G.Skill Trident Z5 Neo RGB (2x16) 6400 MHz CL30 RAM'e timing ayarı önerisi

Teknopatici

Becerikli
Katılım
24 Şubat 2026
Mesajlar
156
Çözümler
1
Beğeniler
33
@X99 @RapidLemming955 @LH44 @Mr. Falcon.
@Ayhan Dönmez hocam, sizi de etiketledim, arada bir göz gezdirirsiniz.



Hynix - A RAM'ler aldım. (Klavyeyi temizleyeceğim )

Henüz eskileri söküp bunları takmadım.

BIOS'a girip önce profili devre dışı bırakıp, sonra olmuş mu diye bakıp, sonra sistemi kapatıp RAM değişimlerini yapıyorum?

Arkadaşlar, R7 9800X3D işlemci. X870E Aorus Pro X3D ice anakartım var.

Overwatch ve Valorant oynuyorum sadece. (Monitörüm 480 Hz. 1080p rekabetçi FPS oyunu için.)
1:1 profilinde 6000 MHz CL26 gibi bir değerde çalışsa yeter diye düşünüyorum.

Yardımcı olabilir misiniz? Beraber yapabilir miyiz? Tecrübem yok da.

6400 MHz'de 1:1 zor açar dedikleri için 6000 yazdım. MHz'e nazaran düşük legacy daha önemli sanırım.
 

6000 CL26 1.5V denenir ama aktif soğutma lazım. RAM'lere doğru fan üfletmeniz lazım en basit haliyle. GPU üstüne dikebilirsin 1 tane 12 cm 1500 RPM.
 
Hocam anakartın RAM'ler için küçük bir fanı var ama yetmez değil mi?

Beyaz fan önerir misiniz, alayım hocam?

 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam anakartın RAM'ler için küçük bir fanı var ama yetmez değil mi?

Beyaz fan önerir misiniz, alayım hocam?

Eki Görüntüle 259664

Başlangıç için idare eder, RAM RGB de kapatman lazım. Bunun için OpenRGB ya da anakart yazılımı kullanabilirsin. Sadece RAM RGB kapatman yeterli.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Evet hocam o yönde elimi tutuğumda gayet hissedilir bir hava akışı var.

Bakmam lazım hangi porta takılı RPM fullerim. Full değilse.

%100 çekin kesinlikle, ancak o şekilde tolere eder. RAM RGB kapatın bir de. Anakart yazılımı ya da OpenRGB ile kapanıyor.
 
Hocam vur dediniz vurdum.
RAM RGB kapattım Gigabyte uygulamasından.



 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…