Katılım
22 Aralık 2023
Mesajlar
824
Makaleler
1
Çözümler
7
Beğeniler
811
Facebook'ta sohbet ve FB oyunları zamanı. Sanki hiç yokmuş gibi kayboldu gitti. Yaş fark etmeksizin birçok kişi PC üzerinden kullanırdı. Şimdi mobilde bile kullanım az veya kitle farklıdır. Sanki hiç kullanmamışım gibi ne hesabın e-postasını ne de şifresini hatırlıyorum. Aynı şekilde Adobe Flash Player oyunları da.

Müzikler arasında 2012-2015 yıllarında en çok arabesk rap popülerdi. Birçok şarkıda "kalemim kırıldı" cümlesine rastlamak mümkündü. En çok bağıran kazanır mantığı bayağı hakimdi. Günümüzde rap bambaşka bir halde.

Oyunlarda da eskiden olsa 30 FPS bile yeter, şimdi 120 bile heves vermiyor diyen de tek ben değilimdir. Android oyunları da artık reklam doldurayım, para kazanayım'dan ibaret. Çok az AAA oyun var. 2015 öncesi çoğu Android oyun ya Play Store'den kalktı ya da unutuldu gitti. Ya da güncellemeler ile birlikte bozdular. O zamanlar oynayıp ismini hatırlamadığım veya şu an bulamadığım bir sürü oyun var. Hiç var olmamış gibi sadece 3-5 anı ile aklımdalar.

Benzer şekilde forumda aktiflik mi düştü, açtığım konulardan mı kaynaklı bilmiyorum ancak ilk zamanlarda bayağı cevaplayan olurdu. Şimdi bakıyorum, çoğu hesabı silmiş. Eskisi gibi aktiflik mi yok, yoksa cevaplayan mı? Yoksa forum kültürü mü bitti.
 
Age of Empires, abimle beraber all servers klan 1.'si olup 2. sıradakilere 2 kat fark atmıştık.
Social Wars, Monster Galaxy... Ne güzel oyunlardı.
Forumda da malum firma çok sorun oldu.
 
S3 mini ve kötü tabletlerde oynanan oyunlar her zaman keyifliydi. Artık her şeyin en iyisi olsa bile insanlarda genel olarak tükenmişlik var. Gelecek kaygısı, iş hayatı ve geçimsizlik yoruyor. Bu sebeple kimsenin kendine vakit ayırmaya takati kalmıyor. Bu arada gameloft eski oyunlarının çoğunu kaldırmış uygulama marketinden, önceden mobil oyunun devi olmuştu.
 
Forum kültürü zaten eridi bile. Ayakta kalmayı başaran bi Technopat var bi de Techolay. SDN, Donanımhaber, Donanımarşivi, ForumTR vs. tarihe gömüldü. Bazen bende kendime soruyorum eskiler mi daha güzeldi diye. Eskiden oynadığımız oyunlar GTA, CS, Unchartedlar, CODlar neredeyse 10-20 yıl olmuş çıktıkları zaman. 2010 dönemindeki bir oyunların grafiği 2020'deki oyunların grafikleriyle fark yok mesela. O eski telefonlar mesela Nokia, Blackberry, Sony, Samsung, İphone devrim yaratıyorlardı tasarımda, donanımda vs. sanki elimizde cep bilgisayarı varmış gibi hissetdiriyordu. Şimdi ise tek tip tasarım, biraz cilalanmış kamera, işlemciler vs. Bence teknoloji yeterince hızlı gelişti ve gelişim yavaşladı, artık insanlar gelişmek yerine standart, tek tip teknolojiye alıştılar. Firmalarda insanları artık kafası uyuşuk tüketici olduklarını fark edip, standartlaşma yolu tercih ettiler.
 
Multi Theft Auto: San Andreas kültürü vardı, artık yok tat vermiyor eskisi gibi.

MTA Kültürü: Öldü.
DC Kültürü: Öldürüldü.
eskiden gazetelerde olan çekilişler: öldürüldü.
kaliteli sigaralar: öldürüldü
Alkollü yılbaşı sepetleri: öldürüldü.
insanların birbirine olan güveni: öldürüldü.
Yaşam sevinci: öldürüldü.
Milenyum döneminde sayamadığım ne kadar kültür varsa öldü, kalanlar ise öldürüldü.