Biliyorum acaba hangisi tutar diye açtım konuyu.
O konu biraz kumar ancak bu devirde asiri ozgun ve ilgi cekici bir 2D oyun degilse (Undertale, Osu!, DDLC, The Binding of Isacc, Don't Starve vs. gibi) genelde 2D oyunlar pek tutmuyorlar. Uzucu bir gercek. Ornegini verdigim oyunlarin hepsi 2D ancak 2D olup da tutmalarinda bir sebep var tabii ki.

Iyi grafikli olsun veya olmasin, ozellikle ozgun bir cizim stili varsa oyun genelde cok daha sevilir. Buna en iyi ornek olarak Buckshot Roulette (Godot kullaniyor, cizim stili shaderlar ile yapilmis) ve A Hat in Time (Unreal Engine 3 kullaniyor) verilebilir yakin tarihten mesela. Grafik ≠ Cizim stili yani. Bu konuda da artik karar size dusuyor ancak Roma bir gunde kurulmadi, siz de basta 2D ile hic olmazsa bir proje sunup, kullanacaginiz motorla hasir nesir olduktan sonra 3D'ye atilmalisiniz. Bu konuda Unity gayet hos olur zira 2D'den 3D URP'ye gecis hem zor degil, hem de cezalandirici bir gecis de olmaz. Hatta URP ile hem iyi bir grafik kalitesi, hem de kod yazim ve okuma kolayligi saglayabilmek kolay.
 
O konu biraz kumar ancak bu devirde asiri ozgun ve ilgi cekici bir 2D oyun degilse (Undertale, Osu!, DDLC, The Binding of Isacc, Don't Starve vs. gibi) genelde 2D oyunlar pek tutmuyorlar. Uzucu bir gercek. Ornegini verdigim oyunlarin hepsi 2D ancak 2D olup da tutmalarinda bir sebep var tabii ki.

Iyi grafikli olsun veya olmasin, ozellikle ozgun bir cizim stili varsa oyun genelde cok daha sevilir. Buna en iyi ornek olarak Buckshot Roulette (Godot kullaniyor, cizim stili shaderlar ile yapilmis) ve A Hat in Time (Unreal Engine 3 kullaniyor) verilebilir yakin tarihten mesela. Grafik ≠ Cizim stili yani. Bu konuda da artik karar size dusuyor ancak Roma bir gunde kurulmadi, siz de basta 2D ile hic olmazsa bir proje sunup, kullanacaginiz motorla hasir nesir olduktan sonra 3D'ye atilmalisiniz. Bu konuda Unity gayet hos olur zira 2D'den 3D URP'ye gecis hem zor degil, hem de cezalandirici bir gecis de olmaz. Hatta URP ile hem iyi bir grafik kalitesi, hem de kod yazim ve okuma kolayligi saglayabilmek kolay.
Undertale mesela kendine özgüydü ama stardew valley öyle değildi onun gibi piyasada 2d olmyana ama onun gibi bir sürü oyun var
 
Hocam normal 5 kişilik ve istikrarlı yazılım yapabilen bir ekip.
Yeterli bir materyal değil hız kestirmek için. Ekipteki 5 kişinin günde ne kadar üretim yapabildiğini, sorun çözme becerilerini, sorun çözme hızlarını bilmiyoruz. Dolayısıyla bunun net bir hesabı yok. Diğer arkadaşında dediği gibi, 5 kişinin bir yılda yaptığını, 2 kişi 10 ayda da yapabilir, 10 kişi 2 yılda da. Ekibin beceri seviyesine bağlı bir mevzu.
Açık olayım python biliyorum şu an C# öğreniyorum sonrasında bir süre sonra C++ öğreneceğim.
Dilden dile atlama. Hiç iyi bir şey yapmıyorsun. Tüm dillerde temel seviyede kalacaksın, farklı dillere her geçişte zorluk yaşayacaksın çünkü dillerin arkasındaki, programlamanın arkasındaki konseptleri kavramadan diller arasında dolanıyorsun. Aynı şeyleri sürekli sürekli farklı dillerde öğreniyor olacaksın. Konseptleri kavramış olsan, şu dili bitirip bu dile geçeceğim kafasından çıkarsın.

C++'ı, C#'ı, Rust'ı, JavaScript'i, PHP'yi ihtiyacım olduğu kadar biliyorum. Temel syntaxları öğrenmek zor değil. Bir şeyi yapmayı bilmiyorsam o dilde, Google ve dilin dökümantasyonları açık durur arkada, kafam karıştıkça, bilemedikçe bakarım. Amacımız program yapmak, dil ezberlemek değil.

Temel konsept ve kavramları öğren diller yerine. Algoritma, veri yapıları, programlama paradigmaları, bilgisayarın programları işleyişi vs vs.

Tabii ki dil öğreneceksin bir noktada, o durumda kendine seçersin bir tane ana dil, seçtiğin dil için common good practiceleri araştırırsın. Trickleri öğrenirsin. Onun dışında dil öğrenmek proje gerektirmedikçe anlamsız. Oyun projelerinde çoğu zaman tek dil yeterli gelecek (motorun desteklediği dil(ler)). Kullanacağın motor ne kullanıyorsa, o dili bilmen, o dildeki good practiceleri bilmen yeter. Unity kullanacaksan neden öğrenesin C++'ı? Vakit kaybedeceksin. İleride proje gerektirdiği için farklı bir motor kullanman gerekir, o zaman dersin ki ben gideyim motorun desteklediği x dilini öğreneyim.

İlla ben sürekli dil öğreneyim, bundan zevk alıyorum diyorsan, onun için de önce temel konsept ve kavramları kavramanı, sonra dil öğrenme sürecine ilerlemeni tavsiye ederim. Çünkü bunları kavramadan diller üzerinde atlamak daha önce de söylediğim gibi yüzeysel temel kavramları sürekli sürekli öğreniyor olmanla sonuçlanacak, bu da sana fazla bir şey katmayacak.

Son olarak; yaşın 12. Yazılım işlerine şimdiden hevesin olması çok güzel ancak bu heves okulunun önüne geçmesin derim ben. Bu kısımdaki benim kendi görüşüm. İyi bir üniversitenin, basit yazılım eğitiminden fazlasını katacağını düşünüyorum. Üniversite şart değil başarılı bir yazılımcı olmak için, ancak sürece yardımcı olur bence.

Diğerleri sektördeki genel görüşler, seni basit acemilik hatalarından koruyacak görüşler.
 
Yeterli bir materyal değil hız kestirmek için. Ekipteki 5 kişinin günde ne kadar üretim yapabildiğini, sorun çözme becerilerini, sorun çözme hızlarını bilmiyoruz. Dolayısıyla bunun net bir hesabı yok. Diğer arkadaşında dediği gibi, 5 kişinin bir yılda yaptığını, 2 kişi 10 ayda da yapabilir, 10 kişi 2 yılda da. Ekibin beceri seviyesine bağlı bir mevzu.

Dilden dile atlama. Hiç iyi bir şey yapmıyorsun. Tüm dillerde temel seviyede kalacaksın, farklı dillere her geçişte zorluk yaşayacaksın çünkü dillerin arkasındaki, programlamanın arkasındaki konseptleri kavramadan diller arasında dolanıyorsun. Aynı şeyleri sürekli sürekli farklı dillerde öğreniyor olacaksın. Konseptleri kavramış olsan, şu dili bitirip bu dile geçeceğim kafasından çıkarsın.

C++'ı, C#'ı, Rust'ı, JavaScript'i, PHP'yi ihtiyacım olduğu kadar biliyorum. Temel syntaxları öğrenmek zor değil. Bir şeyi yapmayı bilmiyorsam o dilde, Google ve dilin dokümantasyonları açık durur arkada, kafam karıştıkça, bilemedikçe bakarım. Amacımız program yapmak, dil ezberlemek değil.

Temel konsept ve kavramları öğren diller yerine. Algoritma, veri yapıları, programlama paradigmaları, bilgisayarın programları işleyişi vs vs.

Tabii ki dil öğreneceksin bir noktada, o durumda kendine seçersin bir tane ana dil, seçtiğin dil için common good practiceleri araştırırsın. Trickleri öğrenirsin. Onun dışında dil öğrenmek proje gerektirmedikçe anlamsız. Oyun projelerinde çoğu zaman tek dil yeterli gelecek (motorun desteklediği dil(ler)). Kullanacağın motor ne kullanıyorsa, o dili bilmen, o dildeki good practiceleri bilmen yeter. Unity kullanacaksan neden öğrenesin C++'ı? Vakit kaybedeceksin. İleride proje gerektirdiği için farklı bir motor kullanman gerekir, o zaman dersin ki ben gideyim motorun desteklediği X dilini öğreneyim.

İlla ben sürekli dil öğreneyim, bundan zevk alıyorum diyorsan, onun için de önce temel konsept ve kavramları kavramanı, sonra dil öğrenme sürecine ilerlemeni tavsiye ederim. Çünkü bunları kavramadan diller üzerinde atlamak daha önce de söylediğim gibi yüzeysel temel kavramları sürekli sürekli öğreniyor olmanla sonuçlanacak, bu da sana fazla bir şey katmayacak.

Son olarak; yaşın 12. yazılım işlerine şimdiden hevesin olması çok güzel ancak bu heves okulunun önüne geçmesin derim ben. Bu kısımdaki benim kendi görüşüm. İyi bir üniversitenin, basit yazılım eğitiminden fazlasını katacağını düşünüyorum. Üniversite şart değil başarılı bir yazılımcı olmak için, ancak sürece yardımcı olur bence.

Diğerleri sektördeki genel görüşler, seni basit acemilik hatalarından koruyacak görüşler.
Yanlış anlıyorsunuz Python'u bitirdim. Çok süre geçti ama bilgisayar programlarını öğreniyorum. Yani birçok şeyi aynı anda yapmıyorum ve dil öğrenmekten zevk aldığım için temel ve kavram algoritma öğrendim.
 
Son düzenleyen: Moderatör: