Katılım
15 Nisan 2026
Mesajlar
854
Beğeniler
543
Yer
Başkent
Evet arkadaşlar, sınav bitti, şimdi cihaz kararlaştırma faslı.

Ne zaman alacağım belli değil, belki 5 gün, belki de 30 gün veya hiç alınmayacak. Maalesef net bir cevap alamadım.

Kasım ayında Monster Tulpar T6 5070 Ti bakmıştık, o zaman MediaMarkt'ta bulduk, fiyatı 90.000 TL civarıydı. Babam, "Tamam al," demişti lakin sonradan forum siteleri ile tanıştım, araştırırken vazgeçtik almaktan, sınavdan sonraya kalmıştı.

Bütçe belli değil ama 5070 Ti bakıyorum, o kesin. 12 GB VRAM sebep.

Hal böyle olunca baktığım model Game Garaj R9T 9955HX 5070 Ti C1 veya C3 (fazladan 1 TB SSD).

Cihazı bayağı araştırdım, hatta önerdim de.

Anladığım ve bildiğim kadarıyla ince kasa ve soğutma sistemi R9T modellerin hepsinde aynı olmasına sebep, diğer ekran kartları 115W, 5070 Ti model 140W olması ile diğer sorunsuz çalışan 170W Crossload olan kasalara göre 195W Crossload ile agresif şekilde limitleri zorluyor.

Bu cihazın gördüğüm, bana göre tek eksisi G-Sync olmayan panel ve vasat mikrofon hoparlörler.

Acer Predator serisi düşünmüyorum artık, sebebi Acer ve o laptop modelini satan satıcı. Acer, her şeyi sır gibi saklamasının yanı sıra sıvı metal beni endişelendiriyor çünkü sıvı metalin zamanla yer değiştirmesi (macun kurumasına benzer etkisinin azalması) ilgimi çekmiyor Acer cihazlar.

ASUS olsa bu noktada sıkıntı yoktu ama Acer'i itici buluyorum, çok da uzatmak istemiyorum.

Aklımdaki cihaz belli. Game Garaj R9T 5070 Ti. Başka öneriniz var ise dinlemek isterim, markaya değil donanıma para vermeyi seven birisiyim. Ayrıca servis ağı olarak da diğer bilinen markalardan 1 kat üstün gömlek giydiklerini düşünüyorum.

Yorum yaparsanız ve tartışarak bir yanılgım var ise düzeltebiliriz.

Teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Düşündüğünüz cihaz iyidir. Maksimum bütçenizi öğrenebilir miyiz yine de?

Maalesef belli değil, bir model belirlemek daha mantıklı. Babam kendisine araba bakıyor. Eğer laptopa şu an o kadar para veremem derse, Lenovo LOQ 5060'lara
bile düşebilirim.
İnsanlara cihaz önerirken bildiklerimi konuşuyorum, lakin bilmediğim durumlar (var ise) için açmak zorundaydım bir yandan bu konuyu.

@mortem.dll ve @talongod, hocalarım sizin de fikirlerinizi duymak isterim, neticede benden iyi biliyorsunuz.
 
Bütçe nedir?

Yapılacak pek bir yorum yok. Cihaz iyi, servis ağı iyi. Cihazlar kendiliğinden PTM bir ürünle geliyor. Daha ne olsun ki.

Ben yine de Acer Predator alırdım, kalite ve soğutma olarak denk değiller. Tabii ki renkler ve zevkler...
 
Bütçe nedir?

Yapılacak pek bir yorum yok. Cihaz iyi, servis ağı iyi. Cihazlar kendiliğinden PTM bir ürünle geliyor. Daha ne olsun ki.

Ben yine de Acer Predator alırdım, kalite ve soğutma olarak denk değiller. Tabii ki renkler ve zevkler...
Bütçe en ucuz 5070 Ti yönünde diyebilirim. Ben de bilmiyorum...
Hocam Predator düşündüm;
Acer'i aradım, cihaz için RAM bilgisi istedim, vermediler. Bana cihazı alırsanız servise verebilirsiniz dediler, şaka gibi.
Satıcı Teknorya'ya dedim ki "Belirttiğiniz RAM bilgisi dışında gelir ise iade edebilirim, şartlar nedir?" dediğim zaman bana sizin için kontrol ettik 1x32 deyip iade hakkında bilgi vermediler, üstüne benim sorduğum tarihten sonra gene 2x16 GB dediler. Olay RAM tek çift değil, burada ben hikayeli oyun oynuyorum, çift olması bana 10 FPS fazla verdirir, önemli değil orası.
Satıcı ve marka açıkçası Game Garaj kadar güven vermiyor. Game Garaj'ı aradım ve sorularımı sordum, tek tek cevap verildi, memnun kalmazsanız iade edebilirsiniz, sorun yok dendi. Olay bu aslında benim tarafımda.
 
@mortem.dll, cevap vermemeniz biraz üzdü, canınız sağ olsun.
Konuyu atlamayayım diye mesaja beğeni bırakmıştım da unutmuşum, kusura bakma.

Senin konuları hatırlıyorum, epeydir bir laptop alma arifesindesin. Bütçe belli olmadığı için her bütçeden öneri yapmak daha mantıklı olur. Gerçi zaten sen de benim atacağım modelleri biliyorsundur ama yine de üzerinden geçelim.

Baktın bütçe pek çıkmıyor, HX & 5060 LOQ alıırsın.

Baktın biraz daha çıkıyor, 5060'lı F16 alırsın, R7 260 ya da i5HX, fark etmez.

Ama bütçeyi 5070 Ti seviyelerine taşırsan ben Game Garaj'dan yana bir problem görmüyorum. talon'un dediği gibi kendiliğinden bir PTM ile gelmesi avantaj. Onun dışında donanıma para vermek istiyorsun zaten söylediğin kadarıyla. Ha, G-Sync mesela benim için büyük bir eksi, bu cihazda da G-Sync yok ama yapacak bir şey de yok gibi görünüyor.

Nihayetinde benim de önerim yine Predator Helios Neo olurdu. Sıvı metal konusunda kafanın karışmasına gerek yok. Merak etme, yer değiştirme gibi gibi durumlar safsatadan ibaret. Canavar gibi çalışıyor cihazlar. En büyük soru işaretleri, sıvı metalli cihazlar stantlarda kullanılırsa sıvı akar mı vesaire diye fakat böyle bir durum da yok. RAM olayında ise 1x32 olsun, 2x16 olsun, boş ver kasma. 1x32 gelirse ileride bütçen müsait olduğunda 16 ya da 32 takar geçersin. 2x16 gelirse de elleme kalsın öyle, yeterli zaten.

En son servis ağı muhabbetine değinecek olursam da, her firmanın batırdığı muhabbetler var. Saysam ASUS'un da, Acer'in de, Game Garaj'ın da tonla şikayetlerini dökerim buraya. O yüzden benim için servis ağı önemli mi? Önemli. Fakat satın alma kriterim olarak başı çekmiyor.

Söylemek istediklerim bunlardı.
 
Konuyu atlamayayım diye mesaja beğeni bırakmıştım da unutmuşum, kusura bakma.

Senin konuları hatırlıyorum, epeydir bir laptop alma arifesindesin. Bütçe belli olmadığı için her bütçeden öneri yapmak daha mantıklı olur. Gerçi zaten sen de benim atacağım modelleri biliyorsundur ama yine de üzerinden geçelim.

Baktın bütçe pek çıkmıyor, HX & 5060 LOQ alıırsın.

Baktın biraz daha çıkıyor, 5060'lı F16 alırsın, R7 260 ya da i5HX, fark etmez.

Ama bütçeyi 5070 Ti seviyelerine taşırsan ben Game Garaj'dan yana bir problem görmüyorum. talon'un dediği gibi kendiliğinden bir PTM ile gelmesi avantaj. Onun dışında donanıma para vermek istiyorsun zaten söylediğin kadarıyla. Ha, G-Sync mesela benim için büyük bir eksi, bu cihazda da G-Sync yok ama yapacak bir şey de yok gibi görünüyor.

Nihayetinde benim de önerim yine Predator Helios Neo olurdu. Sıvı metal konusunda kafanın karışmasına gerek yok. Merak etme, yer değiştirme gibi gibi durumlar safsatadan ibaret. Canavar gibi çalışıyor cihazlar. En büyük soru işaretleri, sıvı metalli cihazlar stantlarda kullanılırsa sıvı akar mı vesaire diye fakat böyle bir durum da yok. RAM olayında ise 1x32 olsun, 2x16 olsun, boş ver kasma. 1x32 gelirse ileride bütçen müsait olduğunda 16 ya da 32 takar geçersin. 2x16 gelirse de elleme kalsın öyle, yeterli zaten.

En son servis ağı muhabbetine değinecek olursam da, her firmanın batırdığı muhabbetler var. Saysam ASUS'un da, Acer'in de, Game Garaj'ın da tonla şikayetlerini dökerim buraya. O yüzden benim için servis ağı önemli mi? Önemli. Fakat satın alma kriterim olarak başı çekmiyor.

Söylemek istediklerim bunlardı.
95 derece dandik oyun için sorun yok diyen benim gördüğüm tek servis şu an sadece Acer. Onun harici bu sıvı metal sorunu çok sorunlu bir şey olsaydı Asus ROG kendi cihazlarına veya ısınan cihazlar bunu kullanmazdı ve tüm çevre bu sıvı metale düşman olurdu. Ama tabii her konuda olabildiği gibi bu konuda da sorun yaşayanlar çıkabiliyor. Asıl sorun böyle bir şey olduğu takdirde Acer'in servisi ama Acer'in servisi değişti diye duydum, bilemiyorum.