EYPROTR

Uzman
Katılım
23 Kasım 2024
Mesajlar
100
Çözümler
2
Beğeniler
20
Örneğin 144 FPS alırken, anlık olarak (birkaç saniyeliğine) FPS 15-50 aralığına düşüyor. Sanki voltajla ilgili bir sıkıntı var mış gibi geliyor ve bu FPS düşüşü tam o sırada oluyor.

Donanımım genel olarak oyunlar için yeterli. Bu sorun Minecraft ve CS2'de başıma geldi; en çok da CS2'de yaşadım. Sizce sorun ne olabilir?

Sistem: Monster Tulpar T7 v20.5

Not: NVIDIA denetim masasındaki whisper mode ve battery Boost modları kapalı.
 
Son düzenleme:
CS2 genel olarak sorunlu bir oyun. FPS çok fazla düşüyor. Yani bu sizlik bir sorun değil. Ama ısınma sorununuz varsa daha fazla yaşıyor olabilirsiniz. Ama ısınma sorununu çözseniz bile CS2 kendi çözmesi gereken sorunları var. Şimdilik FPS'in düştüğünü kabul ederek, FPS'i atıyorum 150 alıyorsunuz 100 FPS sabitleyin. Böyle böyle deneyin ve FPS düşmelerinde yaşanan takılmaları minimuma indirin.

Videoya ayrıca göz atın.



Whisper modunun tam olarak ne yaptığını anlamadım. Ama ayrıca o modu açıp deneyin. Yetersiz güç gibi şeyler bu modu kapatmanızdan dolayı yaşanıyor olabilir.

Benzer şekilde Minecraft'da optimizasyonu iyi olan bir oyun değil. Optifine veya Sodium gibi optimizasyonu düzeltilen modlar ile oynanıyor. Bu tarz modlar yüklemediyseniz yükleyin.

Ayrıca Minecraft'da rekabetçi bir çok oyunculu mod oynamıyorsanız V-Sync açın veya FPS'i 60'a sabitleyin. Dizüstülerde genel olarak ısınma uzun oyun sürelerini kötü etkileyecektir. FPS sabitleme bu ısınmayı azaltacak ve daha sıkıntısız bir oyun deneyimi yaşamanızı sağlayacak.

Optifine eskiden bildiğimden yüklemesi daha basit. Mod launcher vb. gerek kalmadan, başlatıcıdan önce oyunu indiriyorsun. Sonra sürüme uygun Optifine indirip çalıştırıyorsun. Çalışması için ekstra olarak sisteme Java indirmen gerekiyor. Sonrasında launcher üzerinden Optifine 1.12.5 artık sürüm neyse seçip oynuyorsun.

2025-06-26_16-15.webp




 
CS2 genel olarak sorunlu bir oyun. FPS çok fazla düşüyor. Yani bu sizlik bir sorun değil. Ama ısınma sorununuz varsa daha fazla yaşıyor olabilirsiniz. Ama ısınma sorununu çözseniz bile CS2 kendi çözmesi gereken sorunları var. Şimdilik FPS'in düştüğünü kabul ederek, FPS'i atıyorum 150 alıyorsunuz 100 FPS sabitleyin. Böyle böyle deneyin ve FPS düşmelerinde yaşanan takılmaları minimuma indirin.

Videoya ayrıca göz atın.



Whisper modunun tam olarak ne yaptığını anlamadım. Ama ayrıca o modu açıp deneyin. Yetersiz güç gibi şeyler bu modu kapatmanızdan dolayı yaşanıyor olabilir.

Benzer şekilde Minecraft'da optimizasyonu iyi olan bir oyun değil. OptiFine veya sodium gibi optimizasyonu düzeltilen modlar ile oynanıyor. Bu tarz modlar yüklemediyseniz yükleyin.

Ayrıca Minecraft'da rekabetçi birçok oyunculu mod oynamıyorsanız V-Sync açın veya FPS'i 60'a sabitleyin. Dizüstülerde genel olarak ısınma uzun oyun sürelerini kötü etkileyecektir. FPS sabitleme bu ısınmayı azaltacak ve daha sıkıntısız bir oyun deneyimi yaşamanızı sağlayacak.

OptiFine eskiden bildiğimden yüklemesi daha basit. Mod Launcher vb. gerek kalmadan, başlatıcıdan önce oyunu indiriyorsun. Sonra sürüme uygun OptiFine indirip çalıştırıyorsun. Çalışması için ekstra olarak sisteme Java indirmen gerekiyor. Sonrasında Launcher üzerinden OptiFine 1.12.5 artık sürüm neyse seçip oynuyorsun.

Eki Görüntüle 157739





GPU 83 derece, CPU 90 dereceleri görüyor. Minecraft'ta OptiFine veya sodium kullanıyorum shader da kullanıyorum fakat bu FPS düşüşü normal değil gibi çünkü hiç hareket etmeme rağmen düşüyor ve beklediğim yerde Aternos'un sunucu açılma lobisiydi. 144'ten 20-40 arasına düştü fakat server açılınca olmadı birde pek bir fikrim de yok açıkçası neden oluyor bu. V-Sync her zaman kullanırım bu arada.

CS2 genel olarak sorunlu bir oyun. FPS çok fazla düşüyor. Yani bu sizlik bir sorun değil. Ama ısınma sorununuz varsa daha fazla yaşıyor olabilirsiniz. Ama ısınma sorununu çözseniz bile CS2 kendi çözmesi gereken sorunları var. Şimdilik FPS'in düştüğünü kabul ederek, FPS'i atıyorum 150 alıyorsunuz 100 FPS sabitleyin. Böyle böyle deneyin ve FPS düşmelerinde yaşanan takılmaları minimuma indirin.

Videoya ayrıca göz atın.



Whisper modunun tam olarak ne yaptığını anlamadım. Ama ayrıca o modu açıp deneyin. Yetersiz güç gibi şeyler bu modu kapatmanızdan dolayı yaşanıyor olabilir.

Benzer şekilde Minecraft'da optimizasyonu iyi olan bir oyun değil. OptiFine veya sodium gibi optimizasyonu düzeltilen modlar ile oynanıyor. Bu tarz modlar yüklemediyseniz yükleyin.

Ayrıca Minecraft'da rekabetçi birçok oyunculu mod oynamıyorsanız V-Sync açın veya FPS'i 60'a sabitleyin. Dizüstülerde genel olarak ısınma uzun oyun sürelerini kötü etkileyecektir. FPS sabitleme bu ısınmayı azaltacak ve daha sıkıntısız bir oyun deneyimi yaşamanızı sağlayacak.

OptiFine eskiden bildiğimden yüklemesi daha basit. Mod Launcher vb. gerek kalmadan, başlatıcıdan önce oyunu indiriyorsun. Sonra sürüme uygun OptiFine indirip çalıştırıyorsun. Çalışması için ekstra olarak sisteme Java indirmen gerekiyor. Sonrasında Launcher üzerinden OptiFine 1.12.5 artık sürüm neyse seçip oynuyorsun.

Eki Görüntüle 157739





Whisper mod fan gürültüsünü dengeliyor o yüzden kapalı kullanıyorum.
 
Dereceler yüksek bakım ve termal macun yenilemesi yapmanı öneririm. Termal pad uygulayın hatta, forumda kullananlar var. Hem daha uzun ömürlü hem de daha iyi olduğunu söylüyorlardı.




Fiyat aynı olmayabilir veya yerelde daha uyguna bulabilirsiniz. Sadece konuya göz atın diye bırakıyorum. İnsanlar tecrübelerini paylaşmışlar.


Ek olarak genel bir sistem güncelleme, bakım ve ince ayar yapabilirsiniz. İnce ayarlara Wintoys uygulamasını da ekleyebilirsin. Gizlilik ayarlarını kapatabilirsin ve ayar üstüne getirince önerdiği ayarları açıp, kapatabilirsin.


 
Son düzenleme:
Dereceler yüksek bakım ve termal macun yenilemesi yapmanı öneririm. Termal ped uygulayın hatta, forumda kullananlar var. Hem daha uzun ömürlü hem de daha iyi olduğunu söylüyorlardı.



Fiyat aynı olmayabilir veya yerelde daha uyguna bulabilirsiniz. Sadece konuya göz atın diye bırakıyorum. İnsanlar tecrübelerini paylaşmışlar.

bakımı daha mayısta yaptırdım, servise söylememe rağmen sıcaklık ile ilgili düzeltildi demişlerdi ama her seferinde hiç bir şey değişmedi sıcaklık hep aynı aldığımdan beri böyle
not: bir tek gpu sıcaklığı dengesi bozuldu önceden en fazla 80 görüyordu yaz ayında, şimdi ise 83-84 civarı.
 
Doğal olarak yazın daha fazla ısınacak. Yaz aylarında mümkün oldukça FPS sabitleyerek oyunları oynayın.

Monster'ın bu hizmeti ücretsiz sunduğundan, çok da üzerine düştüklerini sanmıyorum. Çok kaliteli bir termal macun kullandıklarını da sanmıyorum. Veya temizliğe de o kadar özendiklerini düşünmüyorum. Eğer kendim yapamam diyorsanız padi satın alın ve videodaki kişiyle iletişime geçip ürünü kargolayın.

Video yapmasına da izin verirsiniz böylece pad için YT'da bir video da olur.

Dizüstü yükseltici falan yoksa satın alın. Kesinlikle havayı atmakda faydası oluyor. Yukarıdaki attığım mesajda ince ayar kısmında buna değindiğim mesajı bıraktım. Harici klavye de gerekiyor. Dizüstü kullanırken hep yükseltici ile kullandım. Genel olarak ayaklarını yükseltip sıcaklığı rahat atmalarını sağlayabilirsin. Veya masada havalandırma kısımlarına gelecek şekilde delik açarım diyorsan o da iş görür.