Dead Space oyununun yapımcısı Glen Schofield tarafından tasarlanan The Callisto Protocol, oyunun manevi bir devamı olarak görülüyordu. Ancak oyun, Aralık 2022’de piyasaya çıktığında beklentileri karşılayamayarak büyük bir hayal kırıklığı yarattı.
İncelemeler, oyunun etkileyici görsellerine ve ölüm sahnelerine rağmen oyuncuları tekrar oyuna çekebilecek ilgi çekici içerikten yoksun olduğunu belirtiyor. Zanaat sistemi ve yetenek ağaçları oldukça sınırlı kalırken yakın dövüş ve savaşlar, büyük ölçüde senaryolu ve tahmin edilebilir hissediliyor. Ayrıca oyundaki korku unsurları, Striking Distance’ın ilk korku oyunu olarak öne çıkıyor.
Glen Schofield’a göre The Callisto Protocol’ün hayal kırıklığı yaratmasının nedeni, oyunun ertelenmesi gerektiği düşüncesiydi. Ancak yayıncı Krafton, bu ertelemeyi kabul etmedi.
YouTuber Dan Allen Gaming ile yaptığı bir röportajda Glen Schofield, oyunun daha uzun süreye ihtiyaç duyduğunu düşündüğünü belirtti. Eylül veya Ekim 2021’de ek süre verilmesi gerektiği söylemişti ancak Aralık 2022’de oyunun çıkış tarihi belirlendi. Schofield, The Callisto Protocol’ün bu tarihe yetişmeyeceğini ve bunun daha yüksek maliyetlere yol açacağını ifade ettiğini söyledi. Ayrıca yapımcı, ekibin oyunu daha kısa sürede tamamlamak için daha fazla kişiye ihtiyaç duyduğunu ve öğrenme eğrisinin bu süre zarfında yönetilemeyeceğini söylediğini ifade etti.
Glen Schofield, yaklaşık bir yıl önce Striking Distance Studios’tan ayrıldı. Röportajında, sağlık sorunlarına odaklanmak ve kızına daha fazla zaman ayırmak istediğini açıkladı.
Kaynak: wccftech.com