Yasinn
Uzman
- Katılım
- 22 Mart 2025
- Mesajlar
- 4
- Beğeniler
- 2
Bir FACEIT maçında rakip takımdan biri İstanbul ve Türkiye'nin toprak bütünlüğü hakkında ırkçı ve aşağılayıcı yorumlar yaptı; üstüne bir de sohbet ekranına "don't speak kebap" gibi hakaretler yazdı. Ben de kendisine çok iyi ırkçılık yaptığını söyledim, bunun üzerine profilime rapor spamı atarak beni banlatmayı başardı.
Destek ekibine durumu ilettim ancak bir bot tarafından hazır mesajla geçiştirildi. Bana sunulan itiraz (appeal) süreci ise son derece yorucu: Maç ekran görüntüleri, round detayları, maç bağlantısı ve daha pek çok şey talep ediliyor.
FACEIT'in bu tutumu gerçekten ibret verici. Açıkça ırkçılık yapan, bir oyuncuya etnik kimliği üzerinden saldıran kişi hiçbir şey olmadan gezerken; mağdur olan taraf saatlerce ekran görüntüsü toplayıp rapor doldurmak zorunda bırakılıyor. Bu bir moderasyon sistemi değil, ırkçılığa verilen dolaylı bir teşvik. FACEIT, "toxic davranışlara sıfır tolerans" söylemini bir kenara bıraksın; ortada ne bir tolerans sınırı var ne de gerçek bir insan desteği.
Destek ekibine durumu ilettim ancak bir bot tarafından hazır mesajla geçiştirildi. Bana sunulan itiraz (appeal) süreci ise son derece yorucu: Maç ekran görüntüleri, round detayları, maç bağlantısı ve daha pek çok şey talep ediliyor.
FACEIT'in bu tutumu gerçekten ibret verici. Açıkça ırkçılık yapan, bir oyuncuya etnik kimliği üzerinden saldıran kişi hiçbir şey olmadan gezerken; mağdur olan taraf saatlerce ekran görüntüsü toplayıp rapor doldurmak zorunda bırakılıyor. Bu bir moderasyon sistemi değil, ırkçılığa verilen dolaylı bir teşvik. FACEIT, "toxic davranışlara sıfır tolerans" söylemini bir kenara bıraksın; ortada ne bir tolerans sınırı var ne de gerçek bir insan desteği.
Son düzenleyen: Moderatör: