Katılım
7 Ağustos 2024
Mesajlar
1.310
Çözümler
4
Beğeniler
496
Yer
Fox River Hapishanesi
İyi sosyaller.

2 tane kedi sahibiyim, şu an normalde 3 taneydi ama 9 yıl ardından terk etti. Her neyse, asıl konuya gelelim; 1 tane dişi bir kedi sahiplenmiştim, 3 yıl önce bir gözü yoktu ve ufaktı. Ameliyat edilmişti kulağının arkasında hala iz var. Anladığım kadarıyla şu an kısırlaştırılmış bir halde o ameliyatı yaparlerken bence kısırlaştırmışlardır diye tahmin ediyorum. Nasıl emin olabilirim, bilmiyorum.

Bir de erkek bir kedim var, bu yetişkin bir kedi, 2-3 yaşında vardır herhalde, bu kısır değil anlayabiliyorum.
Kısırlaştırmanın avantajları/dezavantajları neler, bilmiyorum; detaylandıracak birisi çıkar mı?
 
Son düzenleme:
Eğer apartmanda yaşıyorsanız ve kedi dışarı çıkmıyorsa kesinlikle kısırlaştırın, kızışma döneminde çiftleşemediği için depresyona giriyorlar genelde.

Kısırlaştırmanın kedinin üreyememesi dışında pek bir dezavantajı yok, genel olarak hayvanın ömrünü uzatır ve yaşam kalitesini arttırır.
 
Eğer apartmanda yaşıyorsanız ve kedi dışarı çıkmıyorsa kesinlikle kısırlaştırın, kızışma döneminde çiftleşemediği için depresyona giriyorlar genelde.

Kısırlaştırmanın kedinin üreyememesi dışında pek bir dezavantajı yok, genel olarak hayvanın ömrünü uzatır ve yaşam kalitesini arttırır.
Apartmanda yaşamıyorum hocam müstakil evde oturuyoruz. Ek olarak mahallede hayal edeceğinizden daha fazla kedi var her gün 200 300 TL yem alıyorum ve 1 günde bitiyor neredeyse.
 
Dışarıda geziyorsa gerek yok, zaten ihtiyacını hallediyordur. :D
Yeterince geziyorlar fakat biraz zayıf bir kedi. Gözü olmayan, yani dişi olan kedim kısır ve gayet şişman ve yapılı bir kedi. Terk eden kedimde erkekti oda yapılı şişko bişeydi. Kısırlaştırınca daha mı fazla kilo alıyorlar? Eğer öyleyse ve bir dezavantajı yoksa kısırlaştırmak isterim.
 
Kısırlaştırınca daha mı fazla kilo alıyorlar? Eğer öyleyse ve bir dezavantajı yoksa kısırlaştırmak isterim.
Hormon değişikliği sebebiyle iştah artışı olur ve eş bulmak/çiftleşmek ile uğraşmadıkları için daha hareketsiz kalırlar.

Yani kısacası evet kısırlaştırınca daha çok kilo alıyorlar, bu yüzden kısır mamaları ayrı oluyor zaten.
 
Hormon değişikliği sebebiyle iştah artışı olur ve eş bulmak/çiftleşmek ile uğraşmadıkları için daha hareketsiz kalırlar.

Yani kısacası evet kısırlaştırınca daha çok kilo alıyorlar, bu yüzden kısır mamaları ayrı oluyor zaten.
Kısır maması diye bir şey mi varmış? Bilmiyordum ona bir bakayım ben o zaman. Şişko olsun haraketsizliğine bir şey diyemem ya doğasını fazla bozacağını sanmam yine aktif olur bence.
 
Kısır maması diye bir şey mi varmış? Bilmiyordum ona bir bakayım ben o zaman. Şişko olsun haraketsizliğine bir şey diyemem ya doğasını fazla bozacağını sanmam yine aktif olur bence.
Evet kisirlastirilmis kedilere ozel mamalar var. Ingilizce olarak "Sterilised" yazar genelde. Kalorileri daha dusuk oluyor normal kedi mamalarina gore.


Ornegin benim kendi kisir kedimde kullandigim mama bu. Kendisi orta halli bir kiloda su anda.