cyyp

Uzman
Katılım
17 Haziran 2024
Mesajlar
139
Beğeniler
42
Selam, genelde bilgisayarı açtıktan 1-2 saat sonra oyuna girdiğimde FPS 150'lere kadar düşüyor ama bilgisayarı kapatıp bekleyip açtıktan sonra FPS düzeliyor. Ben SSD ısındığından dolayı diğer düşünüyorum ama sorun ne olabilir?

  • İşlemci: Intel i5-13400F.​
  • Ekran kartı: RTX 3060.​
  • RAM 16 GB.​
  • Windows 11.​
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Selam, genelde bilgisayarı açtıktan 1-2 saat sonra oyuna girdiğimde FPS 150'lere kadar düşüyor ama bilgisayarı kapatıp bekleyip açtıktan sonra FPS düzeliyor. Ben SSD ısındığından dolayı diğer düşünüyorum ama sorun ne olabilir?
İşlemcim = Intel i5 13400F.
Ekran kartı = RTX 3060.
RAM 16 GB.
Windows 11.
Bilgisayarın termal bakımları yapılmadıysa ısınmadan dolayı işlemci kendi performansını kısar ama termal bakım gibi bir sıkıntı yoksa kasa hava akışı veya işlemcide kullanılan soğutucu dikkat çekiyor. Stok tipi fan kullanıyorsanız yetersiz olabilir. Kasanın önü kapalı mesh değilse hava akışı olmadığı için sıcaklıklar artar. Windows üzerinde yapabileceğiniz ayarlar ise "Nihai Performans" Gibi ayarlardır. Sistem sıcaklıklarını 10 dakika boyunca OCCT kullanarak takip edin eğer anormal bir şey varsa teknik destek alabilirsiniz. HWinfo aracıyla sensör modunda başlatıp MOS ve PCH değerleri (Anakart VRM) sıcaklıklarını da kontrol etmekte fayda var.
 
Takılmaya başladığı zaman işlemci ve ekran kartı sıcaklıklarını kontrol edin. SSD'den şüphe ediyorsanız CrystalDiskInfo yükleyin ve takılma başlayınca açıp sıcaklığına bakın. Soğutucusu yoksa ekstra soğutucu alın.

Klasik termal bakımlar dışında kasanın sıcak havayı rahat atacağı bir arka boşluk bırakın ve ön taraftan iyi bir şekilde hava aldığından emin olun.

Ek olarak Nvidia tarafında 566.36 sürücüsüne geri dönün. BF2042 garip takılmalar yaşıyordum, şu an geçiş yaptım. Bir kişi sorunu bu sürücüye dönerek çözmüş. Şu lanet 50K sürücülerinden gına geldi açıkcası.
 
Bilgisayarın termal bakımları yapılmadıysa ısınmadan dolayı işlemci kendi performansını kısar ama termal bakım gibi bir sıkıntı yoksa kasa hava akışı veya işlemcide kullanılan soğutucu dikkat çekiyor. Stok tipi fan kullanıyorsanız yetersiz olabilir. Kasanın önü kapalı mesh değilse hava akışı olmadığı için sıcaklıklar artar. Windows üzerinde yapabileceğiniz ayarlar ise "nihai performans" gibi ayarlardır. Sistem sıcaklıklarını 10 dakika boyunca OCCT kullanarak takip edin eğer anormal bir şey varsa teknik destek alabilirsiniz. HWiNFO aracıyla sensör modunda başlatıp mos ve pch değerleri (anakart VRM) sıcaklıklarını da kontrol etmekte fayda var.

Evet stok fan kullanıyorum ve bilgisayarın bakım olarak sadece tozunu alıyorum. Çünkü nasıl termal macun yenileyeceğiz bilmiyorum. Fan almadım, çünkü ne alacağımı bilmiyorum. Öneriniz var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Evet stok fan kullanıyorum ve bilgisayarın bakım olarak sadece tozunu alıyorum çünkü nasıl termal macun yenileyeceğiz bilmiyorum fan almadım çünkü ne alacağımı bilmiyorum öneriniz var mı
Termal macun bakımlarını bilmediğinizi söylediğiniz için bir bilgisayarcıya götürmek çok sağlıklı olacaktır. Fan olarak kule tipi uzun ömürlü olduğundan kule tipi önerebilirim. Bütçeniz kaç TL'dir?
Kasa modeliniz nedir?
Kasanızın CPU COOLER SUPPORT diye geçebilir, işlemci fan desteği kaç cm'dir? Bunları da iletirseniz daha sağlıklı sonuçlar elde edebiliriz.
 
Termal macun bakımlarını bilmediğinizi söylediğiniz için bir bilgisayarcıya götürmek çok sağlıklı olacaktır. Fan olarak kule tipi uzun ömürlü olduğundan kule tipi önerebilirim. Bütçeniz kaç TL'dir?
Kasa modeliniz nedir?
Kasanızın CPU cooler Support diye geçebilir, işlemci fan desteği kaç Cm'dir? Bunları da iletirseniz daha sağlıklı sonuçlar elde edebiliriz.

Kasam https://www.vatanbilgisayar.com/ram...ze-midt-atx-gaming-kasa.html#urun-ozellikleri
Soğutucuyu kendim takabilir miyim hani bunun için video var mı?
Bütçem 1000-1500 arası değişir 1500e çıkmamayı tercih ederim tabii ki.
 
Kasam https://www.vatanbilgisayar.com/ram...ze-midt-atx-gaming-kasa.html#urun-ozellikleri
Soğutucuyu kendim takabilir miyim hani bunun için video var mı?
Bütçem 1000-1500 arası değişir 1500e çıkmamayı tercih ederim tabii ki.
1. Olarak kasanın site üzerinde soğutucu desteği yazmıyor ama kasanın kutusu var ise üzerinde yazacaktır, CPU COOLER SUPPORT diye yazar.
2. Olarak kule tipi olarak alabileceğiniz fiyat performans bir kule tipi var LGA 1700 soket tipi sizin işlemcinize uyumludur.


Bu kule tipinin incelemesi ve montaj videosu da mevcuttur:



Takıldığınız bir yer olursa yazabilirsiniz.
Bu işlemi ilk defa yapıyorsanız ve tecrübeniz yoksa teknik destek almanızı öneriyorum.
 
1. olarak kasanın site üzerinde soğutucu desteği yazmıyor ama kasanın kutusu var ise üzerinde yazacaktır, CPU cooler Support diye yazar.
2. olarak kule tipi olarak alabileceğiniz fiyat performans bir kule tipi var LGA 1700 soket tipi sizin işlemcinize uyumludur.


Bu kule tipinin incelemesi ve montaj videosu da mevcuttur:



Takıldığınız bir yer olursa yazabilirsiniz.
Bu işlemi ilk defa yapıyorsanız ve tecrübeniz yoksa teknik destek almanızı öneriyorum.


Kasamın 165mm kadar desteği var videolardan gördüğüm kadarıyla basit gözüküyor kendim yapabileceğimi düşünüyorum anakartım H610M ve ayrıca bir kişi şunu önermişti.
 
Kasamın 165mm kadar desteği var videolardan gördüğüm kadarıyla basit gözüküyor kendim yapabileceğimi düşünüyorum anakartım H610M ve ayrıca bir kişi şunu önermişti.
Attığınız soğutucu yeterlidir alabilirsiniz video da deniliyor ama önemli bir nokta, işlemci üzerinde gelen kısımdaki plastiği sökmeyi unutmayın hayırlı olsun.