Eagles

Yetkin
Katılım
4 Nisan 2025
Mesajlar
3.500
Makaleler
31
Çözümler
8
Beğeniler
4.625
Yer
Kocaeli
Selam dostlar. Daha önce bununla ilgili konu açmıştım, aklıma sadece 1-2 detay takıldı. Ya da açık konuşmak gerekirse ben anlamadım. O konuda çok güzel yorumlar gelmişti, teşekkür ediyorum herkese. Ben hikaye tabanlı oyun oynadığım için, monitörün ekran yenileme hızını 185 Hz'den 100 Hz'e düşürmüştüm. FPS ayarlarımı da 100 Hz'e ayarlıyordum. Ama bunun yerine ekran yenileme hızımı 185 Hz'e çıkartmam tavsiye edildi. Yoksa akıcılık konusuda verim alamazsın denildi. G-Sync açarak, yırtılmaların önüne geçebileceğim söylendi. Ama yenileme hızım 185 Hz diyelim, FPS Limitim'de 100 iken verim konusunda nasıl olur? FPS alma çılgınlığı bende maalesef yok. 100 FPS çok yeterli benim için. Online oyunlar hiç yok zaten bende, sevmiyorum. Serinlik ve sessizliği daha ideal buluyorum performanstan ziyade. G-Sync için ekstra bir ayara gerek var mı? Sadece açıp, öylece bıraktım. Bir de G-Sync açıldığı için, V-Sync kapalı mı tutmak gerekiyor oyunlarda daha stabil olabilmesi için? Orada biraz kafam karıştı. Bir de bir süredir takip ediyorum, boşta iken ekran kartı sıcaklıkları 185 Hz'e çıkarınca 2-3 derece arttı gibi, bu da normal sanırım. O konuda da tam emin değilim. Laptop'tan zamanında dilimiz yandı, bari en azında masaüstü verimli olsun.

 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2025-06-17 153742.webp
    Ekran görüntüsü 2025-06-17 153742.webp
    152,8 KB · Görüntüleme: 81
G-SYNC, monitörünüzün aralığında(Genelde minimum 48, maksimum monitörün Hz'i kadar) oyun ile monitörün hızını eşitleyerek yırtılma, kare atlama ve takılma problemlerini çözer. Ancak FPS'iniz monitörünün FPS'ini geçtiğinde G-SYNC işlevini yitirir. FPS sabitleme veya V-Sync kullanmak gerekir ki oyunun FPS'i her zaman monitörünüzün tazeleme aralığında kalsın.

V-Sync, çalışma şekli gereği gecikmeye sebep olabildiğinden oyunun kendi sunduğu FPS sabitleme çözümünü kullanmanız en iyisi ama yoksa V-SYNC kullanabilirsiniz. En iyi sonuçlar için monitörünüzün tazeleme hızından birkaç Hz daha düşüğe sabitleyin, mesela 180 Hz monitörde 178 FPS sabitleme yapın.

Kısaca G-SYNC açık, V-SYNC kapalı(Oyunda FPS sabitleme özelliği yoksa) ve FPS sabitlemeyi monitörünüzün en yüksek FPS'inden 2-3 FPS daha az yaparak(Bu ayar yoksa sırf VSYNC kullanın.) ideal ayarlara ulaşabilirsiniz.
 
G-Sync, monitörünüzün aralığında(genelde minimum 48, maksimum monitörün Hz'i kadar) oyun ile monitörün hızını eşitleyerek yırtılma, kare atlama ve takılma problemlerini çözer. Ancak FPS'iniz monitörünün FPS'ini geçtiğinde G-Sync işlevini yitirir. FPS sabitleme veya V-Sync kullanmak gerekir ki oyunun FPS'i her zaman monitörünüzün tazeleme aralığında kalsın.

V-Sync, çalışma şekli gereği gecikmeye sebep olabildiğinden oyunun kendi sunduğu FPS sabitleme çözümünü kullanmanız en iyisi ama yoksa V-Sync kullanabilirsiniz. En iyi sonuçlar için monitörünüzün tazeleme hızından birkaç Hz daha düşüğe sabitleyin, mesela 180 Hz monitörde 178 FPS sabitleme yapın.

kısaca G-Sync açık, V-Sync kapalı(oyunda FPS sabitleme özelliği yoksa) ve FPS sabitlemeyi monitörünüzün en yüksek FPS'inden 2-3 FPS daha az yaparak(bu ayar yoksa sırf V-Sync kullanın.) İdeal ayarlara ulaşabilirsiniz.

Çok teşekkür ediyorum hocam yorumunuz için.

Eskiden 100Hz, 100 FPS kullanırdım G-Sync kapalı şekilde. Bilmiyordum çünkü.

Şimdi 185Hz'e çıkardım, 100 FPS'e sabitlemek istiyorum. G-Sync açık şekilde. 178 FPS gereksiz benim için inanın ki. 185 Hz ve 100 FPS ikilisi ile ideal yakalanmaz mı sizce? O arada ki boşluk çok fark yaratmaz denilmişti hikaye odaklı oyunlar olduğu için G-Sync açılarak.
 
Çok teşekkür ediyorum hocam yorumunuz için.

Eskiden 100Hz, 100 FPS kullanırdım G-Sync kapalı şekilde. Bilmiyordum çünkü.

Şimdi 185Hz'e çıkardım, 100 FPS'e sabitlemek istiyorum. G-Sync açık şekilde. 178 FPS gereksiz benim için inanın ki. 185 Hz ve 100 FPS ikilisi ile ideal yakalanmaz mı sizce? O arada ki boşluk çok fark yaratmaz denilmişti hikaye odaklı oyunlar olduğu için G-Sync açılarak.
Monitörünüz gidebiliyorken 185 artık kaç Hz ise yapmak iyi olur. Gökyüzüne bakarken veya iç ortamlarda iyi bir kartınız varsa 100 FPS'in daha da üstüne çıkabilirsin. Laptop kullandığınız için evhamlı olduğunuzu da yazmışsınız iliştirdiğiniz konuda ancak masaüstünde bu kadar kasmanıza gerek yok.
 
Monitörünüz gidebiliyorken 185 artık kaç Hz ise yapmak iyi olur. Gökyüzüne bakarken veya iç ortamlarda iyi bir kartınız varsa 100 FPS'in daha da üstüne çıkabilirsin. Laptop kullandığınız için evhamlı olduğunuzu da yazmışsınız iliştirdiğiniz konuda ancak masaüstünde bu kadar kasmanıza gerek yok.

4070 Super kullanıyorum. Ama coil Whine'da var kartımda. Biraz da o sesten uzak kalmak için FPS sabitliyorum. 60 FPS ile yeterli aslında bana göre hikaye odaklı oyunlarda, tabii kişisel görüşüm bu. Ama diyorum ya kart fena değil, en azından 90-100 FPS arası akıcılık sağlarım. 185 Hz ve 100 FPS kombinasyonuna siz ne diyorsunuz hocam?
 
4070 Super kullanıyorum. Ama coil Whine'da var kartımda. Biraz da o sesten uzak kalmak için FPS sabitliyorum. 60 FPS ile yeterli aslında bana göre hikaye odaklı oyunlarda, tabii kişisel görüşüm bu. Ama diyorum ya kart fena değil, en azından 90-100 FPS arası akıcılık sağlarım. 185 Hz ve 100 FPS kombinasyonuna siz ne diyorsunuz hocam?
Olur da ben 185 Hz-183 FPS derdim.