Katılım
18 Aralık 2023
Mesajlar
2.829
Makaleler
12
Çözümler
19
Beğeniler
3.498
Yer
Antalya
Geçenlerde Twitter'da okudum, biri kendi deneyimini yazmış. Klimayı soğuk mod yerine nem alma modunda çalıştırınca hem daha doğal bir serinlik elde edildiğini hem de çok daha az enerji tüketimi yaptığı yazıyordu. Ben de kendi klimamın teknik özelliklerini araştırdım ve soğutma ve ısıtma modunda çekilen enerji miktarını buldum kullanma kılavuzunun içinde. Soğutma modunda 12000 BTU modeli 1140 Watt çekiyormuş (benimki de herhalde 12000'lik olan tam emin değilim 20 senelik olduğu için unuttum, tam modeli de yazmıyor bir yerinde). Ancak nem alma modunda ne kadar enerji çektiği yazmıyor. Şu an nem alma modunda çalıştırıyorum. Odam biraz serinledi, soğutma modunda çok üşüyordum.

Bu nem alma modunda gerçekten düşük bir enerji tüketimi varsa hep bu şekilde kullanmayı düşünüyorum çünkü Antalya'nın nemi olmasa çok da sıcak olmuyor yazın. Köyde 32 derece rahatken Antalya'da 32 derece felaket, durduğun yerde terler akıyor.

Bu konuda bilgisi olan varsa çok iyi olur. Hatta kendi kullandığınız modellerin de kullanma kılavuzlarına bakıp bu modda güç tüketimi bilgisi var mı diye kontrol edin. Klimaya 1200 Watt yerine 300-400 Watt harcatabilirsek faturada büyük bir düşüş olacaktır 😅.
 
Soğutma moduna göre daha az enerji harcar nem alma modu. Tam olarak ne kadar Watt harcayacağını bilmiyorum fakat 1200 Watt'tan bayağı düşük enerji tüketir. 600 Watt vb. olabilir.
 
Soğutma moduna göre daha az enerji harcar nem alma modu. Tam olarak ne kadar Watt harcayacağını bilmiyorum fakat 1200 Watt'tan bayağı düşük enerji tüketir. 600 Watt vb. olabilir.
Kesin olarak öğrenmek istiyorum. Olmadı şu anlık Watt ölçen cihazlardan takıp bi bakacağım.
 
Günel cihazlar nem alma modunda soğutmaya veya ısıtmaya kıyasla yüksek güç tüketir. Nem alma modunda kompresör en yüksek seviyede çalışır. Muhtemelen fan hızı da ortaya veya düşük arası olur.

Cihaz 20 yıllık. En iyi ihtimalle soğutman bir tık düşük veya bir tık yüksek tüketim görürsünüz diye tahmin ediyorum. Kötü ihtimal yukarıda yazdığım gibi olur. İç üniteden çok dış üniteyi ölçmek gerekli...
 
Günel cihazlar nem alma modunda soğutmaya veya ısıtmaya kıyasla yüksek güç tüketir. Nem alma modunda kompresör en yüksek seviyede çalışır. Muhtemelen fan hızı da ortaya veya düşük arası olur.

Cihaz 20 yıllık. En iyi ihtimalle soğutman bir tık düşük veya bir tık yüksek tüketim görürsünüz diye tahmin ediyorum. Kötü ihtimal yukarıda yazdığım gibi olur. İç üniteden çok dış üniteyi ölçmek gerekli...
Benim odamdaki Arçelik Oxygen Plasma. Oturma odasında da 13-14 senelik 18000 BTU Bosch marka klima var. Onun da özelliklerine baktım soğutma olarak 1640 Watt güç tüketimi yazıyor. Nem alma modunda harcadığı güç yazmıyor.

3-4 sene önce yatak odasına aldığımız ve hala satışı olan 12000'lik Mitsubishi model klima ise 995 Watt harcıyormuş soğutma modunda. Benim kendi odamda kullandığım 20 senelik klima ile arada %15 fark var yani. Daha çok fark vardır diye tahmin etmiştim. Bunun da nem alma fonksiyonunda ne kadar harcadığını bulamadım.

Eski klimayı nem alma modunda, yenileri ise normal soğutma modunda mı kullanayım dersin?
 
Eski klimayı nem alma modunda, yenileri ise normal soğutma modunda mı kullanayım dersin?
Yenileri soğutma modunda kullanmak daha iyi. Isı ideal seviyeye ulaşınca tüketimleri gerçekten düşük oluyor. Kitapçıkta yazan en yüksek tüketim değeri. Japonlar gene şaşırtmıyor. 995W gerçekten çok iyiymiş. İçerisi ayarladığınız ısıya ulaşınca 200-250W kadar anca tüketir :)

Eski olana yapacak bir şey yok. Nem alma modu yerine 26-28 derecede çalıştırmanızı öneririm. Kompresör bır tık az tüketir ve aradaki fark %5 civarına iner diye düşünüyorum. Muhtemelen kompresörü Toshiba veya Panasonic.
 
Yenileri soğutma modunda kullanmak daha iyi. Isı ideal seviyeye ulaşınca tüketimleri gerçekten düşük oluyor. Kitapçıkta yazan en yüksek tüketim değeri. Japonlar gene şaşırtmıyor. 995W gerçekten çok iyiymiş. İçerisi ayarladığınız ısıya ulaşınca 200-250W kadar anca tüketir :)

Eski olana yapacak bir şey yok. Nem alma modu yerine 26-28 derecede çalıştırmanızı öneririm. Kompresör bır tık az tüketir ve aradaki fark %5 civarına iner diye düşünüyorum. Muhtemelen kompresörü Toshiba veya Panasonic.
Arçelik'te nem alma moduna alınca ısı ayarlanmıyor, sadece fan hızı ayarlanıyor. Bosch'ta denedim, sıcaklık ayarlanabiliyor. Bosch'u 26-27 derecede en düşük fan hızında çalıştırıyorum hep. Arçeliği de öyle yapıyordum ama odama fazla kaçıyor herhalde, çok üşütüyor. Nem alma modu şu an 2 saattir falan baya iyi, terletmiyor ama çok soğuk da değil. Oda sıcaklığım da 30 dereceye düştü.

İnternette modellere ait bulduğum bilgiler de şöyle:
 
Arçelik'te nem alma moduna alınca ısı ayarlanmıyor, sadece fan hızı ayarlanıyor. Bosch'ta denedim, sıcaklık ayarlanabiliyor. Bosch'u 26-27 derecede en düşük fan hızında çalıştırıyorum hep. Arçeliği de öyle yapıyordum ama odama fazla kaçıyor herhalde, çok üşütüyor. Nem alma modu şu an 2 saattir falan baya iyi, terletmiyor ama çok soğuk da değil. Oda sıcaklığım da 30 dereceye düştü.

İnternette modellere ait bulduğum bilgiler de şöyle:
Bu mesajınızın bildirim gelmedi. Konuyu sonradan kontrol edince fark ettim. Bosch'un buna izin verme nedeni nem alırken kompresörün soğutma modundaymış gibi davranmasından kaynaklı. Bunu sıcaklık kontrolüyle değerlendirmişler. Çoğu klima nem alma modunda sıcaklık ayarına izin vermiyor. Aslında bir engel yok. Yazılımla alakalı.

Ortamda nem yokken bunalma yaşamazsınız. Klimayı kapatıp 5dk uzanınca tekrardan bunalma hissi gelir. Soğutma modunda kapı kapalıysa 30dk falan bunalmadan rahat rahat takılırsınız. Ne varsa eskilerde var :D Asla dediğiniz sıcaklıkta çalışmazlar. Hep daha soguk olur.
 
Bu mesajınızın bildirim gelmedi. Konuyu sonradan kontrol edince fark ettim. Bosch'un buna izin verme nedeni nem alırken kompresörün soğutma modundaymış gibi davranmasından kaynaklı. Bunu sıcaklık kontrolüyle değerlendirmişler. Çoğu klima nem alma modunda sıcaklık ayarına izin vermiyor. Aslında bir engel yok. Yazılımla alakalı.

Ortamda nem yokken bunalma yaşamazsınız. Klimayı kapatıp 5dk uzanınca tekrardan bunalma hissi gelir. Soğutma modunda kapı kapalıysa 30dk falan bunalmadan rahat rahat takılırsınız. Ne varsa eskilerde var :D Asla dediğiniz sıcaklıkta çalışmazlar. Hep daha soguk olur.
İlginç gerçekten. Soğutma modundan devam mı? Yorumlarda nem alma modunda yarı yarıya daha az harcıyor diyenler de var. Klimadan klimaya değişiklik gösteriyor demek ki. Kendimiz ölçmeden tam kesin bir şey diyemeyeceğiz herhalde.