ThePrestige

Gelişen
Katılım
21 Haziran 2026
Mesajlar
45
Beğeniler
7
Bende Ryzen 7 7800X3D var. Sistem toplama bilgim az olduğu için MSI Pro B840 anakart aldım ve CPU Boost yokmuş. RAM'i de ileride çiftlerim diye 16 GB aldım. Sizce ilk RAM'i mi çiftleyim yoksa anakartı mı değiştirmeliyim?

Şu an X serisi bir anakart almak ile RAM'i çiftlemek arasında kaldım.
 
CPU boost'dan kastın işlemciyi hızlı yolla overclock etme olayı mı? Eğer o ise RAM daha mantıklı olur.
Keza 7800X3D pek müdahale etmeye izin vermiyor. En fazla UV atılabiliyordu.
 
Bende Ryzen 7 7800X3D var. Sistem toplama bilgim az olduğu için MSI Pro B840 anakart aldım ve CPU Boost yokmuş. RAM'i de ileride çiftlerim diye 16 GB aldım. Sizce ilk RAM'i mi çiftleyim yoksa anakartı mı değiştirmeliyim?

Şu an X serisi bir anakart almak ile RAM'i çiftlemek arasında kaldım.

CPU Boost'dan ziyade undervolt dahi yapılamıyor bu çipsette, parayı çöpe atmakla eş değer. Tak çalıştır kullanırsan ama sorun çıkartmaz, soğutucuna güvenip iyi soğutabileceğini düşünüyorsan ve dereceler seni rahatsız etmiyorsa. MSI özelinde giriş seviye kartlarda BIOS'lar problematik, kartlar stabil değil. RAM alacaksanız da Hynix almalısınız, diğer çiplerin hükmü yok şu anda DDR5'te. Tamamıyla para kaybı, şu anda Hynix çiplerden daha pahalıya satılmaktalar hatta. 6000 CL30 tercih edin mümkünse.

CPU boost'dan kastın işlemciyi hızlı yolla overclock etme olayı mı? Eğer o ise RAM daha mantıklı olur.
Keza 7800X3D pek müdahale etmeye izin vermiyor. En fazla UV atılabiliyordu.

B840/A620 çipsette PBO, CO, UV vs. hiçbir müdahaleye izin yok, ondan söz etmek istiyor. Ofis PC ve tak çalıştıra uygun sadece.

MSI kartlar özelinde bu çipsetler RAM timing dahi kabul etmiyor hatta, sadece voltaj değişikliğine izin var RAM ve bellek kontrolcü tarafında. Timing girince Boot etmiyordu ya da bir yarısını uygulayıp diğer yarısını uygulamıyordu en son hatırladığım kadarıyla. ASUS A620M-K'yı da ayarladım, onda durum başkaydı. RAM timing ve voltaj sorunsuz kabul ediyor. Tek eksiği dediğim gibi manuel ayara kapalı bu kartlar, çipset limitasyonu var.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

R7 7800X3D 5.05 GHz kitli bir de, BCLK harici boost edemezsiniz daha fazla. Çarpan kitli işlemci, voltaj ve sıcaklığa cache konumu nedeniyle çok hassas. Bir sonraki mimaride bu sorun düzeldi ve ani sıcaklık zıplamalarının kısmen önüne geçildi. Tj Max. 95 derece çekildi bunun sonucunda 90 dereceden. Diğer çiğsetlerde yapabileceğiniz tek işlem PBO aktif edip CO yapabilmek olur. Boost yine yapamazsınız, 5.05 kitli. ECLK/BCLK ile mümkün, onu da normal kullanıcı ayarlayıp da stabil edemez. Çökmelere doyamazsınız.

GHz'sini arttırmak ve PBO gibi ayarlar açmak istedim, o da desteklemiyormuş.

GHz'si artamıyor, Locked işlemci ama Curve Optimizer yapıp PBO aktif edebilirsin A620/B840 ikilisi haricinde. A620/B840'ta mümkün değil bunlar.
 
CPU Boost'dan ziyade undervolt dahi yapılamıyor bu çipsette, parayı çöpe atmakla eş değer. Tak çalıştır kullanırsan ama sorun çıkartmaz, soğutucuna güvenip iyi soğutabileceğini düşünüyorsan ve dereceler seni rahatsız etmiyorsa. MSI özelinde giriş seviye kartlarda BIOS'lar problematik, kartlar stabil değil. RAM alacaksanız da Hynix almalısınız, diğer çiplerin hükmü yok şu anda DDR5'te. Tamamıyla para kaybı, şu anda Hynix çiplerden daha pahalıya satılmaktalar hatta. 6000 CL30 tercih edin mümkünse.



B840/A620 çipsette PBO, CO, UV vs. hiçbir müdahaleye izin yok, ondan söz etmek istiyor. Ofis PC ve tak çalıştıra uygun sadece.

MSI kartlar özelinde bu çipsetler RAM timing dahi kabul etmiyor hatta, sadece voltaj değişikliğine izin var RAM ve bellek kontrolcü tarafında. Timing girince Boot etmiyordu ya da bir yarısını uygulayıp diğer yarısını uygulamıyordu en son hatırladığım kadarıyla. ASUS A620M-K'yı da ayarladım, onda durum başkaydı. RAM timing ve voltaj sorunsuz kabul ediyor. Tek eksiği dediğim gibi manuel ayara kapalı bu kartlar, çipset limitasyonu var.
CPU Boost'dan ziyade undervolt dahi yapılamıyor bu çipsette, parayı çöpe atmakla eş değer. Tak çalıştır kullanırsan ama sorun çıkartmaz, soğutucuna güvenip iyi soğutabileceğini düşünüyorsan ve dereceler seni rahatsız etmiyorsa. MSI özelinde giriş seviye kartlarda BIOS'lar problematik, kartlar stabil değil. RAM alacaksanız da Hynix almalısınız, diğer çiplerin hükmü yok şu anda DDR5'te. Tamamıyla para kaybı, şu anda Hynix çiplerden daha pahalıya satılmaktalar hatta. 6000 CL30 tercih edin mümkünse.



B840/A620 çipsette PBO, CO, UV vs. hiçbir müdahaleye izin yok, ondan söz etmek istiyor. Ofis PC ve tak çalıştıra uygun sadece.

MSI kartlar özelinde bu çipsetler RAM timing dahi kabul etmiyor hatta, sadece voltaj değişikliğine izin var RAM ve bellek kontrolcü tarafında. Timing girince Boot etmiyordu ya da bir yarısını uygulayıp diğer yarısını uygulamıyordu en son hatırladığım kadarıyla. ASUS A620M-K'yı da ayarladım, onda durum başkaydı. RAM timing ve voltaj sorunsuz kabul ediyor. Tek eksiği dediğim gibi manuel ayara kapalı bu kartlar, çipset limitasyonu var.
Zaten aldıktan sonra bayağı bir pişman oldum. Hayatımda ilk defa ofis bilgisayarından farklı bir PC kullanıyorum. Daha ben de B650'den 840 iyidir diye düşündüm, aldım bakkal hesabı. RAM zaten Patriot Venom Viper 6000 MT/s CL30.

CPU Boost'dan ziyade undervolt dahi yapılamıyor bu çipsette, parayı çöpe atmakla eş değer. Tak çalıştır kullanırsan ama sorun çıkartmaz, soğutucuna güvenip iyi soğutabileceğini düşünüyorsan ve dereceler seni rahatsız etmiyorsa. MSI özelinde giriş seviye kartlarda BIOS'lar problematik, kartlar stabil değil. RAM alacaksanız da Hynix almalısınız, diğer çiplerin hükmü yok şu anda DDR5'te. Tamamıyla para kaybı, şu anda Hynix çiplerden daha pahalıya satılmaktalar hatta. 6000 CL30 tercih edin mümkünse.



B840/A620 çipsette PBO, CO, UV vs. hiçbir müdahaleye izin yok, ondan söz etmek istiyor. Ofis PC ve tak çalıştıra uygun sadece.

MSI kartlar özelinde bu çipsetler RAM timing dahi kabul etmiyor hatta, sadece voltaj değişikliğine izin var RAM ve bellek kontrolcü tarafında. Timing girince Boot etmiyordu ya da bir yarısını uygulayıp diğer yarısını uygulamıyordu en son hatırladığım kadarıyla. ASUS A620M-K'yı da ayarladım, onda durum başkaydı. RAM timing ve voltaj sorunsuz kabul ediyor. Tek eksiği dediğim gibi manuel ayara kapalı bu kartlar, çipset limitasyonu var.
RAM timing destekliyor ama PBO gibi CPU boost desteklemiyor. EXPO falan açılıyor ama CPU'yu kurcalamana izin yok.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Zaten aldıktan sonra baya bir pişman oldum. Hayatımda ilk defa ofis bilgisayarından farklı bir PC kullanıyorum. Daha ben de B650'den 840 iyidir diye düşündüm, aldım bakkal hesabı. RAM zaten Patriot Venom Viper 6000 MT/s CL30.

A620'nin makyajlı hali sadece B840, diğer çipsetler Prom 21 yongası kullanırken bu ikisi hatta onu da kullanmaz. Tamamıyla giriş segmente hitap ediyor. Tak çalıştır kullanırım ve derecelerden memnunum dersen sorun yaratmaz ama. 6000 CL30 özelinde RAM timing uğraşıp %1 ve %0.1 FPS değerlerimi artırmak istiyorum dersen de bu kartlar ona da mani oluyor MSI özelinde. Yazılımsal sorun var.
 
A620'nin makyajlı hali sadece B840, diğer çipsetler Prom 21 yongası kullanırken bu ikisi hatta onu da kullanmaz. Tamamıyla giriş segmente hitap ediyor. Tak çalıştır kullanırım ve derecelerden memnunum dersen sorun yaratmaz ama. 6000 CL30 özelinde RAM timing uğraşıp %1 ve %0.1 FPS değerlerimi artırmak istiyorum dersen de bu kartlar ona da mani oluyor MSI özelinde. Yazılımsal sorun var.
Bilsem almazdım, yeni yeni GPU overclock falan ile uğraşmaya başladım. Bir de CPU'yu overclocklayım dedim, bir baktım BIOS'ta ayar yok. MSI'a destek talebi açtım, olup olmadığı hakkında olmadığını öğrendim. Şu anda sistemi 32'ye mi yükseltmek mantıklı, anakartı mı değiştireyim diye bayağı bir arada kaldım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bilsem almazdım, yeni yeni GPU overclock falan ile uğraşmaya başladım. Bir de CPU'yu overclocklayım dedim, bir baktım BIOS'ta ayar yok. MSI'a destek talebi açtım, olup olmadığı hakkında olmadığını öğrendim. Şu anda sistemi 32'ye mi yükseltmek mantıklı, anakartı mı değiştireyim diye bayağı bir arada kaldım.

1x16 Gaming özelinde yeterli, şu an için sorun yaşayacağını sanmam ama 2x16 olsa daha iyi olur tabii. 1x16 bazen sınırda kalabiliyor ve sistem bu durumda sanal belleğe kayabiliyor. Neticesinde oyunlarda performans düşebiliyor anlık. Windows debloat vs. yaptıysan ve arka plan çok şişik değilse 1x16 halen daha performans kaybı neredeyse yaratmadan sana yeterli oyun deneyimi sunacaktır. DDR5'te Dual kanal performansı uçurum değil. 6000 CL30 timing giriyorsun, 2x16'yı da geçiyorsun hatta gecikmede. Tak çalıştır kafasındaysan biraz performans kaybı olacaktır. Çok önemli bir fark değil dediğim gibi. Manuel uğraşan kimselere fark yaratmıyor.