Sıla

Uzman
Katılım
29 Mart 2026
Mesajlar
248
Beğeniler
218
Yer
İzmir
Herkese merhaba arkadaşlar. Benim aracımın ilk muayenesi haftaya olacak. Kendim götüreceğim muayeneye. Araçta olması gereken şeyler neler? Yani bu trafik seti vs. bunlar bende yok. Zorunlu mu? Zorunlu ise nereden temin edebilirim ve başka nelere dikkat edeyim? Bir de egzoz muayenesi varmış. Gittiğim yerde bunu da yapıyorlarmış. Ben şimdi ilk ne yapacağım? Önce egzoza mı gideceğim yoksa normal istasyon kısmına mı? Randevum var. Gidince ilk olarak yaptırmam gereken işlemler var mı?

Kusura bakmayın, çok soru sordum. Hiç ama hiç bilmiyorum bu konuyu.
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Benim aracımın ilk muayenesi haftaya olacak. Kendim götüreceğim muayeneye. Araçta olması gereken şeyler neler? Yani bu trafik seti vs. bunlar bende yok. Zorunlu mu? Zorunlu ise nereden temin edebilirim ve başka nelere dikkat edeyim? Bir de egzoz muayenesi varmış. Gittiğim yerde bunu da yapıyorlarmış. Ben şimdi ilk ne yapacağım? Önce egzoza mı gideceğim yoksa normal istasyon kısmına mı? Randevum var. Gidince ilk olarak yaptırmam gereken işlemler var mı?

Kusura bakmayın, çok soru sordum. Hiç ama hiç bilmiyorum bu konuyu.
İlk bir kere girsin araba, eğer kalırsa kağıda yazıyorlar; onları yaptırıp tekrardan girersin. Yanlış bilmiyorsam 2. girişte ücretsizdi, eğer riske sokmam dersen önce kontrol eden yerler var sanayide, oralara gidebilirsin.
 
Emisyon ölçümünü orda uğraşmak veya beklemek istemezseniz sanayide belirli yerleden yaptırabiliyorsunuz(ben genelde bir gün önce sanayide yaptırıyorum istasyonda sıra beklememek için). Egzoz emisyon ölçümü, araç muayenesinden önce TÜVTÜRK tarafından yapılıyor. Ayrı bir istasyona gitmenize gerek bulunmuyor.

Muayeneye giderken yanınızda ruhsatınızın olması yeterli. Trafik seti (ilk yardım çantası, reflektör, yangın söndürücü vb.) bulunması gerekiyor. Aracın donanımındaki stepne kriko gibi şeylerin eksiksiz olması da iyi olur.

Muayene öncesinde farlar, sinyaller, fren lambaları, silecekler, lastik diş derinliği, emniyet kemerleri, korna ve camlarda görüşü engelleyen hasar olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Ayrıca şasi ve motor numarasının okunabilir olması da önemlidir.

Randevu saatinde doğrudan muayene istasyonuna gidip kayıt işlemlerini yaptırmanız yeterlidir. Personel sizi gerekli aşamalara yönlendirir. Herhangi bir ön işlem yapmanıza gerek yok.
 
Emisyon ölçümünü orda uğraşmak veya beklemek istemezseniz sanayide belirli yerleden yaptırabiliyorsunuz.
Volkswagen'i varsa muayene olurken araç kendinin testte olduğunu algılayıp otomatik emisyon değerini düşürüyordu hala var mı yeni Volkswagen'lerde bilmiyorum.
 
Emisyon ölçümünü orda uğraşmak veya beklemek istemezseniz sanayide belirli yerleden yaptırabiliyorsunuz(ben genelde bir gün önce sanayide yaptırıyorum istasyonda sıra beklememek için). Egzoz emisyon ölçümü, araç muayenesinden önce TÜVTÜRK tarafından yapılıyor. Ayrı bir istasyona gitmenize gerek bulunmuyor.

Muayeneye giderken yanınızda ruhsatınızın olması yeterli. Trafik seti (ilk yardım çantası, reflektör, yangın söndürücü vb.) bulunması gerekiyor. Aracın donanımındaki stepne kriko gibi şeylerin eksiksiz olması da iyi olur.

Muayene öncesinde farlar, sinyaller, fren lambaları, silecekler, lastik diş derinliği, emniyet kemerleri, korna ve camlarda görüşü engelleyen hasar olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Ayrıca şasi ve motor numarasının okunabilir olması da önemlidir.

Randevu saatinde doğrudan muayene istasyonuna gidip kayıt işlemlerini yaptırmanız yeterlidir. Personel sizi gerekli aşamalara yönlendirir. Herhangi bir ön işlem yapmanıza gerek yok.
Bu emisyonun istenildiği gibi çıkmama ihtimali var mı ki ya? Neye göre belirleniyor bu emisyon peki? Sorun çıkmaz herhalde ya. Diğer saydığınız şeylerde bir problem yok ama. Bir de trafik seti bulmam lazım sanırım.

İlk bir kere girsin araba, eğer kalırsa kağıda yazıyorlar; onları yaptırıp tekrardan girersin. Yanlış bilmiyorsam 2. girişte ücretsizdi, eğer riske sokmam dersen önce kontrol eden yerler var sanayide, oralara gidebilirsin.
İkinci kez uğraşmak istemiyorum ya. Bilmiyorum ne kadar zaman alıyor ama. Şu an emisyon olayını bilmiyorum bir de trafik seti almam lazım sanırım. Diğer konularda sorun çıkmaz diye düşünüyorum.

Bir de ne kadar zaman alıyor acaba bu süreç?
 
Tüvtürk'te emisyon yaptırmayın. Orada sıfır arabayı bile bırakabiliyorlar, özel şirkette yaptırın, kafanız rahat olur. Ölçümler yüksek gelmemesi için arabayı ısıtıp emisyon yaptırmanız iyi olur.
Muayene sırasında bagajda stepne, yangın tüpü, sağlık çantası olsun. Koltuklar sallanmasın, kemerler aktif olsun, şoför camı kalkıp insin, bunlar ağır kusurdur. Görüşü engelleyecek kırık da olmamalı.

Not: Kart ile ödeme de 150'den başlayan kart komisyonu kesiyorlar nakit götürmeniz iyi olur.
 
Bu emisyonun istenildiği gibi çıkmama ihtimali var mı ki ya? Neye göre belirleniyor bu emisyon peki? Sorun çıkmaz herhalde ya. Diğer saydığınız şeylerde bir problem yok ama. Bir de trafik seti bulmam lazım sanırım.


İkinci kez uğraşmak istemiyorum ya. Bilmiyorum ne kadar zaman alıyor ama. Şu an emisyon olayını bilmiyorum bir de trafik seti almam lazım sanırım. Diğer konularda sorun çıkmaz diye düşünüyorum.

Bir de ne kadar zaman alıyor acaba bu süreç?
Emisyonu sanayide yaptırabilirsiniz eğer arabanızda sorun yoksa kısa sürede halledersiniz
 
TÜVTÜRK'te emisyon yaptırmayın. Orada sıfır arabayı bile bırakabiliyorlar, özel şirkette yaptırın, kafanız rahat olur. Ölçümler yüksek gelmemesi için arabayı ısıtıp emisyon yaptırmanız iyi olur.
Muayene sırasında bagajda stepne, yangın tüpü, sağlık çantası olsun. Koltuklar sallanmasın, kemerler aktif olsun, şoför camı kalkıp insin, bunlar ağır kusurdur. Görüşü engelleyecek kırık da olmamalı.
Ömrümüz boyunca sınav sınav sınav hala sınav ediliyoruz. 😄

Emisyonu sanayide yaptırabilirsiniz eğer arabanızda sorun yoksa kısa sürede halledersiniz
Teşekkür ederim.