Motosiklet için hangi ekipmanlar alınmalı? Kışın motor sürülürken nelere dikkat edilmeli?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Testo Unit
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 24
  • Görüntüleme Görüntüleme 188
  • Etiketler Etiketler
    motosiklet
Vade farksız 3 taksitli buldum sarı sitede.
Eğer nakit ödeyebilecek durumdaysan, sigorta muafiyetine bakma öyle durumlar olur ki anlamadan yanlışlıkla bir araca sürtersin, çarparsın cebinden karşılamak zorunda kalırsın daha da zararlı çıkarsın.

Benim tavsiyem motor kalitesi ve parça kalitesi olarak 2017 model PCX 150 bulunabilir o fiyata KM ye aldanma 150-200 binleri gören pcx150 ler var.

0 km çin alacağıma 50-60 binde japon alırım daha mantıklı diye düşünüyorum.
 
Peki en uygun ne kadara alınabilir ekipmanlar?

Alacağın mont en az 15.000 TL. Bir de rüzgar ve su geçirmez pantolon alman gerekli, pantolon bütçesini düşük tutabilirsin. Eldiven senin bulduğun güzel, aynı modelin kışlık versiyonuna bakman lazım.

 

Kask için konuyu inceleyebilirsin hocam bütçeye göre iyi kasklar var.

Diğer ekipmanlar için bütçe nedir ?

-15°C gibi soğuklarda mesele sadece motor değil, yol şartları. Kış lastiği çok fark ettirir ama buzlanmada iki teker hiçbir zaman dört teker kadar güvenli olmayacak. İlk motorun olacaksa böyle sert kış şartlarında öğrenmek epey zorlayıcı olabilir. Karlı günlerde toplu taşımayı alternatif olarak düşünürsen, açık ve sadece ıslak zeminde kaliteli ekipman + kış lastiğiyle dikkatli şekilde kullanılabilir.

50 cc scooterı 120/125 cc’ye çevirmek sadece silindir değiştirmekten ibaret değil. Güç arttığı için CVT aktarma sistemi (varyatör, kayış, debriyaj), krank ve soğutma sistemi daha fazla yük altında çalışıyor. Bu da doğru parçalar kullanılmazsa kayış kopması, debriyajın erken aşınması, hararet ve motor ömrünün kısalması gibi sorunlara yol açar. Ayrıca frenler de fabrika çıkışındaki performansa göre tasarlandığından, artan hıza her zaman aynı güvenle cevap veremeyebilir. Bir de ruhsatta 50 cc görünen bir scooterı fiilen 120/125 cc kullanmanın trafik, sigorta ve muayene açısından hukuki riskleri var.
 

Ekipmanlar bu kadar pahalı ise her şey brodway parasına geliyor total'de. Biraz vazgeçmeye yanaşmadım değil.


Maalesef bizimkiler ikinci ele yanaşmıyor. Bana kalsa bende japoncuyum her konuda.

Kask için konuyu inceleyebilirsin hocam bütçeye göre iyi kasklar var.

Diğer ekipmanlar için bütçe nedir?

En uygunu olsun bütçe.


Toplu taşımadan kaçmak için almak istiyorum motoru. 4Km'lik yolu 40Dk'da gidiyor dolana dolana otobüs. Geç gelmesi ve kalabalık olması cabası. Üstüne üstlük bir basış 25TL.


Kendim çevirmeyeceğim. Direkt fabrikasyon çıkışlı bakıyorum. Bildiğim kadarı ile 50CC'ler 3 sene muayeneden muaf sonra 2 senede bir. 5 seneye zaten kullanım ömrü dolar parça niyetine satarım diye düşünüyorum.
 
Ekipmanlar bu kadar pahalı ise her şey brodway parasına geliyor Total'de. Biraz vazgeçmeye yanaşmadım değil.

Kuryelere sorabilirsin, 5.000 TL'ye mont alıp 4-5 kat giyiyorlar o bile kurtarmıyor. -10 da motora binmeyi bırak, o montla kaldırımda yürüyemessin yağmurlu havada ve -10 derece kask ta çok önemli, vizörü buğulanma yapacak, buğulanma önleyici sprey ve vizör kullanacaksın, kaskın buna göre özelliği olacak, diğer türlü önünü göremessin. O havada motora binmek mantıklı değil, ciğerleri bir kere üşütürsen bütün kış hasta olursun. Ben 0 derece havada R6 ile iki gazlamaya çıktım, 2 hafta kendime gelemedim. Çok değil geçen hafta akşam üzeri yazlık montla MT07 ile gezmeye çıktım, 10 dk sonra rüzgarın soğuğundan titremeye başladım.
 

Peki yazın/sonbahar iş görür mü seçtiğim ekipmanlar? Kışın mecbur toplu taşımaya dönebilirim eğer durum böyle ise.
 

Temel sertifikaları mevcut iyi bir termal içlikle kullanabilirsin.

Eldiven olarak da bilekli eldiven kullanmak kışın daha avantajlıdır.


Bütçe tabi önemli ancak ekipman konusunda ucuza kaçmamak gerekiyor.
 

Bu ikisi uygun geldi gözüme. Zaten taksit seçeneğide var. Şimdi asıl sorun doğru renk kombinin tutturmak. Nedense motor ve ekipmanların hepsi benzer renk tonlarında olmasını istiyorum. Peki dizlik ve motorcu pantalonu hakkında ne düşünüyorsunuz? Termal içlik+kalın eşofman yeter mi yoksa şart mı motorcu pantolonu?
 
Bu ekipmanlar dışında pantolona ne kadar bütçe ayırabilirsin ?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…