Katılım
21 Aralık 2023
Mesajlar
5.175
Makaleler
1
Çözümler
10
Beğeniler
6.474
Hukuk, ilköğretim-okul öncesi öğretmenliği bölümleri sıkıntılı gibi gözüküyor.
Genç nüfusun genel nüfusa oranı azalırken sınıf öğretmeni alımları düşecek gibi gözüküyor.

Yönetim Bilişim Sistemleri fena durmuyor gibi ama mezunu ne yapar diye fazla dikkat etmedim, çift diploma ile ilgili bir muhabbetten de bahsediyordu yz.
Yapay zekâ mereti varken bölümün geleceği ne olur muamma.

Yoksa Su Altı Teknolojileri lisans bölümünü okuyup, su altı kaynakçılığı gibi akıllı adam işi olmayan bir şeye mi yönelmeliyim?
Kaynağı kör bile yapar ama dalışın sebep olacağı anormal durumlar mesleğin ana problemi.
 
Lojistik olabilir. Lojistiğin iş imkanı ve maaş oranı yüksektir fakat iş stresi ve temposu, çalıştığınız yere göre değişmekle birlikte diğer mesleklerden fazladır. Tabii ki stressiz iş yoktur ama lojistiğin aksama ihtimalinin olmadığını düşünecek olursak, bu meslek diğerlerinden her zaman ayrılıyor.
 
Lojistik olabilir. Lojistiğin iş imkanı ve maaş oranı yüksektir fakat iş stresi ve temposu, çalıştığınız yere göre değişmekle birlikte diğer mesleklerden fazladır. Tabii ki stressiz iş yoktur ama lojistiğin aksama ihtimalinin olmadığını düşünecek olursak, bu meslek diğerlerinden her zaman ayrılıyor.
Arkadaş lojistikle ilgili bölümden mezun oldu, buralarda iş bulamadı dâhâ.
N'olcak bu halimiz? 😂
 
Arkadaş lojistikle ilgili bölümden mezun oldu, buralarda iş bulamadı dâhâ.
N'olcak bu halimiz? 😂
Bulamadı mı, bulmadı mı? İkisi ayrı olaylar. Bizim bir akraba mesela, Nişantaşı Üniversitesi'nde 2 yıllık lojistik okudu , şu an X bir firmada masabaşı çalışıyor ve 80 bin net maaş alıyor.

Ayrıca bu işlerde biraz kendini pazarlamak da önemli. İngilizce bilmek ve mesleğe hakim olmak, artık şart sayılır.
 
Bulamadı mı, bulmadı mı? İkisi ayrı olaylar. Bizim bir akraba mesela, Nişantaşı Üniversitesi'nde 2 yıllık lojistik okudu , şu an X bir firmada masabaşı çalışıyor ve 80 bin net maaş alıyor.

Ayrıca bu işlerde biraz kendini pazarlamak da önemli. İngilizce bilmek ve mesleğe hakim olmak, artık şart sayılır.
Bulamadı hocam, geri dönüş yapılmıyor.
İstanbul, Ankara'daki mecraları denerse anca öyle oluru var gibi duruyor.
 
Sizce İstanbul Üniversitesi'nde iktisat okunur mu hocam?
Hocam iktisatta iş yine senin kendini geliştirmene bakıyor. İyi bir üniversite olsa bile kimse gel burada çalış demiyor. Bölümün mezunu iyi üniversite olsa bile çok. Kendini geliştirmene bağlı. Hukuk'a ilgin varsa ona bak. Evet hukukta da çok mezun var, HMGS'de geldi ama yine de bir çok dalı olduğundan eşit ağırlıkta en güven veren bölüm hala. Yönetim bilişim sistemlerini araştır bir de istersen.

İktisat, işletme kişinin kendine bağlı bir şey. Tabii iyi bir üniversitede olması lazım. Ama Hukukta iyi üniversite olmazsa da olur illaki. Onun dışında psikoloji, sosyoloji, PDR bitik zaten. Sınıf öğretmenliğinde hala iyi denilebilecek bir alım söz konusu ama akademininde gelmesi ile öğretmenlik programlarından kaçınmak lazım.
 
Hocam iktisatta iş yine senin kendini geliştirmene bakıyor. İyi bir üniversite olsa bile kimse gel burada çalış demiyor. Bölümün mezunu iyi üniversite olsa bile çok. Kendini geliştirmene bağlı. Hukuk'a ilgin varsa ona bak. Evet hukukta da çok mezun var, HMGS'de geldi ama yine de bir çok dalı olduğundan eşit ağırlıkta en güven veren bölüm hala. Yönetim bilişim sistemlerini araştır bir de istersen.

İktisat, işletme kişinin kendine bağlı bir şey. Tabii iyi bir üniversitede olması lazım. Ama Hukukta iyi üniversite olmazsa da olur illaki. Onun dışında psikoloji, sosyoloji, PDR bitik zaten. Sınıf öğretmenliğinde hala iyi denilebilecek bir alım söz konusu ama akademininde gelmesi ile öğretmenlik programlarından kaçınmak lazım.
Ben zaten uluslararası ticaret ve lojistik okuyorum fakat 2. üniversite olarak İstanbul Üniversitesi planım var.