Kedi kısırlaştırılmalı mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan theodore bagwell
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 10
  • Görüntüleme Görüntüleme 171
  • Etiketler Etiketler
    kedi
Katılım
7 Ağustos 2024
Mesajlar
1.314
Çözümler
4
Beğeniler
499
Yer
Fox River Hapishanesi
İyi sosyaller.

2 tane kedi sahibiyim, şu an normalde 3 taneydi ama 9 yıl ardından terk etti. Her neyse, asıl konuya gelelim; 1 tane dişi bir kedi sahiplenmiştim, 3 yıl önce bir gözü yoktu ve ufaktı. Ameliyat edilmişti kulağının arkasında hala iz var. Anladığım kadarıyla şu an kısırlaştırılmış bir halde o ameliyatı yaparlerken bence kısırlaştırmışlardır diye tahmin ediyorum. Nasıl emin olabilirim, bilmiyorum.

Bir de erkek bir kedim var, bu yetişkin bir kedi, 2-3 yaşında vardır herhalde, bu kısır değil anlayabiliyorum.
Kısırlaştırmanın avantajları/dezavantajları neler, bilmiyorum; detaylandıracak birisi çıkar mı?
 
Son düzenleme:
Eğer apartmanda yaşıyorsanız ve kedi dışarı çıkmıyorsa kesinlikle kısırlaştırın, kızışma döneminde çiftleşemediği için depresyona giriyorlar genelde.

Kısırlaştırmanın kedinin üreyememesi dışında pek bir dezavantajı yok, genel olarak hayvanın ömrünü uzatır ve yaşam kalitesini arttırır.
 
Apartmanda yaşamıyorum hocam müstakil evde oturuyoruz. Ek olarak mahallede hayal edeceğinizden daha fazla kedi var her gün 200 300 TL yem alıyorum ve 1 günde bitiyor neredeyse.
 
Dışarıda geziyorsa gerek yok, zaten ihtiyacını hallediyordur.
Yeterince geziyorlar fakat biraz zayıf bir kedi. Gözü olmayan, yani dişi olan kedim kısır ve gayet şişman ve yapılı bir kedi. Terk eden kedimde erkekti oda yapılı şişko bişeydi. Kısırlaştırınca daha mı fazla kilo alıyorlar? Eğer öyleyse ve bir dezavantajı yoksa kısırlaştırmak isterim.
 
Kısırlaştırınca daha mı fazla kilo alıyorlar? Eğer öyleyse ve bir dezavantajı yoksa kısırlaştırmak isterim.
Hormon değişikliği sebebiyle iştah artışı olur ve eş bulmak/çiftleşmek ile uğraşmadıkları için daha hareketsiz kalırlar.

Yani kısacası evet kısırlaştırınca daha çok kilo alıyorlar, bu yüzden kısır mamaları ayrı oluyor zaten.
 
Kısır maması diye bir şey mi varmış? Bilmiyordum ona bir bakayım ben o zaman. Şişko olsun haraketsizliğine bir şey diyemem ya doğasını fazla bozacağını sanmam yine aktif olur bence.
 
Kısır maması diye bir şey mi varmış? Bilmiyordum ona bir bakayım ben o zaman. Şişko olsun haraketsizliğine bir şey diyemem ya doğasını fazla bozacağını sanmam yine aktif olur bence.
Evet kisirlastirilmis kedilere ozel mamalar var. Ingilizce olarak "Sterilised" yazar genelde. Kalorileri daha dusuk oluyor normal kedi mamalarina gore.


Ornegin benim kendi kisir kedimde kullandigim mama bu. Kendisi orta halli bir kiloda su anda.
 
Anladım hocam fiyatı biraz tuzlu geldi ama 10 KG kaç günde biter? Yada 1 ay falan dayanır mı? Evde 2 kedi olduğunu düşünürsek bide ara sıra camdan içeri firar eden sokak kedilerini de hesaba katarsak 2 haftada biter bence .

Şaka bir yana bu paketten alınca yemlerin kuruma gibi bir şeyi oluyormu bekledikçe? Ağzını sıkıca kapatırsam bir şey olur mu?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…