Yasinn

Uzman
Katılım
22 Mart 2025
Mesajlar
3
Beğeniler
2
Bir FACEIT maçında rakip takımdan biri İstanbul ve Türkiye'nin toprak bütünlüğü hakkında ırkçı ve aşağılayıcı yorumlar yaptı; üstüne bir de sohbet ekranına "don't speak kebap" gibi hakaretler yazdı. Ben de kendisine çok iyi ırkçılık yaptığını söyledim, bunun üzerine profilime rapor spamı atarak beni banlatmayı başardı.

Destek ekibine durumu ilettim ancak bir bot tarafından hazır mesajla geçiştirildi. Bana sunulan itiraz (appeal) süreci ise son derece yorucu: Maç ekran görüntüleri, round detayları, maç bağlantısı ve daha pek çok şey talep ediliyor.

FACEIT'in bu tutumu gerçekten ibret verici. Açıkça ırkçılık yapan, bir oyuncuya etnik kimliği üzerinden saldıran kişi hiçbir şey olmadan gezerken; mağdur olan taraf saatlerce ekran görüntüsü toplayıp rapor doldurmak zorunda bırakılıyor. Bu bir moderasyon sistemi değil, ırkçılığa verilen dolaylı bir teşvik. FACEIT, "toxic davranışlara sıfır tolerans" söylemini bir kenara bıraksın; ortada ne bir tolerans sınırı var ne de gerçek bir insan desteği.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam bende çok karşılaşıyorum ırkçılıkla fakat NVIDIA'da oyunun son 1-2 dakikasının ekran videosu kayıt alınabiliyor. Sesli olarak ırkçılık yapıldığı anda kaydı alırsanız, maç linkini paylaşırsanız veya yazılı bir ırkçılıksa ekran görüntüsü alıp kaçıncı roundda olduğunu belirterek rapor ettiğinizde hemen banlanıyorlar. Sadece 'kebap' yazsa bile banlanıyor. Ben ırkçılığa çok taviz vermediklerini düşünüyorum dediğiniz gibi biraz uzun ama kanıtları ile sunulunca 1 haftadan başlıyor banlar sanırım çok banlattım ırkçılık yapanları. Sizde üşenmeyin bence gerekli kanıtları sunun banlansınlar.
 
Öncelikle geçmiş olsun, CS'yi ve R6'yı uzun süre önce biraktim. Hep agresif bir kitle hakimdi bu oyunlarda. Türk olduğumu duyan hep laf salliyordu, hiçbir sey değişmedi. Bir keresinde R6'da ırkçı bile olmamasına rağmen chate yazdigim bir sey icin ban yemistim, adamlar hem kiskirtiyor hem de hicbir yaptirim almiyor. Anti-racism bize sökmüyor nedense. Türk düşmanlığı çok büyümüş bir hale büründü.

Bize soykırımcı dediler, barbar dediler, Moğol dediler; dediler de dediler. Hala da diyorlar. Niye? Vatanımızı savunup sömürge devleti olmadık diye. Elhamdülillah, dedikleri şeyler hoşumuza gider, bize laf söyleyen kimileri gibi vatansız kalmadık. Bir de şunu da söylemek istiyorum: Türkler Balkanlarda, Kıbrıs'da ve nice yerlerde soykırıma uğrarken, Müslüman nüfusu o bölgelerde darma duman edilirken biz bugün soykırım iftiraları ile anlıyoruz ve Anadolu'daki her tarihi değere sahip çıktık.

Bunun dışında Türk oyuncuları da eleştirmek istiyorum, Türk sunucusu olan oyunlara da katlanamıyorum çünkü çok toxic takılıyorlar. Ne dinimiz, ne anamız, ne colugumuz cocugumuz kalıyor abi adamlar her şeye sövüyor... Globalin sorunları dışında bu da ayrı bir dert.

Hocam bende çok karşılaşıyorum ırkçılıkla fakat NVIDIA'da oyunun son 1-2 dakikasının ekran videosu kayıt alınabiliyor. Sesli olarak ırkçılık yapıldığı anda kaydı alırsanız, maç linkini paylaşırsanız veya yazılı bir ırkçılıksa ekran görüntüsü alıp kaçıncı roundda olduğunu belirterek rapor ettiğinizde hemen banlanıyorlar. Sadece 'kebap' yazsa bile banlanıyor. Ben ırkçılığa çok taviz vermediklerini düşünüyorum dediğiniz gibi biraz uzun ama kanıtları ile sunulunca 1 haftadan başlıyor banlar sanırım çok banlattım ırkçılık yapanları. Sizde üşenmeyin bence gerekli kanıtları sunun banlansınlar.

Bu adamlar log tutmuyor mu?
 
Hocam bende çok karşılaşıyorum ırkçılıkla fakat NVIDIA'da oyunun son 1-2 dakikasının ekran videosu kayıt alınabiliyor. Sesli olarak ırkçılık yapıldığı anda kaydı alırsanız, maç linkini paylaşırsanız veya yazılı bir ırkçılıksa ekran görüntüsü alıp kaçıncı roundda olduğunu belirterek rapor ettiğinizde hemen banlanıyorlar. Sadece 'kebap' yazsa bile banlanıyor. Ben ırkçılığa çok taviz vermediklerini düşünüyorum dediğiniz gibi biraz uzun ama kanıtları ile sunulunca 1 haftadan başlıyor banlar sanırım çok banlattım ırkçılık yapanları. Sizde üşenmeyin bence gerekli kanıtları sunun banlansınlar.

Dediğiniz gibi yapacağım hocam.
 
Öncelikle geçmiş olsun, CS'yi ve R6'yı uzun süre önce biraktim. Hep agresif bir kitle hakimdi bu oyunlarda. Türk olduğumu duyan hep laf salliyordu, hiçbir şey değişmedi. Bir keresinde R6'da ırkçı bile olmamasına rağmen chate yazdigim bir şey icin ban yemistim, adamlar hem kiskirtiyor hem de hiçbir yaptirim almiyor. Anti-racism bize sökmüyor nedense. Türk düşmanlığı çok büyümüş bir hale büründü.

Bize soykırımcı dediler, barbar dediler, Moğol dediler; dediler de dediler. Hala da diyorlar. Niye? Vatanımızı savunup sömürge devleti olmadık diye. Elhamdülillah, dedikleri şeyler hoşumuza gider, bize laf söyleyen kimileri gibi vatansız kalmadık. Bir de şunu da söylemek istiyorum: Türkler balkanlarda, Kıbrıs'da ve nice yerlerde soykırıma uğrarken, Müslüman nüfusu o bölgelerde darma duman edilirken biz bugün soykırım iftiraları ile anlıyoruz ve Anadolu'daki her tarihi değere sahip çıktık.

Bunun dışında Türk oyuncuları da eleştirmek istiyorum, Türk sunucusu olan oyunlara da katlanamıyorum çünkü çok toxic takılıyorlar. Ne dinimiz, ne anamız, ne colugumuz cocugumuz kalıyor abi adamlar her şeye sövüyor... Globalin sorunları dışında bu da ayrı bir dert.

Bu adamlar log tutmuyor mu?

Log tutuyorlar mıdır bilmem tutmaları mantıklı tabii fakat günde oynanan binlerce maç binlerce round binlerce rapor vardır. Sistem bunu kendisi tespit etmekte zorlanıyor olabilir sürecin biraz daha hızlandırıyor sanırım detaylı rapor.