İyi akşamlar, iş hayatına atıldım ve önce 22 Temmuz, sonra da KPSS'ye kadar çalışacağım. YKS sonucuma bağlı olarak üniversite okurum ya da okuyamam ama KPSS için çalışıyorum. 3-4 ay boyunca ya günlük 1800-2200 arası, sabah 8 akşam 6 inşaat ya da sanayi elektronik, aylık asgari falan hangisi daha mantıklı? Elektrik elektronik okudum, lisede devam etsem mi bilmiyorum. Sanayi bölgesinde çok eziyorlar, şantiye daha iyi o konuda.
Sigortan olsun kardeşim. Günlük çalışmanı tavsiye etmem. Sanayi konusunda bilgim yok fakat şantiye düşünüyorsan iş arkadaşların arasında muhtemelen Suriyeli-Afgan vs olacak. Uyum konusunda sorunun olacağını düşünüyorsan tavsiye etmem. İşe girişte aşı olarak tetanos vs vururlar zaten. Onun dışında biraz multi tool gibi olmak lazım. Bizdeki elemanlar mesela kağıtta düz işçi ama kompresörle dalmayı veya kepçe kullanmayı bir şekilde öğrenmişler. Operatör veya dalgıç olmayınca işleri bunlar yapıyor. Mesela bende nivo kurmayı, kullanmayı az buçuk öğrendim. Şantiye işi düşünüyorsan iş arkadaşlarından ek yetenek öğrenmeye bak derim. Bir yerde illa lazım olur sana.