G-Sync, monitörünüzün aralığında(genelde minimum 48, maksimum monitörün Hz'i kadar) oyun ile monitörün hızını eşitleyerek yırtılma, kare atlama ve takılma problemlerini çözer. Ancak FPS'iniz monitörünün FPS'ini geçtiğinde G-Sync işlevini yitirir. FPS sabitleme veya V-Sync kullanmak gerekir ki oyunun FPS'i her zaman monitörünüzün tazeleme aralığında kalsın.
V-Sync, çalışma şekli gereği gecikmeye sebep olabildiğinden oyunun kendi sunduğu FPS sabitleme çözümünü kullanmanız en iyisi ama yoksa V-Sync kullanabilirsiniz. En iyi sonuçlar için monitörünüzün tazeleme hızından birkaç Hz daha düşüğe sabitleyin, mesela 180 Hz monitörde 178 FPS sabitleme yapın.
kısaca G-Sync açık, V-Sync kapalı(oyunda FPS sabitleme özelliği yoksa) ve FPS sabitlemeyi monitörünüzün en yüksek FPS'inden 2-3 FPS daha az yaparak(bu ayar yoksa sırf V-Sync kullanın.) İdeal ayarlara ulaşabilirsiniz.