GTA 6, Take-Two’nun 3Ç 2024 toplantısı sırasında şaşırtıcı olmayan bir şekilde birkaç kez gündeme geldi. BMO Capital Markets’ten bir analist, yayıncı ve Rockstar’ın çıkış tarihi konusunda nasıl karar vereceğini sorduğunda, Take-Two CEO’su Strauss Zelnick yanıt olarak şunları söyledi:
Mükemmelliği arıyoruz. Yaratıcılığımızı en üst düzeye çıkardığımızı hissettiğimizde, işte o zaman piyasaya sürme zamanıdır. Ve hepimiz bu işte birlikteyiz. Motivasyonlar ve teşvikler açısından bu şirkette çalışan herkesin finansal teşvikleri hissedarlarınkiyle uyumludur.
Bu nedenle esasen – nasıl adlandırırsanız adlandırın, şirket genelinde işletme düzeyinde ve üst düzeyde kar paylaşım planlarımız var, tazminat büyük ölçüde TSR tarafından yönlendiriliyor. Yani amacımız burada çalışan herkesin menfaatini hissedarların menfaati ile aynı hizaya getirmek. Bu hepimizin aynı yöne bakmasını sağlıyor. Haklısınız; bir şeyi pazara sunmak ile mükemmeli yaratmak arasında potansiyel olarak doğal bir gerilim var, ancak bu şirket mükemmellikten yana.
Sadece bu tür bir yanıt bile, oyun geliştirmede mükemmellik arayışının lansmanı geciktirmek anlamına geldiği düşünüldüğünde, beklenenden daha geç bir çıkış penceresine dair bir ipucu olarak alınabilir. Nitekim Take-Two’nun net rezervasyon tahminindeki değişiklik de bu yönde: Şirket daha önce 2025 mali yılı (Nisan 2024 – Mart 2025) için 8 milyar doların üzerinde net rezervasyon tahmininde bulunmuş ve analistlerin GTA 6 lansmanının bu zaman diliminde olacağına inanmalarına yol açmıştı. Ancak Finans Direktörü Lainie Goldstein dün yaptığı açıklamada şunları söyledi:
Şu anda rakam, tahmin sürecimizde meydana gelen tipik ince ayar değişiklikleri göz önüne alındığında, yıl için net rezervasyonlar için 7 milyar doların biraz üzerinde seyrediyor. Bu miktar, bu yıla kıyasla hala büyük bir büyüme anlamına geliyor. İş akışımız gelecek yıl ve sonrası için çığır açıyor ve ekipler oyun geliştirme konusunda mükemmel ilerleme kaydediyor.
Bir analist tahminlerdeki düşüşü sorguladığında Goldstein şu yanıtı verdi:
25 mali yılı için, belirttiğim gibi, bu durum gerçekten de yayın takvimindeki değişikliklerden kaynaklanıyor. Açıkçası portföyümüzün yaşam boyu değeri değişmediği için bu durum bazı oyunları ilerleyen yıllara taşıyacak. ’25 mali yılına kıyasla ’26 mali yılında büyüme görmeyi bekliyoruz, yani bu değişmedi.
Dolayısıyla, yayın programında değişiklikler oldu ve Take-Two 2026 mali yılı için daha da büyük net rezervasyonlar bekliyor. Tüm bunlar yetmezmiş gibi, yayıncı duyurduğu oyunların güncellenmiş yol haritasını paylaştı ve GTA 6’nın ‘takvim 2025’ için belirtildiğini açıkladı.
Bu noktada oyunun 2026 mali yılında, muhtemelen 2025 Sonbaharında piyasaya sürülmesinin hedeflendiği açık. Take-Two, Moon Studios’tan No Rest for the Wicked, Wētā Workshop’tan Tales of the Shire, Star Wars Hunters ve Zynga’dan Legends ve Game of Thrones gibi oyunlarla 2025 mali yılı için hala ilginç bir kadroya sahip. Ayrıca Take-Two’nun çıkış tarihinin önümüzdeki haftalarda paylaşılacağını söylediği Hangar 13’ün Top Spin 2K25’i ve Ghost Story Games’in Judas’ı da nispeten yakında çıkacak. İkincisi teknik olarak hala net bir çıkış tarihine sahip değil ancak belki de 2025 mali yılında bir noktada göreceğiz.
Bu arada, Strauss Zelnick’e göre GTA VI’nın ilk fragmanı mevcut GTA ürünlerinin satışlarına yardımcı oldu. GTA V şu ana kadar 195 milyondan fazla kopya satarken, Red Dead Redemption 2 61 milyon adede ulaştı.
Kaynak: wccftech.com