Herkese iyi sosyaller. Başlıktan anlaşılacağı üzere işim ile alakalı farklı sektöre yönelmek istiyorum. Yaşım 26. daha önce 3 yıla yakın büyük bir ISS firmasına ait çağrı merkezinde çalıştım. Şimdi küçük bir e-ticaret firmasında e-ticaret sorumlusu olarak çalışıyorum. Şu an aktif olarak lise mezunuyum. Şu an ön lisans AÖF medya ve iletişim okuyorum ama okulun biteceği yok. IT, bilgi işlem ve help desk tarafına yönelmek istiyorum. Temel anlamda yeteri kadar bilgimin olduğunu düşünüyorum.
Bilgisayar donanımı, Windows kurulumu ve sorun giderme, temel ağ bilgisi, yazıcı ve çevre birimleri gibi temel konularda bilgim zaten var. Şu anki mevcut işimde aslında çoğu zaman zaten bunları yapıyorum. Genelde bu gibi işlerle ben ilgileniyorum. Yine temel seviyede programlama bilgisine de sahibim. PHP/PDO, HTML, CSS ve JS kullanarak ihtiyacım olan bir projeyi rahatlıkla geliştirebiliyorum. Şu anki işimiz gereği farklı pazaryerleri için API entegrasyonlarını iş yükümüzü azaltmak amacıyla kullanıyorum. Tabii bunları temel seviyede bildiğim kadarıyla yapıyorum. Ancak işimiz genel olarak e-ticaret üzerine olduğu için bu yaptığım işin sadece küçük bir kısmını oluşturuyor.
Help desk veya bilgi işlem tarafında çalışan arkadaşların fikirlerini merak ediyorum. Nereden nasıl başlayabilirim? Üniversite mezunu olmamam sizce bu alanda büyük bir dezavantaj oluşturur mu?