Ethem Efe

Üstün
Katılım
11 Nisan 2024
Mesajlar
5.135
Çözümler
9
Beğeniler
3.006
Yer
KKTC | Gazimağusa
Bunu nasıl açıklayabilirim, bilmiyorum açıkçası. Windows kullanırken böyle bir sorun yoktu, hassasiyet ile ilgili olduğunu da sanmıyorum. Başlangıç komutu olarak bu var şu an sadece. Az önce girdiğimde mouse direkt ortaya kitlenmiş olduğu için ek bir komut eklemem gerekti; ancak hassasiyet konusunda gerçekten bir sıkıntı var. İnput lag desem değil, bir türlü çözemedim.

gamescope -w 1440 -h 1080 -w 1920 -h 1080 -r 165 -s stretch --Adaptive Sync -f --immediate-flips --Force-grab-cursor -- %command% -Vulkan

@YASEDEM

Ek olarak, sanırım her güncellemeden sonra Vulkan Shader'ı yüklüyor. İnanılmaz uzun sürüyor; disable edersem de Steam ayarları üzerinden stutter yaşıyorum oyunda.

İlk kurulum yaptığım zaman bir komutla tüm NVIDIA sürücülerini indirdiğimi hatırlıyorum. Komutu hatırlamıyorum maalesef, tekrar sürücüleri indirsem belki eksik olan vs. vardır? Bilemedim açıkçası, belki Gamescope yol açıyordur bu soruna. Başka oyunlarda da biraz hissetmedim değil bu sorunu.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam, Sistem ayarları > Fare ve Dokunmatik Yüzey > Fare yoluna gidin. Orada "İşaretleyici ivmelendirmesini etkinleştir" seçeneğini kapatıp deneyin. İndirme konusunda da Vulkan, güncellemelerden sonra gölgeleyici formüllerini ekran kartına derlemek zorundadır; eğer bu seçeneği kapatırsanız derleme işlemini oyun açıkken yapar ve anlık droplarla karşılaşabilirsiniz.
 
Hocam, Sistem ayarları > Fare ve Dokunmatik Yüzey > Fare yoluna gidin. Orada "İşaretleyici ivmelendirmesini etkinleştir" seçeneğini kapatıp deneyin. İndirme konusunda da Vulkan, güncellemelerden sonra gölgeleyici formüllerini ekran kartına derlemek zorundadır; eğer bu seçeneği kapatırsanız derleme işlemini oyun açıkken yapar ve anlık droplarla karşılaşabilirsiniz.
İvmelendirme kapalı zaten, ona rağmen garip hissettiriyor hassasiyet. Sistemi ilk açtığımda yaptığım şeydi.
 
Hocam, geçici olarak başlangıç komutunu silip %command% -vulkan yazar mısınız? Eğer böyle yazınca düzeliyorsa, sorun gamescope'la ilgilidir.
 
Hocam, geçici olarak başlangıç komutunu silip %command% -vulkan yazar mısınız? Eğer böyle yazınca düzeliyorsa, sorun gamescope'la ilgilidir.
Bir farkını göremedim maalesef, komutları yapmayınca 4.3 çalışmıyor bu arada.

Hocam, geçici olarak başlangıç komutunu silip %command% -vulkan yazar mısınız? Eğer böyle yazınca düzeliyorsa, sorun gamescope'la ilgilidir.
Oyun hepten açılmamaya başladı şu anda, kendi komutu girmeme rağmen "oyna" dediğimde 3 saniye sonra kapanıyor :/
 
Hocam gamescope -w 1440 -h 1080 -W 1920 -H 1080 -r 165 -f -s stretch -- %command% komutunu girmeyi deneyin. Az önce açılmamasının sebebi büyük ihtimalle sondaki Vulkan parametresiydi.
 
Hocam bilgisayarı yeniden başlatın sonra başlangıç parametresini silip girmeyi deneyin daha sonra oyunu geri kapatın. Bu işlemlerden sonra komutu tekrar yazmayı deneyin. Umarım cacheden kaynaklıdır.