Hocam normal 5 kişilik ve istikrarlı yazılım yapabilen bir ekip.
Yeterli bir materyal değil hız kestirmek için. Ekipteki 5 kişinin günde ne kadar üretim yapabildiğini, sorun çözme becerilerini, sorun çözme hızlarını bilmiyoruz. Dolayısıyla bunun net bir hesabı yok. Diğer arkadaşında dediği gibi, 5 kişinin bir yılda yaptığını, 2 kişi 10 ayda da yapabilir, 10 kişi 2 yılda da. Ekibin beceri seviyesine bağlı bir mevzu.
Açık olayım python biliyorum şu an C# öğreniyorum sonrasında bir süre sonra C++ öğreneceğim.
Dilden dile atlama. Hiç iyi bir şey yapmıyorsun. Tüm dillerde temel seviyede kalacaksın, farklı dillere her geçişte zorluk yaşayacaksın çünkü dillerin arkasındaki, programlamanın arkasındaki konseptleri kavramadan diller arasında dolanıyorsun. Aynı şeyleri sürekli sürekli farklı dillerde öğreniyor olacaksın. Konseptleri kavramış olsan, şu dili bitirip bu dile geçeceğim kafasından çıkarsın.
C++'ı, C#'ı, Rust'ı, JavaScript'i, PHP'yi ihtiyacım olduğu kadar biliyorum. Temel syntaxları öğrenmek zor değil. Bir şeyi yapmayı bilmiyorsam o dilde, Google ve dilin dökümantasyonları açık durur arkada, kafam karıştıkça, bilemedikçe bakarım. Amacımız program yapmak, dil ezberlemek değil.
Temel konsept ve kavramları öğren diller yerine. Algoritma, veri yapıları, programlama paradigmaları, bilgisayarın programları işleyişi vs vs.
Tabii ki dil öğreneceksin bir noktada, o durumda kendine seçersin bir tane ana dil, seçtiğin dil için common good practiceleri araştırırsın. Trickleri öğrenirsin. Onun dışında dil öğrenmek proje gerektirmedikçe anlamsız. Oyun projelerinde çoğu zaman tek dil yeterli gelecek (motorun desteklediği dil(ler)). Kullanacağın motor ne kullanıyorsa, o dili bilmen, o dildeki good practiceleri bilmen yeter. Unity kullanacaksan neden öğrenesin C++'ı? Vakit kaybedeceksin. İleride proje gerektirdiği için farklı bir motor kullanman gerekir, o zaman dersin ki ben gideyim motorun desteklediği x dilini öğreneyim.
İlla ben sürekli dil öğreneyim, bundan zevk alıyorum diyorsan, onun için de önce temel konsept ve kavramları kavramanı, sonra dil öğrenme sürecine ilerlemeni tavsiye ederim. Çünkü bunları kavramadan diller üzerinde atlamak daha önce de söylediğim gibi yüzeysel temel kavramları sürekli sürekli öğreniyor olmanla sonuçlanacak, bu da sana fazla bir şey katmayacak.
Son olarak; yaşın 12. Yazılım işlerine şimdiden hevesin olması çok güzel ancak bu heves okulunun önüne geçmesin derim ben. Bu kısımdaki benim kendi görüşüm. İyi bir üniversitenin, basit yazılım eğitiminden fazlasını katacağını düşünüyorum. Üniversite şart değil başarılı bir yazılımcı olmak için, ancak sürece yardımcı olur bence.
Diğerleri sektördeki genel görüşler, seni basit acemilik hatalarından koruyacak görüşler.