Zona hastalığıyla ilgili ne yapılmalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ranchen
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 10
  • Görüntüleme Görüntüleme 162
  • Etiketler Etiketler
    ne yapılmalı

Ranchen

Uzman
Katılım
30 Temmuz 2024
Mesajlar
435
Çözümler
1
Beğeniler
97
Arkadaşlar merhaba, arkadaşımın bir sorunu vardı vücudunda yaralar ve şiddetli ağrısı vardı. Sağlık ocağına gitmiş ve zona hastalığı demişler bunun için. Bende yaralarına ne olmuş diye dokunmuştum daha bilmiyorken bu da virüsü bulaştırabiliyormuş. Şu an tedirginim ve ne yapacağım bilmiyorum elimi nerelere sürdüm mesela nasıl bulaşır yayılır mı bilmiyorum gerçekten. Fikri olan bilen var mı?
 
Eğer önceden suçiçeği geçirmediysen suçiçeği olabilirsin o da düşük ihtimal.
 
  • Doğrudan Temas: Zona döküntülerine doğrudan temas eden kişi eğer daha önce suçiçeği geçirmemişse suçiçeği virüsü kapabilir.
  • Bağışıklık Sistemi Zayıflığı: Bağışıklık sistemi zayıflamış olan kişilerde suçiçeği virüsünün yeniden aktif hale gelmesi sonucu zona gelişebilir. Bu durum yaşlılarda, bağışıklık sistemi baskılanmış kişilerde veya stres altında olanlarda daha yaygındır.
Zona hastalığı doğrudan bir kişiden diğerine bulaşmaz. Ancak zona olan bir kişiyle temas halinde olan kişiler suçiçeği geçirmemiş veya aşılanmamışsa suçiçeği virüsüne maruz kalabilir. Suçiçeği geçiren kişilerde virüs vücudun sinir sistemine yerleşebilir ve yıllar sonra zona olarak tekrar ortaya çıkabilir. Zona hastalığı için aşı mevcuttur ve bu aşı suçiçeği geçirmemiş veya aşılanmamış kişilerin enfeksiyondan korunmasına yardımcı olabilir. Ayrıca zona olan kişilerin temas ettiği insanlar antiviral ilaçlarla tedavi edilebilir.

Kaynak: Zona Hastalığı Bulaşıcı mı? - Büyük Anadolu Hastanesi | Büyük Anadolu Hastanesi
 
Eğer önceden suçiçeği geçirmediysen suçiçeği olabilirsin o da düşük ihtimal.

Evet öyleymiş. Fakat kabarcık oluşması gerekiyormuş galiba sıvılardan geçiyormuş. Gerçekten emin değilim.
 
Öncelikle seni rahatlatmak adına söyleyeceğim, korkmana gerek yok. Zona yaşayan birisi başkasına doğrudan zona bulaştıramaz, yani arkadaşından sana zona geçmesi gibi bir durum söz konusu değil. Zona olan kişideki döküntülerin sıvısı diğer kişiye değerse su çiçeği oluşma ihtimali vardır, bu durum sadece daha önce aşı veya su çiçeği olmadıysanız yaşanır bu arada. Yani arkadaşının yaralarındaki o sıvıya doğrudan temas etmediysen, aynı ortamda bulunmaktan veya havadan sana hiçbir şey bulaşmaz.

Onun dışında, gerçekten korkunç bir illet bu hastalık; dışarıdan birinden kapmıyorsun, tamamen yoğun stres, üzüntü ve bağışıklık sisteminin çökmesi gibi etkenlerden vücudun kendi kendine çıkarıyor bunu. Geçmişte vücuda yerleşen virüs, bağışıklık düşüşünü fırsat bilip sinir uçlarından dışarı vuruyor. Bende genel olarak stres ve bağışıklık kaynaklı 2 kez bir sene içerisinde çıktı, kolumda ve bacağımda olmak üzere. İlk çıkan kolumdaydı, ilk başta basit bir kaşıntı ve karıncalanma ile başlayıp, sonrasında sinirleri sızlatan dayanılmaz bir ağrıya yol açıyor, bu süreç içerisinde ciltte içi sıvı dolu büyük kabarcıklar da çıkıyor. Yaralar iyileşirken bile o sinir ağrısı bir süre devam edebiliyor. Ben ilk yakalandığımda inanılmaz çok ağrı yaşadığım için maalesef hastanelik olmuştum. Genel olarak tedavisi antiviral haplar, kremler ve istirahat edip beklemek. Arkadaşının durumu da tamamen kendi bağışıklığı ve stresiyle alakalı yani, senin endişelenmeni gerektirecek bir durum yok.
 
Ben 5. sınıfta olmuştum koluma değdirmiştim ve bulaşmıştı. Sıkıntı etme çıkarsa doktora git sana bir ilaç veriyor ve düzenli bol sıvı alman gerekiyor. Dokunduğun yeri hatırlamıyorsan her yerini yıka. Geçmiş olsun.
 
Çok teşekkürler gerçekten sağolun.Umarım birşey yaşanmaz diye devam edeceğim artık.Aşıda oldum diye hatırlıyorum.Artık göreceğiz.


Elimle normal dokunmuştum ve yıkadımmı bilmiyorum. Bilgisayar kullanan biriyim ve sürekli etkileşim halindeyim ondanda bulaşma olasılığı olur mu bilmiyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…