Bugün aracımızı park etmek için cadde üzerinde bir lokantanın önünde boş yer bulabildim. Trafiğin akışını ve geçişi engellemeyecek, dükkanın girişini de kapatmayacak şekilde ve park yasak tabelası veya herhangi bir uyarı tabelası ve dubalar olmayan yol kenarına aracımızı park etmek istediğimde lokantadan bir personel veya yönetici, her kimse, aracımızı lokantanın önüne park edemeyeceğimi, bir ticari aracın geleceğini söyledi.
Ben de yolların ve kaldırımların kamusal alan olduğunu ve aracımızı park edebileceğimi söyledim fakat muhatap olduğum kişi lokanta önünün kendilerine ait olduğunu ve vergi verdiğini beyan etti. Ben de durumu fazla üstelemeden oradan uzaklaşmayı tercih ettim.
Fakat merak ettiğim hususlar;
Böyle bir durumda hakkımızı nasıl arayabiliriz?
Dükkan sahibi dükkan önünü devletten satın alabilir veya geçici bir süre boyunca kiralayabilir mi?
Eğer dükkan önünde hak sahipliği varsa, bunu ispat etmesi ve lokanta önünde bir tabela veya herhangi bir uyarı yazısı bulundurması zorunlu mu?
Şikayet etmek istersek kimlere şikayet edip nasıl bir yol izlemeliyiz?
Benim bildiğim öyle bir hakkı yok. Öyle sürekli mal aracı gelerekle de sıyrılamaz işletme. Kaldırım yanları kamuya açık alandır. KGM tarafında bir park etme yasağı yoksa gelip de buraya park yasak çekemezler.
Zorunlu diye biliyorum. Mahallemde bakkal var önüne belediyeden izin alarak levha koydurdu. Hatta şöyle izin almadan oraya duba filan da koyamaz. KGM kabahat kanununda bahsediyor.
Oranın vergisini veriyorsa levhasını da zahmet olacak diktirsin. Zabıta ve beyaz masa denemesi bedava.