mychar276

Becerikli
Katılım
20 Eylül 2025
Mesajlar
113
Beğeniler
56
Sıkça şu propagandayı duymuşsunuzdur; 2K ara form ya 1080p devam ya da 4K olmalı monitör.

Ben de şu an bilgisayarımı toplarken 4K monitöre geçtim, sevdiğim oyunların bir çoğunda UI Scaling olmadığı için hiçbirini oynayamıyorum. Ve çoğunda mod vesaire çözüm yok.

Civ V bayılıyorum, oynayabilmek için çözünürlüğü 2K çekmek zorunda kalıyorum. Monitör düzgün çalışmıyor 4K dışında.
Rise of nations oynayamıyorum. Warcraft 3 oynayamıyorum. Bunun gibi bir sürü sevdiğim old school oyunları oynayamıyorum.
LoL bile zar zor oynuyorum, neyse ki UI Scale özelliği getirdiler. İstediğim gibi scale olmuyor. Fare küçük kalıyor.

Keşke şöyle pahalı bir 2K monitör alsaydım da 4K geçmeseydim. Ben pişmanım.
 
Sıkça şu propagandayı duymuşsunuzdur; 2K ara form ya 1080p devam ya da 4K olmalı monitör.

Ben de şu an bilgisayarımı toplarken 4K monitöre geçtim, sevdiğim oyunların bir çoğunda UI Scaling olmadığı için hiçbirini oynayamıyorum. Ve çoğunda mod vesaire çözüm yok.

Civ V bayılıyorum, oynayabilmek için çözünürlüğü 2K çekmek zorunda kalıyorum. Monitör düzgün çalışmıyor 4K dışında.
Rise of nations oynayamıyorum. Warcraft 3 oynayamıyorum. Bunun gibi bir sürü sevdiğim old school oyunları oynayamıyorum.
LoL bile zar zor oynuyorum, neyse ki UI Scale özelliği getirdiler. İstediğim gibi scale olmuyor. Fare küçük kalıyor.

Keşke şöyle pahalı bir 2K monitör alsaydım da 4K geçmeseydim. Ben pişmanım.
Kaç inç monitörünüz?
 
Yani hiç tecrübem yok hocam. Sizin deneyimlerinize üzüldüm açıkçası. 4K alsam 32 inç düşünürüm açıkçası. Tabi tamamen tercih meselesi. Eski oyunlar sanırım düşük çözünürlükle yapıldıklarından belki de böyle bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Remake falan olsa tadından yenmez.
 
2K'ya ara form diyen bir mahluk görmedim açıkçası şimdiye kadar.

4K eski oyunlarda sıkıntı olabiliyor.
Ara form lafina ben de şahit olmadim. Cok eski oyunlarda 2K bile sorun olabiliyor.
Duymamış olduğunuza şaşırdım. Videoyun batu dan tut farklı farklı yayıncılardan defalarca duydum yeni pc kurarken 4K kurdum sistemi. Bin pişmanım.
2K çekince UI scale sorunu yaşadığım oyunların bir çoğu oynanabilir hale geliyor ama monitörüm düzgün çalışmıyor. Chrome da flashing/flickering sorunları oluyor nvidia sürücüsü kurulumunda 4k için ayarlar yaptığı için. Kullanılmaz hale geliyor kısacası.

Yani hiç tecrübem yok hocam. Sizin deneyimlerinize üzüldüm açıkçası. 4K alsam 32 inç düşünürüm açıkçası. Tabi tamamen tercih meselesi. Eski oyunlar sanırım düşük çözünürlükle yapıldıklarından belki de böyle bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Remake falan olsa tadından yenmez.
Aynı paraya 2K nın kral monitörlerinden alabiliyordum.
 
Duymamış olduğunuza şaşırdım. Videoyun batu dan tut farklı farklı yayıncılardan defalarca duydum yeni pc kurarken 4K kurdum sistemi. Bin pişmanım.
2K çekince UI scale sorunu yaşadığım oyunların bir çoğu oynanabilir hale geliyor ama monitörüm düzgün çalışmıyor. Chrome da flashing/flickering sorunları oluyor nvidia sürücüsü kurulumunda 4k için ayarlar yaptığı için. Kullanılmaz hale geliyor kısacası.


Aynı paraya 2K nın kral monitörlerinden alabiliyordum.
Yayıncı izleyip karar vermeyin hocam böyle konularda. Reklam anlaşmaları var çoğunun. İlk kez sizden duyuyorum bu ara form lafını.
 
Yayıncı izleyip karar vermeyin hocam böyle konularda. Reklam anlaşmaları var çoğunun. İlk kez sizden duyuyorum bu ara form lafını.
Sayın hocam haklısınız. Ben şahsen mühendisim, gerekli araştırmayı da yaptım. Aldığım ürün de gayet güzel. Eğer ki sadece güncel oyunları oynayan 15 yaşında genç biri olsaydım sıfır sorun hayatına devam edebilirdim. Ama ben yaşlı bir fosil olduğumdan :) hala Knight Online gibi eski kült oyunları oynuyorum. Araştırırken forumlarda alternatif ürün önerilerini incelerken 1 kişi bile eski oyunlarda UI Scale probleminden bahsetmedi.
 
Eski oyunlar oynuyorsan CRT monitör alacaksın, 4K monitörden bin kat daha güzel. Aktif olarak kullanıyorum. Hem eski hem yeni oyunlarda özgürüm; 320x240'dan tut 2048x1536'ya kadar her çözünürlükte görüntü bozulması olmadan oynayabilirsiniz.