Bütçe
72.000 TL
Hocam Kronik sorun dediğimiz şey bu aslında. Asus TUF’un reddit sayfasına girip fix my problem flairi ile başlık açtığınızda otomatik olarak ağ sıkıntıları mı yaşıyorsun diye sorup hard reset ve ax210 wifi kartı almanızı öneren bir bot koymuşlar. Bu kronik bir sorun değil de nedir ? Teknoloji de şans işidir kesinlikle. Bakın ben daha kutusunu yeni açtığım cihazda wifi kartının bozulması gibi bir problemle karşı karşıya kalıyorum ve siz yaşamıyorsunuz. Bu şans değil de ne ?

0 aldığım cihazı da düzgün kullanabilmek için wifi kartı almayayım keza servisi aradım garantinizi delersiniz sadece ram ve ssd upgradei yapabilirsiniz dedi.
Bizler bu seride sorun olmadığını ifade etmiyoruz, elbette bu seride Wi-Fi kartı arızası var, yok değil.

Burada vurgulanmak istenen nokta şu fakat kimse bunu anlamak istemiyor:

F15 ve F16 serileri bir kümedir ve içindeki modeller de birer faktördür. Bu modellerden 5000 tane olsun fakat her modelde aşağı yukarı kullanılan Wi-Fi kartı modeli değişiklik göstersin. 3 tane var, MediaTek, Realtek, Intel. Mesela MediaTek'li modellerde sorun varsa siz koskoca 5000 sayılık kümeye kronik damgası vurabilir misiniz?

Mesela ben bu zamana dek 7 tane F serisi model kullandım, 2 tane de ROG. Ama hiçbirinde problem olmamıştı.

Olay bu işte. Sorun yok değil, elbette var. Ama kronik demek o serinin tamamının öyle olması demek.

Bu arada ASUS fanı değilim, öyle savunayım gibi bir çabam yok.
 
Bizler bu seride sorun olmadığını ifade etmiyoruz, elbette bu seride Wi-Fi kartı arızası var, yok değil.

Burada vurgulanmak istenen nokta şu fakat kimse bunu anlamak istemiyor:

F15 ve F16 serileri bir kümedir ve içindeki modeller de birer faktördür. Bu modellerden 5000 tane olsun fakat her modelde aşağı yukarı kullanılan Wi-Fi kartı modeli değişiklik göstersin. 3 tane var, MediaTek, Realtek, Intel. Mesela MediaTek'li modellerde sorun varsa siz koskoca 5000 sayılık kümeye kronik damgası vurabilir misiniz?

Mesela ben bu zamana dek 7 tane F serisi model kullandım, 2 tane de ROG. Ama hiçbirinde problem olmamıştı.

Olay bu işte. Sorun yok değil, elbette var. Ama kronik demek o serinin tamamının öyle olması demek.

Bu arada ASUS fanı değilim, öyle savunayım gibi bir çabam yok.
Hocam bu seri özelinde intel wifi kartlı model haricinde neredeyse her cihazda bu sorun var. Hp victusların hepsinde de hall sensor arızası görülmedi mesela ama görülen çok fazlaydı.1.2 puretechlerde doğru marka yağı be km yi atlamadan bakım yapınca sıkıntısız çalışıyor ama bu onu sorunlu bir motor olmaktan alıkoymuyor. Sizin söylediğiniz şekilde düşünürsek kronik arızalı cihaz sayısı 3 falan olur. Bu seri wifi kartı konusunda sorunlu bir cihaz kanımca. Sizin yaşamamanız veya başkalarının yaşaması ile ilgili değil. Size denk gelmemiş başkasına gelmiş. Gelen insan sayısı azımsanmayacak gibi değil. Cihaz süper cihazdı bence az çok deneyeyimleyebildim. Keşke böyle bir sorun olmasaydı da kullansaydım.
 
Hocam bu seri özelinde intel wifi kartlı model haricinde neredeyse her cihazda bu sorun var. Hp victusların hepsinde de hall sensor arızası görülmedi mesela ama görülen çok fazlaydı.1.2 puretechlerde doğru marka yağı be km yi atlamadan bakım yapınca sıkıntısız çalışıyor ama bu onu sorunlu bir motor olmaktan alıkoymuyor. Sizin söylediğiniz şekilde düşünürsek kronik arızalı cihaz sayısı 3 falan olur. Bu seri wifi kartı konusunda sorunlu bir cihaz kanımca. Sizin yaşamamanız veya başkalarının yaşaması ile ilgili değil. Size denk gelmemiş başkasına gelmiş. Gelen insan sayısı azımsanmayacak gibi değil. Cihaz süper cihazdı bence az çok deneyeyimleyebildim. Keşke böyle bir sorun olmasaydı da kullansaydım.
Cihazlar güzel evet, fakat falso tarafı bu işte. Tamamiyle kusursuz cihazlara erişemiyoruz. Üreticiler bir yerden patlıyor her türlü. İstisnalar hariç elbette.
 
Hocam bu seri özelinde intel wifi kartlı model haricinde neredeyse her cihazda bu sorun var. Hp victusların hepsinde de hall sensor arızası görülmedi mesela ama görülen çok fazlaydı.1.2 puretechlerde doğru marka yağı be km yi atlamadan bakım yapınca sıkıntısız çalışıyor ama bu onu sorunlu bir motor olmaktan alıkoymuyor. Sizin söylediğiniz şekilde düşünürsek kronik arızalı cihaz sayısı 3 falan olur. Bu seri wifi kartı konusunda sorunlu bir cihaz kanımca. Sizin yaşamamanız veya başkalarının yaşaması ile ilgili değil. Size denk gelmemiş başkasına gelmiş. Gelen insan sayısı azımsanmayacak gibi değil. Cihaz süper cihazdı bence az çok deneyeyimleyebildim. Keşke böyle bir sorun olmasaydı da kullansaydım.
HP Victus serisinde olduğu gibi senin cihazında da sorun olabilir ancak o sorunun ne zaman baş göstereceği belli değil. O yüzden riskli. Bu bilinen bir risk zaten ki bu riski almak da tüketiciye bağlı. Şahsen ben almazdım hem bilgisayara o kadar para vereceğim hem de Wi-Fi kartı değiştirmek için ayrı para vereceğim. Akıl kârı değil.
 
HP Victus serisinde olduğu gibi senin cihazında da sorun olabilir ancak o sorunun ne zaman baş göstereceği belli değil. O yüzden riskli. Bu bilinen bir risk zaten ki bu riski almak da tüketiciye bağlı. Şahsen ben almazdım hem bilgisayara o kadar para vereceğim hem de Wi-Fi kartı değiştirmek için ayrı para vereceğim. Akıl kârı değil.
Hocam araştırdığım kadarıyla 25-26 kasalarda hall sensor arızası giderilmiş. Bana göre cihazın tek eksisi BIOS kısıtlamaları. O kadar da hardcore bir teknoloji geeki değilim. En fazla yapacağım şey undervolt cihaza. @mortem.dll hocamın dediği gibi maalesef bu fiyat bandında falsosuz cihaz yok. Asus da alınabilirdi o riski alarak ben almak istemedim. Wifi kartını değişemiyorum değişebilsem düşünecektim almayı açıkçası.
 
Hocam araştırdığım kadarıyla 25-26 kasalarda hall sensor arızası giderilmiş. Bana göre cihazın tek eksisi BIOS kısıtlamaları. O kadar da hardcore bir teknoloji geeki değilim. En fazla yapacağım şey undervolt cihaza. @mortem.dll hocamın dediği gibi maalesef bu fiyat bandında falsosuz cihaz yok. Asus da alınabilirdi o riski alarak ben almak istemedim. Wifi kartını değişemiyorum değişebilsem düşünecektim almayı açıkçası.
Evet haklısınız. HP Omen'in tasarımını bende çok beğeniyorum, çok şık duruyor. BIOS kısıtlaması olayına bi şey diyemeyeceğim, çok bilgim yok ancak öyle bir kısıtlama varsa yarın bir gün BIOS'a işiniz düştüğü zaman servis ile uğraşmak can sıkıcı olabilir. Eğer çok taşıma işiniz yoksa Acer Nitro alabilirsiniz. Bütçeniz çıkarsa yukarıda atılan Acer Nitro 18 modeli çok iyi duruyor. Ama çıkmazsa Lenovo da bakabilirsiniz. Lenovo Legion 5 15AHP10 AMD Ryzen 7 260 32GB 1TB SSD RTX 5060 8GB 15.3" WUXGA (1920x1200) IPS 165Hz 115W Freedos Taşınabilir Bilgisayar 83M00064TR : Amazon.com.tr: Bilgisayar , Lenovo Legion 5 15IRX10 Intel Core i7-13650HX 32GB 1TB SSD RTX 5060 8GB 15.3" WUXGA (1920x1200) IPS 165Hz 115W Freedos Taşınabilir Bilgisayar 83LY00PYTR : Amazon.com.tr: Bilgisayar
Veya sonu xxx10 ile biten LOQ cihazları.