Katılım
18 Aralık 2023
Mesajlar
2.829
Makaleler
12
Çözümler
19
Beğeniler
3.498
Yer
Antalya
Geçenlerde Twitter'da okudum, biri kendi deneyimini yazmış. Klimayı soğuk mod yerine nem alma modunda çalıştırınca hem daha doğal bir serinlik elde edildiğini hem de çok daha az enerji tüketimi yaptığı yazıyordu. Ben de kendi klimamın teknik özelliklerini araştırdım ve soğutma ve ısıtma modunda çekilen enerji miktarını buldum kullanma kılavuzunun içinde. Soğutma modunda 12000 BTU modeli 1140 Watt çekiyormuş (benimki de herhalde 12000'lik olan tam emin değilim 20 senelik olduğu için unuttum, tam modeli de yazmıyor bir yerinde). Ancak nem alma modunda ne kadar enerji çektiği yazmıyor. Şu an nem alma modunda çalıştırıyorum. Odam biraz serinledi, soğutma modunda çok üşüyordum.

Bu nem alma modunda gerçekten düşük bir enerji tüketimi varsa hep bu şekilde kullanmayı düşünüyorum çünkü Antalya'nın nemi olmasa çok da sıcak olmuyor yazın. Köyde 32 derece rahatken Antalya'da 32 derece felaket, durduğun yerde terler akıyor.

Bu konuda bilgisi olan varsa çok iyi olur. Hatta kendi kullandığınız modellerin de kullanma kılavuzlarına bakıp bu modda güç tüketimi bilgisi var mı diye kontrol edin. Klimaya 1200 Watt yerine 300-400 Watt harcatabilirsek faturada büyük bir düşüş olacaktır 😅.
 
Bayram sonu klima alacaktık, araştırmayı falan yaptım. Modeli belirledim. Şak buzdolabı bozuldu. Klima hayal oldu neyse 🤣

Ben ACS, siz Arçelik'le donmaya devam...
Donmak çok da sorun değil ya, kapıyı açıyorum zaten tüm ev serinlesin diye. Yoksa mutfağa bile çıkasım gelmiyor, WC'de 2 dakika durulmuyor. Bana en az elektrik tüketimi lazım. En tasarruflu mod hangisiyse onu bulmaya çalışıyorum 😅.
 
Donmak çok da sorun değil ya, kapıyı açıyorum zaten tüm ev serinlesin diye. Yoksa mutfağa bile çıkasım gelmiyor, WC'de 2 dakika durulmuyor. Bana en az elektrik tüketimi lazım. En tasarruflu mod hangisiyse onu bulmaya çalışıyorum 😅.
Sıcaklığı ayarladıktan sonra oto moda alınca kompresör duruyor mu hocam? Duruyorsa en iyi seçenek o gibi. Durmuyorsa maalesef enerji tüketimini dişe dokunur şekilde düşüremezsiniz.
 
Sıcaklığı ayarladıktan sonra oto moda alınca kompresör duruyor mu hocam? Duruyorsa en iyi seçenek o gibi. Durmuyorsa maalesef enerji tüketimini dişe dokunur şekilde düşüremezsiniz.
DH Forum'da bir yazı okudum. Yazan kişinin söylediğinie göre soğuk mod, nem alma moduna göre çok daha fazla ortamı kurutuyormuş. Nem alma modu ise ideal nem oranını tutturmaya çalışıyormuş. Ama bu yazı 8 senelik. Herhangi bir kanıt da sunmadan yazmış bunları. Bilemedim hangisi doğru hangisi yanlış. Kendim 3 tane klimada bunları deneyimleyip anca öyle ne doğru ne değil öğreneceğim.
 
DH Forum'da bir yazı okudum. Yazan kişinin söylediğinie göre soğuk mod, nem alma moduna göre çok daha fazla ortamı kurutuyormuş. Nem alma modu ise ideal nem oranını tutturmaya çalışıyormuş. Ama bu yazı 8 senelik. Herhangi bir kanıt da sunmadan yazmış bunları. Bilemedim hangisi doğru hangisi yanlış. Kendim 3 tane klimada bunları deneyimleyip anca öyle ne doğru ne değil öğreneceğim.
Sonuçları merakla bekliyorum.
 
Soğutma modundan en temel farkı evaporatör sıcaklığı ve fanın en düşükte tutulması anladığım kadarıyla, öyleyse bu modda sağladığı yoğuşma dahil soğutma performansının kompresörü verimlilik eğrisinde hangi noktada çalıştırdığına bağlıdır tahminen. Odadaki nemin alınmasından dolayı da denkleme giren birkaç değişken daha var.

Önceden üşüdüğünüzü yazmışsınız, sizin durumda klimanın daha az efor sarfettiği biraz bariz gibi.