum. RAM var ki kullanıyor. Yetersiz olsa ona göre davranırdı bilgisayar.
Bilgisayarımda donma yaşıyorum, her 30 saniyede bir 3 saniyeliğine donuyor.

Normal olduğunu sanmıyorum. Hiç firefox kullanmadım ama Chrome ve Edge olduğu gibi ayarlara girip arkaplanda çalışmasını kapatıp tekrardan firefoxa girebilir misin? 8K video açtım bende o kadar kullanım olmuyor.
Eki Görüntüle 259837
Deneyeceğim.

Eklenti kullanmıyorum, 1 tane bile yüklü değil.

Normal olduğunu sanmıyorum. Hiç firefox kullanmadım ama Chrome ve Edge olduğu gibi ayarlara girip arkaplanda çalışmasını kapatıp tekrardan firefoxa girebilir misin? 8K video açtım bende o kadar kullanım olmuyor.
Eki Görüntüle 259837
Helium'a geçmiştim onda 1 GB altı takılıyordu