Öncelikle seni rahatlatmak adına söyleyeceğim, korkmana gerek yok. Zona yaşayan birisi başkasına doğrudan zona bulaştıramaz, yani arkadaşından sana zona geçmesi gibi bir durum söz konusu değil. Zona olan kişideki döküntülerin sıvısı diğer kişiye değerse su çiçeği oluşma ihtimali vardır, bu durum sadece daha önce aşı veya su çiçeği olmadıysanız yaşanır bu arada. Yani arkadaşının yaralarındaki o sıvıya doğrudan temas etmediysen, aynı ortamda bulunmaktan veya havadan sana hiçbir şey bulaşmaz.
Onun dışında, gerçekten korkunç bir illet bu hastalık; dışarıdan birinden kapmıyorsun, tamamen yoğun stres, üzüntü ve bağışıklık sisteminin çökmesi gibi etkenlerden vücudun kendi kendine çıkarıyor bunu. Geçmişte vücuda yerleşen virüs, bağışıklık düşüşünü fırsat bilip sinir uçlarından dışarı vuruyor. Bende genel olarak stres ve bağışıklık kaynaklı 2 kez bir sene içerisinde çıktı, kolumda ve bacağımda olmak üzere. İlk çıkan kolumdaydı, ilk başta basit bir kaşıntı ve karıncalanma ile başlayıp, sonrasında sinirleri sızlatan dayanılmaz bir ağrıya yol açıyor, bu süreç içerisinde ciltte içi sıvı dolu büyük kabarcıklar da çıkıyor. Yaralar iyileşirken bile o sinir ağrısı bir süre devam edebiliyor. Ben ilk yakalandığımda inanılmaz çok ağrı yaşadığım için maalesef hastanelik olmuştum. Genel olarak tedavisi antiviral haplar, kremler ve istirahat edip beklemek. Arkadaşının durumu da tamamen kendi bağışıklığı ve stresiyle alakalı yani, senin endişelenmeni gerektirecek bir durum yok.