Hybrid Theory

Yetkin
Katılım
16 Ocak 2024
Mesajlar
759
Çözümler
15
Beğeniler
626
Yer
İstanbul
Sabah işe giderken bir dükkanın önünde, kendinden geçmiş şekilde yatan bir kediye denk geldim. Bir iki görsel çektikten sonra beni fark etti, ayıldı. Çok yaklaşmadım ama muhtemelen telefonun deklanşör sesi rahatsız etti. Ayrıca görsele tonlama yaptım çünkü ham haldeki renklerini sevmedim.


kedi-edited.webp


kedi-raw.webp
 
Sabah işe giderken bir dükkanın önünde, kendinden geçmiş şekilde yatan bir kediye denk geldim. Bir iki görsel çektikten sonra beni fark etti, ayıldı. Çok yaklaşmadım ama muhtemelen telefonun deklanşör sesi rahatsız etti. Ayrıca görsele tonlama yaptım çünkü ham haldeki renklerini sevmedim.

Eki Görüntüle 259205


Görsel A34'e göre düşük geldi hocam, özellikle ham çekim değil üstünde oynanmışsa kalite bayağı düşük. Ben de A34 kullanıyorum fotoğraflarım daha net çıkıyor.

Bir de sağ alttaki telefon markasını nasıl kaldırdınız?
 
Görsel A34'e göre düşük geldi hocam, özellikle ham çekim değil üstünde oynanmışsa kalite bayağı düşük. Ben de A34 kullanıyorum fotoğraflarım daha net çıkıyor.

Bir de sağ alttaki telefon markasını nasıl kaldırdınız?
Samsung'un kendi kamera uygulamasını kullanıyorum. Kedinin dibine girip rahatsız etmemek için 12 MP modunda, 2X zoom ile çektim görseli. Zaten sadece 12 MP modunda 2X zoom'u düzgün kullanabiliyorum. Diğer türlü, aydınlık ortamda çekimler net oluyor. Telefonda oynama yapmadım ama bilgisayara aktarınca Photoshop'ta tonlamasını ayarladım. Ancak bu telefonda nedense çektiğim fotoğrafların detayları pastelleşiyor, bulanıklaşıyor. Sanki yapay zeka, aşırı pikselleşmeyi toparlıyormuş gibi. Bu muhabbet 48 MP modunda da geçerli. Görsel zeka açık şekilde çekim yapıyordum, bundan sonra kapatıp deneyeceğim bir süre. Ayar tavsiyeniz varsa beklerim.

Kamera uygulamasından ayarlara gelin, fotoğraf modunda seçili olsun. Sonrasında açılan menüde, Fotoğraf sekmesi altında Filigran ayarını göreceksiniz. Ayara tıklarsanız filigranı özelleştirebiliyorsunuz. Ben direkt kapattım.

Ama kafamız nasıl güzel...
 
Ancak bu telefonda nedense çektiğim fotoğrafların detayları pastelleşiyor, bulanıklaşıyor. Sanki yapay zeka, aşırı pikselleşmeyi toparlıyormuş gibi. Bu muhabbet 48 MP modunda da geçerli.
''Overprocessing artifact'' diyoruz bu olaya. Ozellikle mid-range telefonlarda yaygin bir durum.

Bu yuzden RAW cekebiliyorsaniz (o cihazda pek sanmasam da) RAW cekin derim. Sonucta renkleri soluk ve yumusak duran bir fotografa sonradan doygunluk ve keskinlik ekleyebilirsiniz ancak coktan pastel boya varimsi olmus bir .jpg fotografa sonradan PS'de pek bir sey yapamiyorsunuz maalesef :)
 
''Overprocessing artifact'' diyoruz bu olaya. Ozellikle mid-range telefonlarda yaygin bir durum.

Bu yuzden RAW cekebiliyorsaniz (o cihazda pek sanmasam da) RAW cekin derim. Sonucta renkleri soluk ve yumusak duran bir fotografa sonradan doygunluk ve keskinlik ekleyebilirsiniz ancak coktan pastel boya varimsi olmus bir .jpg fotografa sonradan PS'de pek bir sey yapamiyorsunuz maalesef :)
Anladım. Demek ki benim çekim şeklimle ilgili değilmiş. İroniktir, ikinci cihaz olarak iP 8 Plus var ve daha iyi çekim yapıyor. Tabi 8P'nin daha üst segment olması dışında problem yok. Ancak aradan geçen senelerden sonra mid-range cihazlarda da ciddi gelişme beklerdim. Artık suyunun çıktığı döneme doğru gidiyoruz sanırsam.

Keskinlik ekleyince bayağı kötü oluyor. Bildiğimiz "meme" formatında bir görsele evriliyor çoğu fotoğraf. Bu yüzden sadece tonlama yapıp bırakıyorum ki onu da telefonda yapamıyorum. PS'de daha rahat yapabiliyorum. RAW çekim yapabilmem için sanırsam meşakatli bir sürü şey yapmam gerekiyor. Eskiden araştırmıştım ama ezberimde yok şu anda. Root gereksinimi olmadan açabilirsem öyle devam edeceğim.

Arşivden fotoğraf çıkartıp düzenleyesim geldi şu an :).
Lightroom mu, Photoshop mu yoksa her ikisini de aktif olarak mı kullanıyorsunuz?
 
Lightroom mu, Photoshop mu yoksa her ikisini de aktif olarak mı kullanıyorsunuz?

Her ikisini de aktif olarak kullanıyorum. AI kullanmıyorum, onun yerine eski usul içeriğe uygun doldurma, kırpma ve kesme kullaniyorum. Lightroom'u mobilde, Adobe CameraRAW'ı (PS uzantısı olarak geçiyor, LR arayüzü) da PC'de kullaniyorum.

''Overprocessing artifact'' diyoruz bu olaya. Ozellikle mid-range telefonlarda yaygin bir durum.

Bu yuzden RAW cekebiliyorsaniz (o cihazda pek sanmasam da) RAW cekin derim. Sonucta renkleri soluk ve yumusak duran bir fotografa sonradan doygunluk ve keskinlik ekleyebilirsiniz ancak coktan pastel boya varimsi olmus bir .jpg fotografa sonradan PS'de pek bir sey yapamiyorsunuz maalesef :)

Manuel Camera ile RAW çekebilir aslında, bende pro versiyonu vardı fakat ücretsiz olan da RAW çekiyor sanırsam, bir bakmak gerek.

1000312773.webp
 
Her ikisini de aktif olarak kullanıyorum. AI kullanmıyorum, onun yerine eski usul içeriğe uygun doldurma, kırpma ve kesme kullaniyorum. Lightroom'u mobilde, Adobe CameraRAW'ı (PS uzantısı olarak geçiyor, LR arayüzü) da PC'de kullaniyorum.



Manuel Camera ile RAW çekebilir aslında, bende pro versiyonu vardı fakat ücretsiz olan da RAW çekiyor sanırsam, bir bakmak gerek.

Eki Görüntüle 259224
Teşekkür ederim. CameraRAW eklentisini iş için kullanıyorum sürekli, aşinayım. LR'yi kurcalayacağım. En azından telefondan bir şeyler yapabilirim. Manuel Camera'nın ücreti pahalı değilse satın alabilirim. Ancak öncesinde deneyeceğim programı.