30 hız farkı çok değil gibi geliyor ama kullanınca çok fark ediyor. 80 çok yavaş kalıyor. Bir de cezalar şu an çok yüksek; 80'i geçmeye korkuyor insan.
@Kriyus, birçok nedeni var aslında. Kamyonet ruhsatlı olduğu için sigorta bedeli daha yüksek, 2 yıl yerine 1 yılda muayene gerekiyor. Ek olarak vergileri de daha yüksek.
İşgüzar bir polise denk gelirse ceza yiyebilir. Çünkü ruhsata "Taşıma şekli" "Hususi" olarak işlenmiştir. Ticari mal taşıması durumunda ceza yeme oranı yüksek.
Bildiğim kadarıyla araç yaşının 5'ten büyük olması gerekiyor ve yeni proje çizilmeli. Geçenlerde sanayide konuşulurken duymuştum 30-40 bin gibi bir rakamdı. Kesin bilgim yok.
İşgüzar bir polise denk gelirse ceza yiyebilir. Çünkü ruhsata "Taşıma şekli" "Hususi" olarak işlenmiştir. Ticari mal taşıması durumunda ceza yeme oranı yüksek.
Hocam Doblo ile bagaj ağzına kadar dolu bir şekilde 1.200 km yol yaptım, yaklaşık 9 kere polis çevirdi. Hiçbiri bir şey demedi. Hatta merak edip sorduğumda da ticari ürün olmadığından sorun değil, azami limiti geçmesin kilo yeterli, demişti.
Ancak benim götürdüğüm ev eşyası filandı. O yüzden kesin bilgi diyemem sizin için, faturalı ticari mal sonuçta.
@Kriyus, birçok nedeni var aslında. Kamyonet ruhsatlı olduğu için sigorta bedeli daha yüksek, 2 yıl yerine 1 yılda muayene gerekiyor. Ek olarak vergileri de daha yüksek.
İşlem yapılabiliyor ancak her araç için garanti değil. Öncelikle aracın şasi numarası üzerinden tip onayının (homologasyonunun) otomobil sınıfına dönüşüme uygun olup olmadığı kontrol edilmeli. Uygunsa yetkili bir proje firması tarafından tadilat projesi hazırlanır. Daha sonra araç TSE onayından geçiyor ve TÜVTÜRK’te tadilat muayenesi yapılıması gerekir. Muayene olumlu sonuçlanırsa noter ve trafik tescil işlemleriyle ruhsat otomobil olarak değiştirilebilir.
Proje, TSE işlemleri, tadilat muayenesi ve ruhsat masrafları dahil toplam maliyet aracın durumuna göre ortalama 20.000-40.000 TL civarında olabilir.
Cevap yazan herkese teşekkür ederim. Her ne kadar ticari yük taşıyacak olsam da kamyonet ruhsatlı alacağım. Ayda 1 kez sadece uzun yoldan mal getiriyorum. Onun dışında her gün depodan mal getiriyorum ama yaşadığım ilçede polislerin bunu fark edeceğini sanmıyorum.