shanks

Uzman
Katılım
3 Ağustos 2024
Mesajlar
38
Beğeniler
13
Sonuçlar açıklanmadan belki biraz erken olabilir ama sonucum iyi gelse bile mezuna kalmayı düşünüyorum çünkü tıp, diş vb. istemiyorum.

Bu yıl kazandığım onunla tecrübeyle çok daha iyi hazırlanıp iyi bir üniversitede bilgisayar mühendisliği istiyorum. Çalışacağımı düşünüyorum ancak metal olarak kaldırabilir miyim bilmiyorum 12. sınıfta okul vardı ancak mezun senemde büyük oranda yalnız olacağım gibi.

Ayrı eten okul benim için çok verimsiz geçti toplasan sene boyu sadece tatillerde adamakıllı çalıştım cidden okulun olduğu günler bomboş geçti kendi başıma evde kütüphanede çok daha iyi çalışıyordum okula oranla.

Daha önce mezuna kalıp çok daha iyi yapan arkadaşlar yardımcı olabilirler mi? Mezunluk abartıldığı kadar kötü mü merak ediyorum?
 
Tamamen senin hedeflerine ve durumuna bağlı. Öncelikle kendine şunları sor: Mental olarak kaldırabilir miyim? Gerçekten ne istiyorum? Sonra ailene şunu sor: Ben mezuna kalırsam bana maddi ve manevi destek verebilecek misiniz? Seneye şu anki müfredat ile olan son sınav olduğunu unutma. Ondan sonra sınav sistemi yeni müfredata geçiyor. Ortalaman ve tahmini 2026 TYT/AYT netlerin nasıl?

Ama sonucum iyi gelse bile mezuna kalmayı düşünüyorum çünkü tıp, diş vb. istemiyorum.

Bu kısmı anlamadım, biraz açıklayabilir misiniz?
 
@shanks, aileye ve aile dinamiklerine göre değişen bir süreç. Eğer aile bu konuda anlayışlı, sorun etmeyecekse mezuna kalmanın önündeki en büyük engel aşılmış olarak düşünüyorum.

Çalışacağına eminsen ve kendine bu konuda inanıyorsan, aile de bu konuda iyiyse berbat bir süreç geçmez büyük ihtimalle. Tek kalmak mentali -kişi alışkın değilse- kötü etkileyebiliyor ama üstesinden gelmeyi öğrenmek de ayrı bir tecrübe.
Ve kişisel düşüncem ve önerim de tüm gün evde 4 duvar arasında oturup ders çalışmaktansa bu süreçte fitness/spor yapmak olacaktır, mental açıdan da desteklemiş olur insanı.
 
Tamamen senin hedeflerine ve durumuna bağlı. Öncelikle kendine şunları sor: Mental olarak kaldırabilir miyim? Gerçekten ne istiyorum? Sonra ailene şunu sor: Ben mezuna kalırsam bana maddi ve manevi destek verebilecek misiniz? Seneye şu anki müfredat ile olan son sınav olduğunu unutma. Ondan sonra sınav sistemi yeni müfredata geçiyor. Ortalaman ve tahmini 2026 tyt/ayt netlerin nasıl?

Bu kısmı anlamadım, biraz açıklayabilir misiniz?

Diş hekimliği ya da tıp gibi bölümler istemiyorum demek istedim aslında mühendislikte de çok iyi bir üniversitede okumadıktan sonra pek önemi olmadığı için ve bu sene elimden geleni yapmadığım için biraz pişmanlıkla beraber seneye daha iyi hazırlanmak istiyorum açıkçası. Yani dönüp bakınca gereken emeği vermediğimi düşünüyorum bu sene ancak dediğim gibi okul benim için çok büyük bir eksi oldu bu yıl.

Seneye bu müfredatla son sınav olduğu için biraz tedirginim o konuda evet.

Hocam hatırladığım kadarıyla TYT 90-95 arası AYT 50-55 arası geliyor.

@shanks, aileye ve aile dinamiklerine göre değişen bir süreç. Eğer aile bu konuda anlayışlı, sorun etmeyecekse mezuna kalmanın önündeki en büyük engel aşılmış olarak düşünüyorum.

Çalışacağına eminsen ve kendine bu konuda inanıyorsan, aile de bu konuda iyiyse berbat bir süreç geçmez büyük ihtimalle. Tek kalmak mentali -kişi alışkın değilse- kötü etkileyebiliyor ama üstesinden gelmeyi öğrenmek de ayrı bir tecrübe.
Ve kişisel düşüncem ve önerim de tüm gün evde 4 duvar arasında oturup ders çalışmaktansa bu süreçte fitness/spor yapmak olacaktır, mental açıdan da desteklemiş olur insanı.

Yani aile yönünden annem destekleyecektir beni ancak babam için emin değilim ama halledeceğimi düşünüyorum o konuyu.

Fitness/spor dediğiniz gibi önceden tecrübem var mental açıdan destekleyici olabilir öneri için sağ olun.
 
Diş hekimliği ya da tıp gibi bölümler istemiyorum demek istedim aslında mühendislikte de çok iyi bir üniversitede okumadıktan sonra pek önemi olmadığı için ve bu sene elimden geleni yapmadığım için biraz pişmanlıkla beraber seneye daha iyi hazırlanmak istiyorum açıkçası. Yani dönüp bakınca gereken emeği vermediğimi düşünüyorum bu sene ancak dediğim gibi okul benim için çok büyük bir eksi oldu bu yıl.

Şu an hangi bölümü/üniversiteyi istiyorsun?

Hocam hatırladığım kadarıyla TYT 90-95 arası AYT 50-55 arası geliyor.

Netler iyi sayılabilecek düzeyde. Bence hemen karar verme. Sonuçlar açıklansın, ailenle otur konuş.
 
Hocam fark ettiyseniz her sene daha da absürtleşiyor YKS, şu 100. yıl maarif modeli denen zırvalıgı da kademe kademe entegre ediyorlar sınava, hem tyt hem ayt'de LGSvari sorular vardı. Ben mezuna kalmayı 1 yıl boyu sadece ders çalışmak olarak görmüyorum çünkü söylediğim gibi her sene bir şeyler değişiyor ve ne yapacakları hiç belli olmuyor, ayrıca aynı stresi 1 sene daha çekmek ne kadar çekilebilir sizin takdiriniz.
Bunu " sakın mezuna kalmayın, yazın bir yeri kurtulun" demeye getirmek için yazmıyorum, sadece bu işin boyutunun 1 sene daha Türkçe matematik fizik çözmekten ibaret olmadığını hatırlayın diye söylüyorum. Ama sonuç gerçekten tatmin etmiyorsa takdir sizin.
 
Şu an hangi bölümü/üniversiteyi istiyorsun?

Netler iyi sayılabilecek düzeyde. Bence hemen karar verme. Sonuçlar açıklansın, ailenle otur konuş.

Yani başından beri bilgisayar mühendisliği istiyorum mezuna kalırsam İTÜ Boğaziçi gibi üniversiteleri hedefliyeceğim.

Yani bence yapabileceğimin çok çok altında yaptığımı düşünüyorum artı olarak sınava çok fazla konu eksiğiyle girdim özellikle fen kısmında.

Hocam fark ettiyseniz her sene daha da absürtleşiyor YKS, şu 100. yıl maarif modeli denen zırvalıgı da kademe kademe entegre ediyorlar sınava, hem TYT hem AYT'de LGSvari sorular vardı. Ben mezuna kalmayı 1 yıl boyu sadece ders çalışmak olarak görmüyorum çünkü söylediğim gibi her sene bir şeyler değişiyor ve ne yapacakları hiç belli olmuyor, ayrıca aynı stresi 1 sene daha çekmek ne kadar çekilebilir sizin takdiriniz.
Bunu " sakın mezuna kalmayın, yazın bir yeri kurtulun" demeye getirmek için yazmıyorum, sadece bu işin boyutunun 1 sene daha Türkçe matematik fizik çözmekten ibaret olmadığını hatırlayın diye söylüyorum. Ama sonuç gerçekten tatmin etmiyorsa takdir sizin.

Yok hocam anladım haklısınız gayet de biraz bende o yönden tedirginim zaten bu konuyu açma sebebim de tam olarak o.
 
Kalburüstü bir üniversite kazandığın şartlarda mezun kalmanın yaşatacağı 1 yıl kayıbın değeri daha iyi bir üniversiteye gitmekten daha etkili olacağını düşünüyorum. Sallıyorum IYTE bilgisayar kazandın, gidip İTÜ diye kasacağına ıyte gidersen 1 sene erken mezun olmanın sana iş hayatındaki faydası İTÜ diplomasından fazla olur. Tabi bu sadece "top 6" okullardan çalışan alan bir elin parmağını geçmeyen firmalarda çalışmayı hayatının gayesi yapmamış kişiler için geçerli.
 
Yani başından beri bilgisayar mühendisliği istiyorum mezuna kalırsam İTÜ Boğaziçi gibi üniversiteleri hedefliyeceğim.

Yani bence yapabileceğimin çok çok altında yaptığımı düşünüyorum artı olarak sınava çok fazla konu eksiğiyle girdim özellikle fen kısmında.

Bilgisayar sektörüne hakim olmadığım için işe alımda normal bir üniversite ile İTÜ/Boğaziçi diplomasının muazzam bir farkı olup olmadığını bilmiyorum. O yüzden mezuna kalınır veya kalınmaz diyemeyeceğim. Tıp veya diş gibi bölümleri isteseydin daha farklı şeyler söylerdim.