Genuine

Yetkin
Katılım
24 Aralık 2023
Mesajlar
243
Çözümler
4
Beğeniler
133
Yer
/home
Selamlar.

Bugün aracımızı park etmek için cadde üzerinde bir lokantanın önünde boş yer bulabildim. Trafiğin akışını ve geçişi engellemeyecek, dükkanın girişini de kapatmayacak şekilde ve park yasak tabelası veya herhangi bir uyarı tabelası ve dubalar olmayan yol kenarına aracımızı park etmek istediğimde lokantadan bir personel veya yönetici, her kimse, aracımızı lokantanın önüne park edemeyeceğimi, bir ticari aracın geleceğini söyledi.

Ben de yolların ve kaldırımların kamusal alan olduğunu ve aracımızı park edebileceğimi söyledim fakat muhatap olduğum kişi lokanta önünün kendilerine ait olduğunu ve vergi verdiğini beyan etti. Ben de durumu fazla üstelemeden oradan uzaklaşmayı tercih ettim.

Fakat merak ettiğim hususlar;
  • Böyle bir durumda hakkımızı nasıl arayabiliriz?
  • Dükkan sahibi dükkan önünü devletten satın alabilir veya geçici bir süre boyunca kiralayabilir mi?
  • Eğer dükkan önünde hak sahipliği varsa, bunu ispat etmesi ve lokanta önünde bir tabela veya herhangi bir uyarı yazısı bulundurması zorunlu mu?
  • Şikayet etmek istersek kimlere şikayet edip nasıl bir yol izlemeliyiz?
 
Benim bildiğim öyle bir hakkı yok. Öyle sürekli mal aracı gelerekle de sıyrılamaz işletme. Kaldırım yanları kamuya açık alandır. KGM tarafında bir park etme yasağı yoksa gelip de buraya park yasak çekemezler.
Eğer dükkan önünde hak sahipliği varsa, bunu ispat etmesi ve lokanta önünde bir tabela veya herhangi bir uyarı yazısı bulundurması zorunlu mu?
Zorunlu diye biliyorum. Mahallemde bakkal var önüne belediyeden izin alarak levha koydurdu. Hatta şöyle izin almadan oraya duba filan da koyamaz. KGM kabahat kanununda bahsediyor.

Oranın vergisini veriyorsa levhasını da zahmet olacak diktirsin. Zabıta ve beyaz masa denemesi bedava.
 
Çok sinir oluyorum böyle durumlara ama şikayet edince de kimsenin umrunda olmuyorsun ki. Ne polis, ne bakanlık, ne jandarma, ne belediye hiçbiri uğraşmıyor. Hepsi aralarında süper bir anlaşma yapmış, herkes topu birbirine atıyor, benim yetki alanımda değil diyor öbürüne yönlendiriyor, o da öbürüne... En son yılıp da işin peşini bırakıyorsun. Yaşadık bunları...
 
Ukome ve belediye ile görüşülüp belli ücretler karşılığında vale ve müşteri otoparkı tarzı yapılabilir. Ama mal indirme yeri ben parasını veriyorum olamaz. Mal indirme bindirme yeri bazı yerlerde belediyelerce yapılır. Mağzaların yoğun olduğu bölgelerde cepler olur. Buralara park yasaktır ve belli süre içinde indir bindir yapılmasına izin verilir. Bazı yerlerde ise cep tarzı olmaz yol kenarlarında tabela olur. Belli sürelerde veya belli satler arasında izin verilir. Eğer ki kiralamış olsa oraya tabela ile alan belirlenmeli burası deyipte engel olamaz. Yani anlayacağınız yaptığı şey doğru değil. Belediyeye şikayet edebilirsniz. Küçük bir yerse uğraşacaklarını sanmam kişi bir de esnaf ise zaten tanıdığı kişiler çoktur ama yine de geri durmayın şikayet edin.