DDR4 sistemden DDR5'e geçilmeli mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Hu tao
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 18
  • Görüntüleme Görüntüleme 174
  • Etiketler Etiketler
    2026 ddr5
Vallahi hocam şu anda en çok problem SSD'de yaşıyorum. Sistemde ekstra HDD'ler var, mecburen de HDD'lere oyun atıyorum. Performansta ölg gibi oluyor. Bir 2 TB M.2 almaya kalksam, M.2'ler de fiyatları uçmuş.
 
En ucuz AM5 yerine en üst AM4 sistem, orta vadede çok daha mantıklı, ama buradaki tek kilit nokta aşırı pahalıya almamanız.

AM5 önü açık diyecekler için post sahibi B650M anakarta ileride 7800X3D takmak isterse yine anakart değişimi yapmak durumunda kalabilir. Alacağı ucuz yollu 5600 MHz CL40 gibi saçma RAM'lerdense stabil 3200MHz CL16 veya daha iyi parçaları ucuza bulmak bana kalırsa daha mantıklı.

Sırf kapağı AM5'e atayım ama yerlerde sürüneyim mantığı bana hamallık geliyor, stabilite ve gelecek vaadi açısından.
Benim nacizane fikrim bu.
İleride taksit taksit kaliteli parçalar toplarsın o zaman kadar DDR4'ü bozma.

Özetle:
Kaliteli + üst seviye AM4 > Giriş seviyesi AM5
Orta ve üst seviye AM5 >>> AM4
 
Bu arada hocam RAM'in normalde 3600 MHz G.Skill Ripjaws V Hynix C die modülü ne hikmetse 4000 MHz CL18 18 20 20 32'de WHEA vermeden ve MemTest'te pass veriyor. V ise 1.404'te bir zararı olur mu?
 
Vallahi hocam şu anda en çok problem SSD'de yaşıyorum. Sistemde ekstra HDD'ler var, mecburen de HDD'lere oyun atıyorum. Performansta ölg gibi oluyor. Bir 2 TB M.2 almaya kalksam, M.2'ler de fiyatları uçmuş.
Evet maalesef uçtu. Şöyle söyleyeyim, 4000TL'ye almış olduğum KC3000 2TB disk şu an 17-18 bin TL bandında.

Eğer 2TB almak isterseniz şu an f/p olarak en makul olanı bu:


Dediğim gibi bunu yeni sistemde de kullanabilirsiniz, ayrıca yer sıkıntınız büyük ölçüde çözülür. Taksit ile 6 ay için 2000 civarı bir komisyon ödüyorsunuz, ancak zamanı satın almış oluyorsunuz.
 
Şimdi şey yapayım hocam, arkadaşımın teklifini kabul edeyim, eski parçaları satıp üzerine 4-5 k daha ekleyip 2 TB M.2 SSD alayım. Zaten anakartımda 2. M.2 yuvası da var. 2 TB'lık ana disk 480 GB'yı da 2. yapayım, bir 10 yıl götürür herhalde
 
Mantıklı bir hamle olur. İlerde sistem dizdiğinizde en azından SSD masrafı yapmazsınız.
 
bence mantıksız ram vs ssd alabilirsin ona vereceğin paraya minimum 7800x3d almayı planlamadığın sürece ddr5 e geçmek mantıksız
 
Ben AM4'ten DDR4 LGA 1700'e geçtim. Bir tık daha güncel sistem oldu. Bence RAM'lere bu kadar fiyat vermek saçma AM4'te kalmanızı öneririm. Ekstra 16 GB+ 1/2TB SSD almak daha iyi olur.
 
Hemen al
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…