Tamamdır şimdi BIOS güncelleme işini hallediyorum sonra atacağınız ayarları yapar SS atarım.

İlk onu halledin, aradan çıksın. 1.3.0.1 AGESA daha başarılı pek çok açıdan. Sonrasında düz EXPO I profili aktif edin, bu önereceğim ayarları üzerine uygularsın. Sorun olmayacaktır. Eş zamanlı olarak F10 özet ekranını da bana iletin, kontrol sağlarız. @Alcheinz

@Alcheinz Başlangıç için +100/-20 yeterli diye düşünüyorum, silikon iyi çıkarsa Boost artırılabilir ya da eksi değer az daha düşürebilirsin. VT3 testi hata tespiti açısından Ryzen 7000-9000 serilerinde daha başarılı. Rehberden sana onu önereceğim. Metodu aynen yazıldığı şekilde uygulaman yeterlidir. BIOS güncelledikten sonra EXPO I profili aktif et, sonrasında PBO bu şekilde uygulayıp iletirsin, kontrol sağlayalım.

1782409026581.webp


1782409048933.webp


1782409059164.webp


VT3:

Release y-cruncher_gui.201125 · Profetorum/y-cruncher_GUI

Y-cruncher - A Multi-Threaded Pi Program

1775150055257.webp


Memory kısmı 2x16 GB için 26G yazılmalı. Yazılımdan CPU+RAM tıklayınız, sadece VT3 başında tik olmalıdır. N63 başındaki tiki kaldırınız. Test esnasında arka plan boş olmalıdır ve bellek temizliği sonrası teste başlanmalıdır.

VT3 testi, PBO+RAM genel stabilite testidir. GUI sadece arayüzdür, ZIP'ten çıkartınız Y-Cruncher dosyasını. Sonrasında GUI .exe uzantılı dosyayı, ZIP'ten çıkarttıktan sonra klasör içine atınız. Sonrasında GUI arayüzden ilgili ayarlamaları yapıp testi başlatınız. HWiNFO'dan CPU IOD Hotspot ve RAM SPD sensörlerini test esnasında takip sağlayınız.

Bellek temizliği:


HWiNFO:

 
IMG_1048.webp

IMG_1049.webp

F10 ekranının fotoğrafını atamıyorum, fotoğraf boyutu yüksek diyor. EXPO 1 seçili ve ona bağlı ayarlar değişmiş hocam save & exit yaptım. @Ayhan Dönmez
Fotoğraflardaki gibi yaptım ve bilgisayarı şimdi başlattım diğer adımlara geçiyorum.

IMG_1052.webp

IMG_1051.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ayhan abinin attığı görüntüler Bana yaptığı ayarlar birebir uygula yüksel ihtimal çalışır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Eki Görüntüle 260397Eki Görüntüle 260398
F10 ekranının fotosunu atamıyorum, fotoğraf boyutu yüksek diyor. Expo 1 seçili ve ona bağlı ayarlar değişmiş hocam save & exit yaptım. @Ayhan Dönmez

Fotoğraflardaki gibi yaptım ve bilgisayarı şimdi başlattım diğer adımlara geçiyorum.
Eki Görüntüle 260401Eki Görüntüle 260402

Bu arada size genel Hynix zamanlamalarını da verebilirim RAM için. Bana AI Tweaker menüsünü baştan aşağı iletir misin BIOS'tan? Bir de orada AI Tweaker'dan DRAM timings menüsüne girin. Orayı da baştan aşağı fotoğraf atın. Forumda görsel yüklerken bir boyut sıkıntısı var, evet. Onu düzeltseler çok iyi olur aslında. @Alcheinz
 
Hocam bu mesajınızdaki ayarları yaparak tüm adımları uyguladım, (buradaki adımlardan sonra attığınız RAM ile alakalı ayarları yapmadım, birbirine karıştırmak istemedim.) Tam videoyu kapattıktan 5 saniye sonra bilgisayar bir anda kapandı siyah ekrana düştü ve Windows yeniden açıldı. Videoyu mecburen YouTube'a yükledim linki bırakıyorum:



@Ayhan Dönmez
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam bu mesajınızdaki ayarları yaparak tüm adımları uyguladım, (buradaki adımlardan sonra attığınız RAM ile alakalı ayarları yapmadım, birbirine karıştırmak istemedim.) Tam videoyu kapattıktan 5 saniye sonra bilgisayar bir anda kapandı siyah ekrana düştü ve Windows yeniden açıldı. Videoyu mecburen YouTube'a yükledim linki bırakıyorum:



@Ayhan Dönmez


Eksi 20 değeri stabil değildir, bakalım. Olağan süreç, telaş etmenize gerek yok.
 
Anakartin etkisi olur mu? Bende 850 var sonuçta veyahut silikondan dolayı mı?

Daha çok silikon, anakart etkisi minimal. Bu işlemci özelinde öyle en azından.

@Alcheinz Sizde Nitro ayarını da bir uygulayalım en azından. 1X-1X atmıştım ama 8X-8X kalsın bu kart özelinde. Bir de All Core -20 verdiğiniz kısmı -15 yapın. Test tekrarı gerekecek.

1782412261039.webp


1782412278696.webp