MSI Center'daki soğutma ayarları işe yarar mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Winner
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 24
  • Görüntüleme Görüntüleme 232
  • Etiketler Etiketler
    soğutma
Hocam ne yapmam lazım yani? Hangisini seçeyim. Gerçekten çok sinirlerim bozuldu 100 derece nedir? En iyi hangisi iş görür?
Ben ayni islemciyi kullanirken intel icin metal plaka almistim ve kule tipi sogutucu kullaniyordum ve hicbir sekilde sikayet ettigimi hatirlamiyorum.

Almaniz gerekenler, daha ucuzu ve kasa uyumu icin arastirma yapin lutfen:

1. Intel Contact Frame: Thermal Grizzly TG-CF-I13G Contact Frame Kit (for Intel 12th, 13th, and 14th) en az 6-7 derece etkisi olur
2. Kule tipi sogutucu: https://www.akakce.com/islemci-sogutucu/en-ucuz-deepcool-ag620-bk-argb-v2-fiyati,1165294957.html en az 10 derece belki daha fazla
3. Iyi bir termal macun
 
Benim kasaya sığar mı kral bunlar?
 

Hocam bence contact frame almanıza gerek yok. Normalde Thermalright Burst Assassin önerecektim fakat kasanız 155mm destekliyor soğutucu 154mm belki sıkıntı yaratabilir cama değebilir. O yüzden Thermalright Assassin X de işinize görecektir. Fakat arkadaşımdada 13400F var stok soğutucu ile hiçbir sıkıntı çekmeden kullanabiliyor. Elinizde termal macun var ise yenileyip sıcaklık değerlerine bakın eğer 85+ üstü çıkarsa o zaman soğutucu alırsınız.
 
Hocam termal macun 2.5 yılda kurur mu? 3-4 yıl gitmesini beklerdim şahsen.
 
Hocam kaliteli macunlar da mı? Şöyle 4 yıl giden yok mu? Forumlarda öyle konuşuluyor.

Hocam aslında gider fakat her gün 6-7 saat kullanıyorsanız ve durmadan oyun, render gibi işlerle uğraşıyorsanız işlemci ısınacağından termal macun ömrünü bitirmeye başlar. Mesela 1.yıl tam yükte 60 derecede iken 2. yıl 70-75'e gider 3. yıl 80'e çıkar gibi örneklendirilebilir. Fakat benim tavsiyem termal macunu uyguladıktan 7-8 ay sonra bir sıcaklık değerlerine bakmanız. Yük altında eğer 90 gibi dereceleri görmüyorsa devam edersiniz kullanmaya, aralıklı olarak yük altındaki değere bakıp değiştirirseniz daha sağlıklı olur.
 
Hocam hazır yenilemişken sıvı soğutucuya geçeyim mi sizce? Acayip sesli çalışıyor sistem.
 
Hocam hazır yenilemişken sıvı soğutucuya geçeyim mi sizce? Acayip sesli çalışıyor sistem.

Hocam sıvı soğutucu alınca sesin azalacağını çok sanmıyorum. Ekran kartını 10 dakika FurMark testine sokup sıcaklıkları atabilir misiniz acaba büyük ihtimalle sesin kaynağı ekran kartının fanlarıdır. Hocam baktım şimdi kasanız 240mm destekliyor. Açıkçası benim gözüme 240mmlik sıvı soğutucular çok güzel gelmiyor. Sıvı soğutucuda alsanız hava soğutucuda ortalama aynı ısıları alacaksanız. Bir de aldığınız modelde pompa sesi yüksek olursa daha sesli çalışır sistem. Ortalama bir sıvı soğutucu alacağınız fiyata premium bir hava soğutucu alırsınız ileride anakart değiştirip 7800X3D gibi bir işlemciye geçerseniz onu da soğutabilir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…