Xbox Başkanı Sarah Bond, beklenmedik bir şekilde kapanan Tango Gameworks oyun stüdyosu hakkında bazı değerlendirmelerde bulundu.
Microsoft’un, Hi-Fi Rush ve The Evil Within gibi oyunlarla tanınan Tango Gameworks dahil olmak üzere birkaç oyun stüdyosunu kapatma kararı almasının ardından oyun dünyasında büyük bir şaşkınlık yaşandı. Bloomberg muhabiri Jason Schreier, bu kararla beraber daha fazla işten çıkarmaların beklendiğini bildirdi. Xbox yönetimi, özellikle Arkane Austin ve Tango Gameworks gibi tanınmış stüdyoların kapatılması kararını açıklamaktan kaçındı. Bloomberg’den Dina Bass’ın yaptığı röportajda Xbox Başkanı Sarah Bond’a, Tango Gameworks’ün başarılı bir oyun olan Hi-Fi Rush’ı piyasaya sürdükten sonra kapatılması soruldu. Ancak Bond, stüdyonun kapatılmasına dair net bir gerekçe sunmadı ve bu konuda tatmin edici bir açıklama yapmadı.
Bond, oyun endüstrisinin yaratıcı bir sanat formu olduğunu ve bu stüdyoların benzersiz başarılarının bulunduğunu belirtti. Öte yandan, Xbox’ın karar verme sürecinde geniş bir perspektife sahip olduğunu ve her stüdyo ile oyun ekibinin durumunu ayrı ayrı değerlendirdiklerini ifade etti. Ayrıca şirketin, bu tür kararların alınmasında birçok faktörü göz önünde bulundurduğunu da vurguladı.
MIDiA Research’ün Oyun Endüstrisi Analisti Rhys Elliott, Microsoft’un büyük ve etkili oyun serilerine odaklanma stratejisi benimsediğini belirtti. Elliott’a göre; Xbox’ın 3 milyar oyuncuya ulaşma hedefi, daha büyük ve tanınmış oyun serilerine yönelik bir strateji gerektiriyor. Elliott, Xbox’ın stüdyo kapatmalarını sadece kısa vadeli finansal kazanç için yapmadığını, bunun yerine şirketin uzun vadeli hedeflerine ve yeni bir vizyona odaklandığını da ifade etti. Öte yandan bu vizyonun, büyük oyun serilerinin yanı sıra mobil platformlara genişleyeceğini belirtti.
Kaynak: wccftech.com