Geçenlerde Twitter'da okudum, biri kendi deneyimini yazmış. Klimayı soğuk mod yerine nem alma modunda çalıştırınca hem daha doğal bir serinlik elde edildiğini hem de çok daha az enerji tüketimi yaptığı yazıyordu. Ben de kendi klimamın teknik özelliklerini araştırdım ve soğutma ve ısıtma modunda çekilen enerji miktarını buldum kullanma kılavuzunun içinde. Soğutma modunda 12000 BTU modeli 1140 Watt çekiyormuş (benimki de herhalde 12000'lik olan tam emin değilim 20 senelik olduğu için unuttum, tam modeli de yazmıyor bir yerinde). Ancak nem alma modunda ne kadar enerji çektiği yazmıyor. Şu an nem alma modunda çalıştırıyorum. Odam biraz serinledi, soğutma modunda çok üşüyordum.
Bu nem alma modunda gerçekten düşük bir enerji tüketimi varsa hep bu şekilde kullanmayı düşünüyorum çünkü Antalya'nın nemi olmasa çok da sıcak olmuyor yazın. Köyde 32 derece rahatken Antalya'da 32 derece felaket, durduğun yerde terler akıyor.
Bu konuda bilgisi olan varsa çok iyi olur. Hatta kendi kullandığınız modellerin de kullanma kılavuzlarına bakıp bu modda güç tüketimi bilgisi var mı diye kontrol edin. Klimaya 1200 Watt yerine 300-400 Watt harcatabilirsek faturada büyük bir düşüş olacaktır
.
Bu nem alma modunda gerçekten düşük bir enerji tüketimi varsa hep bu şekilde kullanmayı düşünüyorum çünkü Antalya'nın nemi olmasa çok da sıcak olmuyor yazın. Köyde 32 derece rahatken Antalya'da 32 derece felaket, durduğun yerde terler akıyor.
Bu konuda bilgisi olan varsa çok iyi olur. Hatta kendi kullandığınız modellerin de kullanma kılavuzlarına bakıp bu modda güç tüketimi bilgisi var mı diye kontrol edin. Klimaya 1200 Watt yerine 300-400 Watt harcatabilirsek faturada büyük bir düşüş olacaktır