Kare Oluşturma desteği, popüler Switch PC emülatörü Yuzu’nun en son sürümlerine eklenerek daha akıcı bir oyun deneyimi sunuyor.
Projenin arkasındaki ekip, Yuzu’ya neler geleceğinin yanı sıra eklenen yeni özellikler hakkında da ayrıntılar verdi. 2024’ün ana değişikliklerinden biri, emülatörü tek işlemli bir emülatör yerine çoklu işlemli bir emülatöre dönüştürmek olacak.
Geçtiğimiz ay, evrensel kare oluşturucu LFSG 1.0 yayınlanmış ve Kare Oluşturma teknolojisinin birçok oyuna eklenmesine olanak sağlamıştı. Yuzu’nun en son sürümleri bu programı destekliyor. Yine de burada her şeyin güllük gülistanlık olmadığını söylemek gerekiyor.
Bu programın kullanımı kare hızının artmasını sağlasa da, özellikle büyük ekranlarda artifact oluşmasına sebep oluyor. Breath of the Wild’ın 60 FPS’de bu program devre dışıyken ve aktifken nasıl gözüktüğünü görmek için aşağıdaki 2 videoyu inceleyip, karşılaştırabilirsiniz:
Belirtmekte fayda var, AMD ekran kartlarına sahip olanlar için artık daha akıcı bir oyun deneyiminden yararlanmanın yeni bir yolu mevcut – AMD Fluid Motion Frames, şirket tarafından geçen ay resmi olarak piyasaya sürüldü.
Basit bir dosya düzenlemesiyle kullanıcılar Vulkan, OpenGL ve Direct3D 9/10’un yanı sıra Direct3D 11 ve 12 üzerinde oyun çalıştırabiliyor. Görüntü kalitesi, kayıpsız ölçeklendirme kullanımına kıyasla daha iyi ve 60 FPS için performans artışı oldukça şaşırtıcı.
Örneğin, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’da AMD Fluid Motion Frames ile birlikte Radeon 5600X veya NVIDIA RTX 3060 Ti üzerinde 170 ila 180 FPS civarında bir performans elde etmek mümkün. Breath of the Wild’ın 60 FPS’de AMD Fluid Motion Frames yokken ve varken nasıl gözüktüğünü görmek için aşağıdaki 2 videoyu inceleyip, karşılaştırabilirsiniz:
Yuzu ekibi, “Oyunlar bir NVIDIA veya Intel ekran kartı ile işlenebilirken, AMD Fluid Motion Frames ile kare üretimi yapılabilir ancak karelerin PCIe üzerinden iletilmesinin yarattığı gecikme sebebiyle AMD kartlara göre biraz kötüdür.” diye açıklıyor. “AFMF’nin çalışması için gereken tek şey ekranın uyumlu AMD ekran kartına bağlı olmasıdır, bundan sonra diğer herhangi bir ekran kartı ile gerçek görüntü oluşturulabilir.”
Kaynak: wccftech.com