Lenovo Legion 25-10 kullanıp akıcılık sorunu yaşayan var mı?

Styxrage

Uzman
Katılım
28 Mayıs 2025
Mesajlar
561
Çözümler
3
Beğeniler
359
Sorum başlıkta belirttiğim gibi. Lenovo Legion 25-10 320Hz FHD monitörüm var, 180Hz'den sonra 200-240-300-320 Hz seçeneklerini deniyorum ama gözle görülür hiçbir fark olmuyor, 120 Hz düşünce anca yavaşlığı hissedebiliyorum. İlk aldığımda zaten beklentimi pek karşılamamıştı, çok fark olmuyor demek ki diye düşünüp devam ettim. Geçenlerde arkadaşıma gittim, 15 dakika Rocket League oynadım (bilen bilir, hareketli, yüksek tempolu bir oyun denebilir), arkadaşımın monitörü 144 Hz olmasına rağmen daha akıcı geldi. Klasik "Psikolojiktir." "Sana öyle gelmiştir." tarzı yorumlara yanaşasım gelmiyor çünkü +1500 saatimi verdiğim, yüksek elo oynadığım oyunda farkı hissedebilirim diye düşünüyorum.

Bu monitörü kullanıp deneyimlerini aktarmak isteyenler olursa çok sevinirim.
 
FreeSync veya G-SYNC kullanıyor musunuz? Akıcılık konusunda gerçekten büyük fark yaratıyorlar. 2K çözünürlüklü üç farklı monitörde denedim; ne zaman FreeSync’i açsam istediğim akıcılığı elde ettim.
 
İlk akla gelenlerin hepsini denedim hocam. FPS sınırladım, FPS Cap olmadan denedim, oyun içi VSync açık-kapalı denedim, monitörden AdaptiveSync açtım, ekran kartı ayarlarından FreeSync aktif ettim, Radeon Anti-Lag denedim, internetteki optimize ayarları denedim, işlemciye ve ram'e OC yaptım, eski ekran kartı sürücüsünü denedim, en güncelini denedim. Ben bunlarla uğraşırken ortalama aldığım FPS ve %1 FPS arttı ama benim sorunum tam olarak nerde çözemedim.

Evet 320Hz, evet hızlı tepki verebiliyorum falan ama görüntü akıcı değil, hızlı sadece. Yüksek elo CS2 ve Rocket League oynuyorum. Eski 144Hz Monster monitörüme göre fark yok diyemem, daha hızlı gerçekleşiyor gibi her şey ama görüntü yağ gibi aksın istiyorum.
 
Herhangi bir akıcılık sorunu yaşamadım hocam. DP kablosu ile ilgili bir durum olabilir mi? 320Hz'i DP'den verebiliyor bildiğim kadarıyla. İçinden çıkan DP kabloya pek içim sinmedi benim. İşini yaptı bende ama bir sinmeme durumu var. Bu arada ben bu ayarlarla kullanıyorum.

Ben renkleri user seçtim.
mavi 100 kırmızı ve yeşil 80 ayarladım.
Dark Boost 4 olarak ayarlı.
Parlaklık 100
Kontrast 90
OverDrive modu 2 seçili. 4 olarak deneyince ufoların arkasında ufak bir mavilenme oldu.
Sharpness 60
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…